het lukt niet om seks te hebben met mijn vriend.
zondag 15 september 2013 om 20:31
Hoi allemaal.Mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar samen en wonen ook samen. en het wil maar niet lukken om seks te hebben met elkaar en ik weet niet zeker of ik vaginisme heb om ik wel paar vingers in kan brengen zonder pijn alleen geslacht gemeenschap lukt niet en ik durf er niet mee na de huisarts omdat ik me schaam,ik voel me zo ellendig en onzeker door ,ik zit heel erg met dit probleem en dat word met de dag erger zijn er nog meer vrouwen met dit probleem dan zou ik het fijn vinden om er iemand met iemand over te praten en om de mening van iemand anders te horen.
zondag 15 september 2013 om 20:37
zondag 15 september 2013 om 20:38

zondag 15 september 2013 om 21:10
De stap is inderdaad groot om naar de huisarts te gaan, maar ik zou het zeker wel doen. Ik heb dat ook ooit gedaan met (ongeveer) hetzelfde probleem, en hoewel het op het moment een beetje gênant was, ben ik tot op de dag van vandaag hartstikke blij dat ik die stap heb gezet, en mijn vriend met mij Je komt op een gegeven moment in een soort cirkel: seks lukt niet, bijvoorbeeld doordat je gespannen bent, daarover ga je piekeren, waardoor je weer gespannen raakt, en de seks weer niet lukt, waarover je weer gaat piekeren, enzovoorts. En die cirkel kan je in je eentje maar moeilijk doorbreken.
zondag 15 september 2013 om 21:11
Voor jou is ongetwijfeld erg gênant, maar voor je huisarts niet; dit maakt onderdeel uit van zijn/haar werk. Ik zou er echt werk van maken, want voor mij maakt sex echt integraal onderdeel uit van een relatie. Dus morgen bellen. En de assistente vraagt waarom je een afspraak wil maken, hoef je dat haar echt niet te vertellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin