Gezondheid alle pijlers

Hoe maak ik mijn vriendin duidelijk dat ze te dik word?

14-07-2014 22:12 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames, help deze arme man eens aan wat vrouwelijke inbreng, want ondanks mijn benaming op dit forum weet ik nog lang niet alles.

Op sommige gebieden ben ik een stakker die in het duister tast.

Mijn vriendin nu, met wie ik al twee jaar een vaste relatie hebt, word steeds minder aantrekkelijk door overgewicht.

En nu tob ik me suf om dit op een subtiele manier duidelijk te maken. Ik probeer al een hintje te geven door wat minder interesse en aandacht te geven in bed, en ik dacht bij mijzelf om bewust ook eens een wat grotere maat kledingstuk cadeau te geven als hint.

Bovendien ben ik ook best bereid om een abonnement op de sportschool cadeau te doen geheel op mijn traktatie.

In een goede relatie moet het tenslotte van twee kanten komen.

Maar ik denk natuurlijk als men en alhoewel het mij goede oplossingen lijken wil ik ook graag advies vanuit vrouwelijk standpunt.

Brand los.
Blaas elke keer dat ze naar je kijkt je wangen op.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zeg waar het op staat. Hoop wel voor je dat je zelf lekker bent
Maak knorrende geluiden als ze eet.
Noem haar Piggy.
Ook al geloof ik geen r**t van je verhaal, toch maar een serieus antwoord. Er is niks mis met gewoon, op een rustig en vooral neutraal moment, het gesprek aan te gaan. Met neutraal bedoel ik dus niet wanneer ze een reep chocolade naar binnen werkt (of op t punt staat om of net heeft gedaan. Ook niet tijdens een vrijpartij ;) )

En gewoon eerlijk maar lief. Dat je van haar houdt en dat je het jammer vindt dat ze dikker is geworden. Voor jou maar vooral voor haar.

Mijn man kon dat ook gewoon tegen mij zeggen zonder dat daar ruzie van kwam of dat ik me gekwetst voelde. Leuk vond ik het niet, maar ik was zelf verantwoordelijk voor mijn overgewicht, hij niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mijn schat

houdt van patat

ik ben haar meer dan zat
Kook lekker voor haar en dien het op in een trog.

Leg een hooibaal in bed.
quote:dewijze schreef op 14 juli 2014 @ 22:18:

[...]

Vrouwen kunnen hierover nogal eens irrationeel en onberekenbaar op reageren.

Zulke zaken moet je met beleid aanpakken.

Aangezien ik hier op een vrouwenforum zit lijkt me dit de meest uitgelezen plaats om advies in te winnen.

Per slot van rekening ligt het percentage volle vrouwen hier volgens mij wat hoger aangezien deze gemiddeld vaker op internet verblijven dan wat aantrekkelijkere exemplaren.Hahahahahaa, ik vind jou wel leuk hahahahahaaa
Allee toch BGB...

Huts!
Och, moest je toch even een denigrerende opmerking maken over het gewicht van de viva vrouwen? Never bite the hand thats feeds you!
Wie bepaalt er wanneer iemand te dik is ? Wat is daar dan de norm voor ?

Er was hier laatst ook een dame die te horen had gekregen dat ze te dik was geworden, die dame pikte die belediging niet en is nu gescheiden.

Ik neem aan dat jij dat ook wel wil ?
Niet geschoten is altijd mis
Ik ben vooral benieuwd wat in dit geval met te dik wordt bedoeld.

Gaat het hier om een gemiddelde vrouw van 1.72 met een gewicht van een kilootje of 70-75. Of gaat het om obesitas. In het tweede geval zou ik het gesprek aangaan op een fatsoenlijke, integere manier en ook aangeven dat je bezorgd bent om haar gezondheid. In het eerste geval zou ik werken aan mijn eigen issues.
quote:Bitje93 schreef op 14 juli 2014 @ 22:28:

Wie bepaalt er wanneer iemand te dik is ? Wat is daar dan de norm voor ?

Er was hier laatst ook een dame die te horen had gekregen dat ze te dik was geworden, die dame pikte die belediging niet en is nu gescheiden.

Ik neem aan dat jij dat ook wel wil ?

Ja hoor, als je daarom gaat scheiden dan is er wel meer mis. Waarom mag je niet zeggen dat je de ander niet meer zo aantrekkelijk vind? Ik vond het beginnende buikje van man ook niet woest aantrekkelijk, dus daar heb ik ook iets van gezegd. Ik ben blij dat we geen van beide zulke tere zieltjes zijn zeg.

Ik heb heel erg geworsteld met mijn overgewicht, jarenlang. Jojo-en, dan weer mollig dan weer (veeeeeeel) te zwaar. Man heeft me er vaak genoeg over zien janken en me er doorheen gesleept. Gesteund waar ie kon. En zijn eerlijkheid was een heel groot deel van die steun. Want ik weet dat hij nooit zal zeggen 'nee je hebt geen dikke kont in die broek' of 'nee je hebt geen opgebonden rollade op je rug door die beha' enkel en alleen om er vanaf te zijn. Eerlijk zeggen hoe een ander eruit ziet, zonder hem/haar bewust te kwetsen, daar is niks mis mee.

[...]

Per slot van rekening ligt het percentage volle vrouwen hier volgens mij wat hoger aangezien deze gemiddeld vaker op internet verblijven dan wat aantrekkelijkere exemplaren.Je wil niet wéten! Ik was altijd erg lekker, maar ik probeer mijn vent de laatste tijd duidelijk te maken dat ik hem te nerdy vind. Dus daarom zit ik nu zo veel achter mijn pc. Inmiddels bmi 33.

[...]

Vrouwen kunnen hierover nogal eens irrationeel en onberekenbaar op reageren.

Zulke zaken moet je met beleid aanpakken.

Aangezien ik hier op een vrouwenforum zit lijkt me dit de meest uitgelezen plaats om advies in te winnen.

Per slot van rekening ligt het percentage volle vrouwen hier volgens mij wat hoger aangezien deze gemiddeld vaker op internet verblijven dan wat aantrekkelijkere exemplaren.

Nee, jij bent een lekker exemplaar!

Je oordeel is nergens op gebaseerd hè? Behalve op jouw rare hersenkronkels.
Whahahaha, ik moet wel lachen om de verontwaardigde reacties. Het is me nog steeds niet duidelijk wat er nou zo erg is aan de vraag van de TO. En het is me al helemaal niet duidelijk waarom men zich zo op de kast laat jagen.

[...] Per slot van rekening ligt het percentage volle vrouwen hier volgens mij wat hoger aangezien deze gemiddeld vaker op internet verblijven dan wat aantrekkelijkere exemplaren.Jij durft! Iets om je bewering te staven eh...George Clooney?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2014 @ 22:41:

Whahahaha, ik moet wel lachen om de verontwaardigde reacties. Het is me nog steeds niet duidelijk wat er nou zo erg is aan de vraag van de TO. En het is me al helemaal niet duidelijk waarom men zich zo op de kast laat jagen.Vooral omdat dit topic duidelijk bedoeld is om te stangen. Vakantietijd he....

Het is me nog steeds niet duidelijk wat er nou zo erg is aan de vraag van de TO. .De vraag van TO is nog niet zo erg, wel de manier waarop hij het vraagt. Moet je toch echt met beleid kunnen brengen. Niet alleen het overgewicht gedeelte, maar ook de stellingen over de dames hier op het forum. Wil je antwoord en advies, dan zul je toch echt je vragen fatsoenlijker moeten stellen en geen aannames moeten doen over het wel of niet aanwezig zijn van aantrekkelijke dames op dit forum. Ik heb gezegd!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:whopper schreef op 14 juli 2014 @ 22:43:

[...]

Vooral omdat dit topic duidelijk bedoeld is om te stangen. Vakantietijd he....

Daarom. Ik vind het een leuk onderwerp en zie de humor van de TO ook wel in. En als je die humor van dewijze niet deelt dan negeer je dat toch?

Ben heel benieuwd naar waarom het zo erg is om tegen elkaar te zeggen dat je de ander te dik vind.

Whahahaha, ik moet wel lachen om de verontwaardigde reacties. Het is me nog steeds niet duidelijk wat er nou zo erg is aan de vraag van de TO. En het is me al helemaal niet duidelijk waarom men zich zo op de kast laat jagen.

De combinatie van geopende topics, en de hints die hij tot nu toe gegeven heeft, denk ik .

En natuurlijk het feit dat we allemaal overgewicht hebben, duh .
Laat haar je topic van afgelopen weekend over feminisering lezen. Dan heeft ze al gegeten en gedronken. En als ze een beetje hersens heeft ben je daarna helemaal van haar af. Succes joh!
Wat Doriea zegt, pak het probleem samen aan.

Probeer een gezondere manier van eten aan te wennen. Ga met haar sporten.. maar doe het iig samen.

Ga haar niet verwijten dat ze te dik wordt en 'daar maar wat aan moet doen' om vervolgens zelf nog een keer op te scheppen.
Door zo te reageren doe je alleen maar wat de TO wil. Ik zou zeggen, ga ff voorbij 'de vorm'.
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2014 @ 22:46:

[...]

Daarom. Ik vind het een leuk onderwerp en zie de humor van de TO ook wel in. En als je die humor van dewijze niet deelt dan negeer je dat toch? Naja, ik heb nu toch al een paar keer hardop moeten lachen hier , dus met de humor zit het wel goed denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven