Gezondheid alle pijlers

Hoe maak ik littekens van snijwondjes minder zichtbaar

08-09-2009 16:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er een creme, olie of iets dergelijks die daadwerkelijk helpt om littekens (die kleine witte streepjes) minder zichtbaar te maken?

dankjewel
Volgens mij heeft Biodermal een litteken creme. Werkt volgens mij wel aardig. Verder is het natuurlijk ook mogelijk om het te laten behandelen met lasertherapie.
littekencreme van kruidvat (kan ook trekpleister zijn).

kost een paar euro en doet hetzelfde als pcle-creme van biodermal á raison 40 euro.
Ik heb die van Biodermal...Heerlijk!
Nee echt?
Bio-oil werkt ook goed.
dankjullie wel voor de snelle reacties.. Biodermal PCLE creme heb ik lang gebruikt. Maar dit verzacht alleen de littekentjes en dat heb ik niet nodig. Ik wil juist dat ze minder zichtbaar zijn.

Mijn ervaring is ook dat het gewone kruidvatmerk bijv. de bio-oil net zo goed werkt als de duurdere producten.

Voor pas ontstane littekens zijn die producten heel erg geschikt maar voor oude littekens helpt het helaas niet.

gr.
Maakt niet uit wat je smeert. Al is het boter. Het gaat juist om de bloeddoorstroming. Hoe meer je wrijft en masseert, hoe beter je bloeddoorstroming is en hoe zachter littekenweefsel wordt.

Al die dure crèmes zijn hun geld niet waard. Heb je littekenproblem die je dagelijks leven negatief beïnvloeden, kan je beter een dermatoloog bezoeken voor advies!
Ring heeft gelijk. Cremes ed doen weinig. Meestaal heeft het gewoon tijd nodig en wat nog zichtbaar is na een jaar of 2, is permanent. En door massage kun je het proces wel wat helpen, maar dit blijft ook beperkt.

Wat echt werkt om littekens minder zichtbaar te maken is make-up erop. Niet ideaal. Bij verheven, dikke littekens is het vaak wel de moeite waard om het te laten fatsoeneren door een plastisch chirurg/dermatoloog. Lasertherapie kan waarschijnlijk ook soms helpen, hoewel ik daar te weinig van af weet.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb een litteken van zo'n 60 cm, en ik kan je vertellen: niks helpt. Ik heb zelfs silliconenpleisters gebruikt van 500 eu per pakje, en daar heb je dr heel wat van nodig voor 60 cm. Werd gelukkig wel vergoed, maar toch. Gewoon goed masseren met zo'n zalfje van VSM (ben ff de naam kwijt, wie weet t wel?) helpt best goed!
Calendula zalf, helpt echt!
Alles waar goudsbloem in zit. Dus inderdaad calendula, maar ook veel eigen merken van drogisten. Werkt zelfs op echt oude littekens. Geen wondermiddel hoor, maar bij wondjes gaat de genezing wat sneller (denk ik c.q. ervaar ik) en oude littekens worden er kleiner van. Dat laatste heb ik opgemeten . Was echt een significant verschil. Maar natuurlijk geen dubbel-blind onderzoek gedaan met een ander middeltje of met gewoon wrijven
En oude littekens die niet meer weg te poetsen zijn bedekken met bv Coverderm...is dat een idee?
Zijn het diepe littekens? Dan helpt smeren helaas niet. Ik heb binnenkort een consult om ze te laten verwijderen (althans, ze gaan kijken of het kan). Bij mij zijn ze wel diep en helaas zelf toegebracht. Heb ook littekens van mijn borstvergroting en die zijn mooi wit geworden (is ook al zes jaar geleden) en niet diep of juist op de huid liggend. Dus daar doe ik niets aan.
Nee Digitalis..Het zijn kleine witte streepjes. Wondjes veroorzaakt door glasscherven die toen zijn gehecht. Dus vergelijkbaar met striae.. denk ik... Hoe laat jij ze verwijderen? Is dit cosmetisch of wordt het vergoed?

gr.
Bibelie is coverderm ook te verkrijgen in een gewone drogisterij? tot nu toe zie ik het alleen maar op internet en dan is de kleurbepaling zo moeilijk..

dankjewel

het luchtvrouwtje
Jip! Coverderm werkt.. Het is uit de perfect legs serie.. Maar ik ben er erg tevreden mee.

Bedankt
Klinkt goed... en t is dus bedoeld voor striae?

Kleuren je littekens ook weer mee in de zon? (weet niet of je dat al hebt kunnen testen)

Ik zit zelf in de zomer vol witte strepen namelijk
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik gebruik een massage-bar met Neroli erin, werkt prefect voor mij. Is ook niet zo duur en zuinig in gebruik.
Nertsolie van Mylene.. perfect!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven