Hoestdrank. Welke werkt en is ook nog een beetje lekker?
zaterdag 15 januari 2011 om 11:31
Ik heb griep en moet behoorlijk hoesten (prikkelende hoest momenteel). Vannacht zo hard geblaft dat ik volgens mij mijn hele appartementencomplex heb wakker gemaakt.
Ben dus op zoek naar een hoestdrank (mijn vader is zo lief die te komen brengen) die de prikkel wat dempt. Maar die ook nog een beetje binnen te houden is. Ben namelijk nogal misselijk.
Wie o wie heeft de gouden tip?
Ben dus op zoek naar een hoestdrank (mijn vader is zo lief die te komen brengen) die de prikkel wat dempt. Maar die ook nog een beetje binnen te houden is. Ben namelijk nogal misselijk.
Wie o wie heeft de gouden tip?
zaterdag 15 januari 2011 om 11:34
Ik heb bruistabletten van de Samenwerkende Apothekers (inderdad, met acetylcysteïne), waardoor het slijm los komt. In een half glas water, smaakt een beetje naar frambozen en is prima weg te krijgen.
Van de dokter heb ik codeïnetabletten gekregen, tegen de hoestprikkel.
Ben er al een week of 7 zoet mee en daarom vorige week toch maar naar de dokter geweest. Het wordt wel minder, niet meer hoesten vanuit mijn tenen, maar het is nog steeds niet weg. Ik hoor er heel vele mensen over.
Van de dokter heb ik codeïnetabletten gekregen, tegen de hoestprikkel.
Ben er al een week of 7 zoet mee en daarom vorige week toch maar naar de dokter geweest. Het wordt wel minder, niet meer hoesten vanuit mijn tenen, maar het is nog steeds niet weg. Ik hoor er heel vele mensen over.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zaterdag 15 januari 2011 om 11:37
zaterdag 15 januari 2011 om 11:39
Ik heb ook altijd Bisolvon, met name als het vastzittende hoest is.
Heb zelf ook al weken last van zo'n vervelende kriebelhoest, maar bij mij bleek gewoon mijn astma weer op te spelen....
Voor kriebelhoest werkt inderdaad codeine het best, maar helaas op doktersrecept.
Van Daro heb je ook hoestdrank en tabletten tegen kriebelhoest. Zit in een rode verpakking met de naam Retard er op.
Linkje naar informatie over Daro Retard
Heb zelf ook al weken last van zo'n vervelende kriebelhoest, maar bij mij bleek gewoon mijn astma weer op te spelen....
Voor kriebelhoest werkt inderdaad codeine het best, maar helaas op doktersrecept.
Van Daro heb je ook hoestdrank en tabletten tegen kriebelhoest. Zit in een rode verpakking met de naam Retard er op.
Linkje naar informatie over Daro Retard
zaterdag 15 januari 2011 om 11:43
Als je al misselijk bent is iets met noscapine niet zo geweldig. Of is mijn gezin het enige wat gaat kokhalzen bij hoestdrankjes waar noscapine in zit? Vlak na het slikken krijgen we allemaal een soort kriebel die het kokhalsreflex opwekt. Ik en mijn man houden het wel binnen, maar de kinderen gaan eerst heel erg hoesten en daarna over hun nek. Niet echt een jofele bijwerking.
zaterdag 15 januari 2011 om 11:51
zaterdag 15 januari 2011 om 11:53
zaterdag 15 januari 2011 om 11:57
quote:viva1973 schreef op 15 januari 2011 @ 11:52:
[...]
Ik dus wel.Ik ook hoor! heb ze afgelopen donderdag ook gehaald bij de apotheek. Mijn huisarts doet hier gelukkig niet moeilijk over. Ik geef zelf ook altijd aan dat ik er niet veel hoef maar dat ik even een paar nachtjes wil doorslapen. Ik krijg er dan doorgaans een stuk of 5 (bel 1 x per jaar naar de h.a. om ze te vragen)
[...]
Ik dus wel.Ik ook hoor! heb ze afgelopen donderdag ook gehaald bij de apotheek. Mijn huisarts doet hier gelukkig niet moeilijk over. Ik geef zelf ook altijd aan dat ik er niet veel hoef maar dat ik even een paar nachtjes wil doorslapen. Ik krijg er dan doorgaans een stuk of 5 (bel 1 x per jaar naar de h.a. om ze te vragen)

zaterdag 15 januari 2011 om 12:02
Hoestdranken werken volgens mij niet geven hooguit even wat verlichting.
Je kan net zo goed op een snoepje of dropje zuigen zei de assistente van de huisarts tegen mij.
Wat mij wel een beetje verlichting geeft is een paar druppels toco tholin op een lepel honing.
En een extra kussen pakken s''nachts dat je een beetje hoger ligt.
Je kan net zo goed op een snoepje of dropje zuigen zei de assistente van de huisarts tegen mij.
Wat mij wel een beetje verlichting geeft is een paar druppels toco tholin op een lepel honing.
En een extra kussen pakken s''nachts dat je een beetje hoger ligt.
zaterdag 15 januari 2011 om 12:04
zaterdag 15 januari 2011 om 12:09
quote:Christiane04 schreef op 15 januari 2011 @ 12:04:
Ok. Bisolvon en Natterman dus. Met codeïne?
Waar smaken ze naar? Misschien stom dat ik daar zo de nadruk op leg, maar ik heb naast al dat gesnotter/gesnuif/gekreun/gezweet/gehoest niet ook nog de behoefte om over te geven en ben helaas erg misselijk.Ik heb even op de verpakking gekeken. Die hoestdrank van Natterman bevat codeine. Beetje zoetige smaak. Maar ik vind hem niet misselijk makend.
Ok. Bisolvon en Natterman dus. Met codeïne?
Waar smaken ze naar? Misschien stom dat ik daar zo de nadruk op leg, maar ik heb naast al dat gesnotter/gesnuif/gekreun/gezweet/gehoest niet ook nog de behoefte om over te geven en ben helaas erg misselijk.Ik heb even op de verpakking gekeken. Die hoestdrank van Natterman bevat codeine. Beetje zoetige smaak. Maar ik vind hem niet misselijk makend.
zaterdag 15 januari 2011 om 12:13

zaterdag 15 januari 2011 om 12:18
Tijmsiroop. Is goedkoop en universeel, want werkt zowel tegen pruikkelhoest als tegen vastzittend slijm. Bovendien heeft het een groot voordeel: als je prikkelhoest stiekem aan het overgaan is in een productieve hoest, lost het het slijm op. Zit je aan een hoestprikkeldemper, dan blijft het slijm in je luchtwegen en heb je kans op een longontsteking.
Sinds ik door verkeerde hoestsiroop - namelijk een hoestprikkeldemper, want dan kon ik toch lekker slapen - een longontsteking opliep, hou ik me braaf aan de tijmsiroop. Of een andere slijmoplosser. Want dempen, dat doe ik niet meer.
Consumentenbond roept al jaren dat tijmsiroop het beste werkt en het goedkoopste is.
Sinds ik door verkeerde hoestsiroop - namelijk een hoestprikkeldemper, want dan kon ik toch lekker slapen - een longontsteking opliep, hou ik me braaf aan de tijmsiroop. Of een andere slijmoplosser. Want dempen, dat doe ik niet meer.
Consumentenbond roept al jaren dat tijmsiroop het beste werkt en het goedkoopste is.