Gezondheid alle pijlers

Hoe in godsnaam verder...?

16-10-2012 19:23 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb cvs.. Een lijdensweg van de afgelopen jaren. Zit momenteel in de ziektewet van de ww.. De adgelopen jaren dacht ik dat t na een burnout vanzelf wel beter zou gaan, maar niks is minder waar. Heb 1700 vaste lasten die ik alleen draag, ww is al honderden euro's minder als mijn normale salaris.. Ik wil wel maar t lukt gewoon niet.. Zie t f niet meer zitten . Weet niet meer wat ik moet doen en wat t beste is.. Sta nu op wachtlijst radboud, maar dat lost mijn werkprobleem ook niet zomaar op. Vertrouwen in mijn lijf en toekomst is f helemaal weg..:(
allereerst:

Wat naar voor je! Heb je iemand in je omgeving die je kan helpen om zaken op een rijtje te zetten en te bekijken hoe je wel rond kunt komen van het geld dat je wel hebt?

Ik kan me voorstellen dat je er even geen gat meer in ziet, maar alles is beter dan passief te gaan wachten tot je echt in financieel drijfzand verzakt.

Probeer eerst de praktische zaken op te lossen, aan het andere kun je nu even niks doen, dus 'parkeer' die dan even. Sterkte en succes meid!
Bah wat vervelend. Hopelijk vind je snel een beetje rust en kom je er weer boven op.
Hoe kom je aan 1700 euro vaste lasten, hoe is dat opgebouwd? Als je inkomen honderden euro's minder is, moeten er drastische maatregelen worden genomen lijkt me.

Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hypotheek

Energie

Verzekeringen

Water

Telefoon

auto

Aflossingen

Ziektekosten..

Service kosten

Alle andere dingen al opgezegd

Eerst verdiende ik meer dan genoeg..

Heb alles al onder de loep gehad en kan t niet verder terugdringen tenzij ik auto verkoop ofzo..
Had gedacht allang weer aan t werk te zijn, maar t gaat eigenlijk alleen maar slechter..
Wat ontzettend naar, ik ken cvs als een heel frustrerende ziekte

Even met de deur in huis vallen... is het een optie te gaan huren/kleiner te gaan wonen?
Wil je echt dat mensen met je meedenken of wil je medelijden? Niet lullig bedoeld, maar zeggen dat het echt niet anders kan, is gewoon niet waar. Je zult ergens moeten inleveren, wil je zonder al te veel zorgen overleven. Er zijn hier meer mensen die hierin ervaring hebben, je bent (helaas) niet de eerste of de laatste die dit overkomt.
Huis staat te koop dus kan er niet zomaar vanaf.. Alle andere rekeningen zullen betaald moeten worden. Heb bij enkele uitstel gevraagd, maar de rest kan nu niet anders..
Hoop op tips/ meedenken..

Heb voor mijn gevoel namelijk alles meermalen onder de loep gehad
quote:lilyrose2012 schreef op 16 oktober 2012 @ 19:36:

Hypotheek

Energie

Verzekeringen

Water

Telefoon

auto

Aflossingen

Ziektekosten..

Service kosten

Alle andere dingen al opgezegd

Eerst verdiende ik meer dan genoeg..

Heb alles al onder de loep gehad en kan t niet verder terugdringen tenzij ik auto verkoop ofzo..

Tja, ik denk dat er niets anders op zit dan in ieder geval de auto te verkopen. Want iedere maand honderden euro's meer uitgeven (alleen al aan VASTE lasten 1700 euro.. en dan heb je nog niets gegeten) dan dat er geld binnen komt, dat gaat natuurlijk binnen de kortste keren ontzettend fout.

Het gaat alleen maar slechter zeg je, dus het is ook geen tijdelijke situatie die je op korter termijn weer recht zult kunnen trekken.
quote:lilyrose2012 schreef op 16 oktober 2012 @ 19:44:

Huis staat te koop dus kan er niet zomaar vanaf.. Alle andere rekeningen zullen betaald moeten worden. Heb bij enkele uitstel gevraagd, maar de rest kan nu niet anders..Goed, dan heb ik niets gezegd. Is er geen mogelijkheid om het huis te verhuren? Hypotheekverstrekkers willen daar tegenwoordig bij dreigende achterstanden wel eens iets soepeler in zijn. Ik vind je kosten ook erg hoog, heb je veel leningen o.i.d.? Dure abonnementen? Hoge autokosten?
Waarom heb je de auto nog niet verkocht? woon je buitenaf?

Heb je al naar je overige uitgaven: boodschappen, uitgaven voor persoonlijke verzorging (dure shampoo, make-up?), kleding, krant/tijdschriften, loten, etc gekeken?
Auto, heb je die echt nodig? Of evt kleiner/goedkoper.

Telefoon, goed onder de loep nemen.

Welke aflossingen?
Waar moet ik dan wonen?

Nee heb kleine auto en geen abo.

Verder wel aantal leningen oa studie schuld..(ongeveer 200 pm)
Heb je bijvoorbeeld echt een telefoonabonnement nodig? Of kun je ook toe met een prepaid telefoon? Gebruik je je auto veel? Kun je dat ook anders doen, bijvoorbeeld met OV/fiets etc? Een tijdelijke huisgenoot misschien een optie?
Lilyrose, even heel suf... Maar is je huis verkoopklaar? Mooie foto's door een prof fotograaf? Schilderwerk in orde? Geen losse stekkerdozen op de foto?
Sta je al ingeschreven bij de woningbouw?
Tel abo loopt nog half jaar door

Andere uitgaves zijn echt tot minimum beperkt..
Verhuur een kamer in je huis om extra inkomen te genereren.
quote:lilyrose2012 schreef op 16 oktober 2012 @ 19:49:

Waar moet ik dan wonen?

Nee heb kleine auto en geen abo.

Verder wel aantal leningen oa studie schuld..(ongeveer 200 pm)Die studieschuld sucks, ik betaalde alleen al aan rente 25 euro per maand, dat zal bij jou nog wel iets hoger zijn. Is het een idee/mogelijkheid om je ouders te vragen om dit bedrag te lenen, zodat je van die lasten af bent en je je ouders elke maand bijv. 100 euro terugbetaalt? Scheelt veel geld, maar dat moet maar net kunnen.
Huis ziet er perfect uit.. Maar geen kopers.. Kan trouwens niks huren met ww
quote:lilyrose2012 schreef op 16 oktober 2012 @ 19:52:

Andere uitgaves zijn echt tot minimum beperkt..

Maar waar lekt al het geld dan naartoe? Misschien kun je hier wat bedragen neerzetten?

Draagkrachtmeting voor de studieschuld aangevraagd?
quote:lilyrose2012 schreef op 16 oktober 2012 @ 19:52:

Andere uitgaves zijn echt tot minimum beperkt..Is er iemand anders die hem van je over wil/kan nemen? En hoe zie jij het beperken van je andere uitgaven precies? Waar doe je je boodschappen? Dichtbij of bij de goedkoopste super?
een huisgenoot? die kan dan een gedeelte betalen als 'huur'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven