Gezondheid alle pijlers

het lukt niet om seks te hebben met mijn vriend.

15-09-2013 20:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.Mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar samen en wonen ook samen. en het wil maar niet lukken om seks te hebben met elkaar en ik weet niet zeker of ik vaginisme heb om ik wel paar vingers in kan brengen zonder pijn alleen geslacht gemeenschap lukt niet en ik durf er niet mee na de huisarts omdat ik me schaam,ik voel me zo ellendig en onzeker door ,ik zit heel erg met dit probleem en dat word met de dag erger zijn er nog meer vrouwen met dit probleem dan zou ik het fijn vinden om er iemand met iemand over te praten en om de mening van iemand anders te horen.
Ik vind het oprecht niet iets om je voor te schamen hoor. Het komt zo vaak voor. Je moet leren om bepaalde spieren willens en wetens te ontspannen; om de een of andere reden trek je die spieren juist aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaginisme
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gewoon gaan, je hebt niets te verliezen. Seks kan zo leuk en fijn zijn. Hopelijk kun je dat met wat hulp ook gaan ervaren. En je vriend ook natuurlijk. Door geen hulp te zoeken, werk je ook niet aan een oplossing voor hem.
Hallo?!
De stap is inderdaad groot om naar de huisarts te gaan, maar ik zou het zeker wel doen. Ik heb dat ook ooit gedaan met (ongeveer) hetzelfde probleem, en hoewel het op het moment een beetje gênant was, ben ik tot op de dag van vandaag hartstikke blij dat ik die stap heb gezet, en mijn vriend met mij Je komt op een gegeven moment in een soort cirkel: seks lukt niet, bijvoorbeeld doordat je gespannen bent, daarover ga je piekeren, waardoor je weer gespannen raakt, en de seks weer niet lukt, waarover je weer gaat piekeren, enzovoorts. En die cirkel kan je in je eentje maar moeilijk doorbreken.
Voor jou is ongetwijfeld erg gênant, maar voor je huisarts niet; dit maakt onderdeel uit van zijn/haar werk. Ik zou er echt werk van maken, want voor mij maakt sex echt integraal onderdeel uit van een relatie. Dus morgen bellen. En de assistente vraagt waarom je een afspraak wil maken, hoef je dat haar echt niet te vertellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven