Gezondheid alle pijlers

hoesten... word er gek van!

28-09-2009 20:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend met het fenomeen droge hoest, in de herfst, (bijna) jaarlijks terugkerend, weken of langer aanhoudend?

Zo dat je halve nachten wakker ligt (en je partner oordopjes in moet) en half jankend midden in de nacht bijne geen adem meer krijgt?

Word er gek van zo langzamerhand.

Codeïne, honingtabletten, fisherman friends, trachitol.. niks helpt!

Alle tips zijn welkom.
Noscapect?
huisarts?
Noscapect werkt voor mij erg goed als ik weer eens last heb van kriebelhoest. Werkt wel laxerend......
Een vochtvreter op je slaapkamer.

Hoofdeinde wat hoger.

Tussikind (de kinderversie werkt beter dan die voor volwassenen raar genoeg).
Tamiflu ?

Maar dit lijkt mij meer iets van bronchitis o.d. Ehm inhalator ?
had hier ook een aantal jaren geleden last van.

Naar de huisarts gegaan en verschillende hoestdranken en medicijnen geprobeerd. Op den duur astma medicijnen gekregen en die werken prima.

Heb je hooikoorts? Want ik had naar mijn weten alleen hooikoorts, maar bleek dus ook astmatische bronchitis te hebben. Sinds ik die medicijnen van hooikoorts en astma in combinatie gebruik blijft die hoest weg.

En als ik laks ben en mijn medicijnen vergeet is ie meteen weer terug...grrrr
Hier hetzelfde... Heb ook astma, dus m'n dosis medicijnen is al verhoogd.. Ondertussen moe van het hoesten maar dat zal nog wel even duren... Ik lees mee of er nog goede tips voorbij komen...
ow ja, wel handig om te melden welke medicijnen:

Voor de hooikoorts nasonex (heeft eigenlijk niets met die hoest te maken)

Voor de hoest (asmatische bronchitis): cingulair pilletjes, flexotide inhalator en ventolin inhalator voor het geval ik een hoestaanval krijg
Een tip wat bij mij helpt, vooral als het wat kouder wordt. Je goed warm kleden, vooral je longen dus rug warm houden. Soms als ik hoest en ik doe een extra vestje aan stopt het ook.
quote:mamalelie schreef op 28 september 2009 @ 20:54:

Hoofdeinde wat hoger.

Ik ben weleens zittend in een luie stoel gaan slapen...

Ook niet ideaal, maar liggen was eindeloos hoesten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Jeetje, wat al een reacties! Dankjewel!

Heb al een boel zelfzorgproducten geprobeerd, ook al wel eerder naar de huisarts geweest, maar misschien toch nog maar eens weer heen.

Heb verder geen hooikoorts of astma..

Hoofdeinde hoger helpt inderdaad wel wat.. niet genoeg helaas.

Morgen eerst dat Noscapect maar eens halen dan, kijken of dat werkt. Voor nu; weltrusten!...:S :P
Ik weet er van mee te praten. De droge hoest was vreselijk, niets hielp en ik sliep niet meer. (partner dus ook niet)

Pufje gehad, antibiotica, verder alle vormen van zelfzorg enz enz. Doorgestuurd naar de longarts, maar alles in orde.

Huisarts zei nog een optie te hebben: het komt door mijn maag. Ik reageerde heel verbaasd en zei dat ik dat niet kon geloven. Het blijkt dus dat er een klepje van mijn maag niet goed sluit, hierdoor loopt ongemerkt maagzuur terug in de keel, slokdarm wat ik dus niet voel als zuurbranden maar veroorzaakt wel die droge hoest.

Omeprazol gekregen en na een paar dagen was ik er van af. Dit gebruik ik al vanaf 2006 en als ik denk te kunnen stoppen begint de ellende weer opnieuw.
quote:tilalia2 schreef op 28 september 2009 @ 20:43:

huisarts?Inderdaad. Hoesten kan heel veel oorzaken hebben. De huisarts zou hierover uitsluitsel kunnen geven.
World of Warcraft: Legion
Ik heb dat ook meerdere maken gehad en géén medicijnen die werken. Bleek bronchitus te zijn. Kuurtje en ik was er zo vanaf
Ik heb dit vorig jaar meegemaakt, dacht dat ik mezelf dood zou hoesten. Eerst dacht de HA dat ik kinkhoest had, dus een heleboel medicijnen gekregen die allemaal niets hielpen.

Toch (na aandringen van mij) doorverwezen naar een long-arts, heb ik astma. Zomaar ineens na 28 jaar, kan blijkbaar zomaar "omhoog komen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven