Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn om gek van te worden

08-04-2020 00:08 32 berichten
Het duurt nu al meer dan 1.5 week. Hoofdpijn. Vreselijke hoofdpijn. Met momenten waarop het iets minder is maar het is sindsdien nog niet weggeweest. Wordt er radeloos van. Niets lijkt te helpen. Ook migraine medicatie niet en het vermoeden is ook mogelijk corona maar ook heb geen koorts, geen hoesten en geen verkoudheid.

Iemand herkenning of tips die helpen de hoofdpijn te verzachten?
Je hebt niets aan pijnstilling nu als je geen spiegel kan opbouwen en die blijft onderhouden. Dus is er een speciale reden waarom je niet tijdelijk met redelijk milde pijnstillers een spiegel kan opbouwen?

Of heb je dat zelf bedacht?
Alle reacties Link kopieren
je gewend inderdaad ook weer niet zo snel aan bv paracetamol. Maar dat kan de huisarts je allemaal uitleggen. In contact blijven met hem, is mijn advies. Daar je vragen stellen.
Luci_Morgenster schreef:
08-04-2020 09:33
Je hebt niets aan pijnstilling nu als je geen spiegel kan opbouwen en die blijft onderhouden. Dus is er een speciale reden waarom je niet tijdelijk met redelijk milde pijnstillers een spiegel kan opbouwen?

Of heb je dat zelf bedacht?
Nee niet zelf bedacht. Dat heeft de huisarts aangegeven. Dit is de reden die zij heeft genoemd, gewenning en/of teveel en daardoor uitlokking.
prima012 schreef:
08-04-2020 09:41
Nee niet zelf bedacht. Dat heeft de huisarts aangegeven. Dit is de reden die zij heeft genoemd, gewenning en/of teveel en daardoor uitlokking.
Het klopt inderdaad dat langdurig gebruik van pijnstilling medicijnafhankelijke hoofdpijn kan opwekken. Daarvoor moet je echter wel langdurig pijnstilling gebruiken, iets wat je blijkbaar niet doet. En als de hoofdpijn te heftig is, moet je gewoon pijnstilling slikken. Dat is wat de neuroloog van de hoofdpijnpoli tegen mij zegt.

Ik geef geen medisch advies hier dus.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
08-04-2020 09:26
Het is bekend dat de hoofdpijn die veroorzaakt wordt door het corona virus geen pijnstilling dult. Twee weken is ook niet heel raar als je arts denkt aan het corona virus.

Sterkte!
Als je dit leest, lijkt het er inderdaad op dat pijnstillers je niet echt helpen. Ik hoop dat je gauw opknapt, hoofdpijn is zo naar!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
prima012 schreef:
08-04-2020 09:41
Nee niet zelf bedacht. Dat heeft de huisarts aangegeven. Dit is de reden die zij heeft genoemd, gewenning en/of teveel en daardoor uitlokking.
Ging dit niet alleen over de triptanen? Daar moet je inderdaad mee oppassen (ben een chronisch hoofdpijnpatiënt met ook migraine dus heb er helaas ervaring mee), maar paracetamol moet je juist wel een spiegel van kunnen opbouwen. Zolang je dat niet tijden achter elkaar slikt kan dat weinig kwaad weet ik uit ervaring (dit is dus geen advies, gewoon het delen van ervaring).
Bel nog eens naar de huisarts voor extra overleg.

In ieder geval veel sterkte, hoofdpijn is echt mega ruk. :hug:
Ik heb exact hetzelfde gehad en bij mij is het denk ik idd corona geweest.
We hebben een zieke thuis en we staan dicht bij elkaar, dit is wat ik er nu van heb gemerkt.
De zieke is nu bijna 2 weken ziek en bijna beter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven