Gezondheid alle pijlers

hoe snel van verkoudheid af?

02-05-2010 16:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie misschien tips hoe ik snel van mijn verkoudheid kan afkomen? Ik ben al aan de vitamine bruistabletten en aan de "buisjes" met de moeilijke naam.

Naast dat ik het gewoon irritant vind, kan ik nu ook niet werken. Ik ben stewardess en als je verkouden bent kan je niet klaren en kunnen je trommelvliezen dus springen.
Ik dacht altijd dat je iets in je water moest gooien voor stomen. Werkt alleen water dus ook?
quote:papua schreef op 02 mei 2010 @ 21:52:

Ik dacht altijd dat je iets in je water moest gooien voor stomen. Werkt alleen water dus ook?Alleen stoom werkt ook..... Natuurlijk kun je er kamille oid bij gooien, maar dat maakt in praktijk bitter weinig verschil.
Verkouden? Echinacea!
Heb wel eens begrepen dat al die middeltjes de lengte van je verkoudheid niet beïnvloeden, maar wel hoeveel last je er van hebt.
Ondertussen ben ik alleen maar meer verkouden geworden. Afgelopen nacht heel slecht geslapen. Het enige wat een beetje helpt is stomen, maar dat helpt maar even. Ik zit ook aan de paracetamol voor mijn hoofdpijn. Hopen dat het vannacht beter gaat.
ik heb eens gelezen dat het slikken van zink echt helpt om een verkoudheid te bekorten. Heb nu even geen tijd om het na te googelen, maar misschien is het wat...

www.apotheek.nl/Medische_ ... d_.aspx?mId=10700&rId=562

toch even gezocht en t schijnt waar te zijn, al moet je binnen 24 uur aan de zink als de verkoudheid opkomt.
.
Een overdosis aan vitamine C. Ik heb pillen met 1667% van de dagelijks aanbevolen dosering.

En voor het slapen warme melk met een saridon. Daar ga je ontzettend van zweten en dat bevordert het genezingsproces.
Ik gebruik otrivin neusspray als ik verkouden ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven