herstel na verwijdering baarmoeder
zondag 5 januari 2014 om 13:16

zondag 5 januari 2014 om 14:22
Bij mij is het 2,5 week geleden gebeurd. Laparoscopisch. Na twee dagen mocht ik alweer naar huis, daar geen pijnstillers meer geslikt, was niet nodig. Meeste last had ik van blaas en darmen eigenlijk. En ik ben warrig en ongeconcentreerd voor mijn doen. Zware dingen tillen en echt poetsen lukt nog niet, maar kan prima koken en wat opruimen.

zondag 5 januari 2014 om 14:36
Bij mij een paar jaar geleden gebeurd, 4 gaatjes in mijn buik. Door die gaten hebben ze de boel in stukjes gesneden en door mijn vagina naar buiten getrokken.... De operatie duurde 5 uur.
Ik heb vooral veel last van de lucht die ze in mijn buikholte hebben gespoten gehad. Die lucht trok naar mijn schouders en gaf daar veel spierpijnen. Is normaal geloof ik.
3,5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ook bij mij vooral last van blaas en darmen. Krampen! Ik heb ook nog een blaasontsteking gekregen. Neem wel 6 weken rust! Niet te zwaar tillen, anders gaan door de druk de hechtingen weer los. Het viel achteraf wel mee, niet extreem veel pijn gehad en kon vrij snel weer genoeg zelf doen.
Ik heb vooral veel last van de lucht die ze in mijn buikholte hebben gespoten gehad. Die lucht trok naar mijn schouders en gaf daar veel spierpijnen. Is normaal geloof ik.
3,5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ook bij mij vooral last van blaas en darmen. Krampen! Ik heb ook nog een blaasontsteking gekregen. Neem wel 6 weken rust! Niet te zwaar tillen, anders gaan door de druk de hechtingen weer los. Het viel achteraf wel mee, niet extreem veel pijn gehad en kon vrij snel weer genoeg zelf doen.
Help iedereen een handje
zondag 5 januari 2014 om 14:52
Bij mij is het een paar jaar geleden gedaan via buik (litteken keizersnee). Herstel is mij fors tegengevallen, maar ik had dan ook heel veel bloed verloren en had ondanks de bloedtransfusie nog een laag Hb. Moe dus vooral, maar ook buikklachten, veel pijn met het op gang komen van mijn darmen, maar dat heb ik na elke buikoperatie.
Verkijk je niet op wat je kunt doen, het is echt nodig dat je in het begin niets tilt, ook al zou je het wel kunnen, denk je. Zelfs een pan met inhoud is al te zwaar. Als je je niet aan die leefregels houdt, heb je kans dat het niet goed geneest en mag je, net zoals ik, een half jaar later opnieuw onder het mes om de littekenbreuk te laten repareren.
Ondanks het feit dat herstel echt pittig was, heb ik er nooit spijt van gehad. Ik ben zo blij dat ik van die eeuwige buikpijn en bloedverlies verlost ben, dat ik het er voor over gehad heb.
Sterkte!
Verkijk je niet op wat je kunt doen, het is echt nodig dat je in het begin niets tilt, ook al zou je het wel kunnen, denk je. Zelfs een pan met inhoud is al te zwaar. Als je je niet aan die leefregels houdt, heb je kans dat het niet goed geneest en mag je, net zoals ik, een half jaar later opnieuw onder het mes om de littekenbreuk te laten repareren.
Ondanks het feit dat herstel echt pittig was, heb ik er nooit spijt van gehad. Ik ben zo blij dat ik van die eeuwige buikpijn en bloedverlies verlost ben, dat ik het er voor over gehad heb.
Sterkte!
zondag 5 januari 2014 om 14:58

maandag 6 januari 2014 om 06:46
Vraag om goede nazorgadviszen van de afdeling. Je mag bijv zolang je bloedverlies hebt niet baden, naar de sauna, geen geslachtsgemeenachap enz. Ook de eerste zes weken niet tillen.
Ik denk dat je ook last kunt hebben van de bijzaken van de operatie bijvoorbeeld moeite met plassen na het hebben van een catheter. Of een tijd geen gevoel na de epiduraal. Maar dat wordt vanzelf beter!
Ik denk dat je ook last kunt hebben van de bijzaken van de operatie bijvoorbeeld moeite met plassen na het hebben van een catheter. Of een tijd geen gevoel na de epiduraal. Maar dat wordt vanzelf beter!