Gezondheid alle pijlers

Hoofdschilfertjes door droge hoofdhuid...Help!!

14-04-2010 13:58 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het wassen van mijn haar heb ik sinds mijn bevalling veel last van schilfertjes op hoofdhuid.. Mijn kapster vertelde dat dit geen roos is (wat ik eerst dacht) en raadde producten tegen roos juist af. Ik ben op haar advies vitamine b gaan slikken maar nog geen verbetering Wie herkent mijn probleem en heeft tips hoe ik hier van af kom???
Ja ik herken het! Ik lees graag mee, heb helaas geen tips. Heb al van alles geprobeerd, maar alleen op vakantie in een warm land heb ik er geen last van.
quote:bloembloem schreef op 14 april 2010 @ 14:00:

maar alleen op vakantie in een warm land heb ik er geen last van.De oplossing is: emigreren naar een warm land
Hmm, ik heb zoiets eerder gehoord.

Die man had last van ontzettende schilfering en een gevoelige hoofdhuid. Dit werd veroorzaakt door stress. Het kan ook komen door hormonale schommelingen.

Je haren wassen met een shampoo waar dode zeezout in zit zou helpen.
Even langs de dokter gaan. Bij mij was het een soort schimmel, met speciale shampoo op doktersrecept heb ik het weggekregen.

Witte schilfers(gepaard met een roosachtige substantie) , jeukend en bijzonder onsierlijk bij een zwart vest oid.
quote:noahtb schreef op 14 april 2010 @ 14:04:

Hmm, ik heb zoiets eerder gehoord.

Die man had last van ontzettende schilfering en een gevoelige hoofdhuid. Dit werd veroorzaakt door stress. Het kan ook komen door hormonale schommelingen.

Je haren wassen met een shampoo waar dode zeezout in zit zou helpen.Haha mijn vriend bijvoorbeeld. Heeft er speciale shampoo voor, helpt niet zo goed eigenlijk. Erg irritant is het (en kan er onverzorgd uitzien helaas). Hij heeft ketoconazol.
Mijn zoontje heeft dit ook door een hele droge hoofdhuid (nee het is geen berg). Ik smeer nu zijn hoofdhuid 1x in de een a twee weken in met babyolie, laat dit een kwartiertje intrekken en was daarna zijn haar goed met babyshampoo. Ziet er daarna veel mooier uit. (Is wel een symptoombestrijding en geen probleemoplossing trouwens want het komt steeds weer terug.)
Voorbeeld van mijn bovenstaande post.
Ik heb het dus ook, een steeds terugkerende schimmel. Speelt vooral op bij stress. Heb ook via de huisarts ketoconazol gekregen en dat helpt redelijk, mits je het geregeld gebruikt. VErder ziet mijn haar e rprima uit met die shampoo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Beter uitspoelen van de shampoo wil ook nog weleens helpen en niet teveel gebruiken.

Kan ook hierdoor komen.
Tip van mijn kapper: 's avonds dagcreme inmasseren op je hoofdhuid en dan 's morgens je haren wassen.
De kapper en ook de Body Shop verkoopt speciale vette olie voor de hoofdhuid en die laat je een nachtje intrekken en was je 's-morgens weer uit.
Soak & float shampo van Lush helpt: http://www.lush.nl/soak-and-float-bar-55g.2453.html

Stinkt wel als de ziekte.

Eucerin shampo met urea helpt ook. Maar dan wordt je haar weer niet schoon.
Baby-haarlotion in je haar smeren na het wassen (geen olie dus, maar dat spul wat je niet uit hoeft te spoelen)! Tip van de Australische kapper van een van mijn vroegere huisgenootjes-> werkt prima bij mij! :-)

En anders even langs huisarts idd, misschien eczeem of schimmeltje?
Een natuurlijke shampoo gebruiken, maw een shampoo blok. Ik had het ook in mindere mate. Vooral bij haargrens. Sinds ik shampooblokken gebruik is het volledig verdwenen.
Ik krijg juist schilfers van natuurlijke shampoo´s.

Ik ben nu overgestapt op Palmolive naturals. Droogheid is verminderd.

Haarlotion, dat werkt ook bij mijn zusje!
Hier hetzelfde probleem, maar ik weet niet of het komt door een droge hoofdhuid of dat het gewoon roos is...wat is het verschil?

Ik heb in ieder geval wel bepaalde plekken op mijn hoofd waar het erg schilfert. Ik krab het ook steeds open dus het zit nu onder de korstjes...ziet er niet uit en daardoor gaat het alleen maar jeuken natuurlijk!

Ik gebruik natuurlijke shampoo's en sinds kort ook de Soak and Float van Lush (rest ook Lush shampoo's) maar dat helpt voor geen meter. Sterker nog, als ik bij mijn vriend normale shampoo gebruik, is het minder. Maar dat wil ik niet, want da's weer slechter voor je haar. Argh!
quote:CoffeePot schreef op 16 april 2010 @ 14:01:

Hier hetzelfde probleem, maar ik weet niet of het komt door een droge hoofdhuid of dat het gewoon roos is...wat is het verschil?

Ik heb in ieder geval wel bepaalde plekken op mijn hoofd waar het erg schilfert. Ik krab het ook steeds open dus het zit nu onder de korstjes...ziet er niet uit en daardoor gaat het alleen maar jeuken natuurlijk!

Ik gebruik natuurlijke shampoo's en sinds kort ook de Soak and Float van Lush (rest ook Lush shampoo's) maar dat helpt voor geen meter. Sterker nog, als ik bij mijn vriend normale shampoo gebruik, is het minder. Maar dat wil ik niet, want da's weer slechter voor je haar. Argh!

Coffeepot, heb je ook al eens snakeoil van Lush geprobeerd?

Is geen shampo, meer een hoofdlotion.
Nee die heb ik nooit geprobeerd, lijkt me erg onhandig in gebruik. Daar zit teatree in toch? Dat zou nog weleens kunnen helpen, als het iets bacterieels is. Misschien toch maar eens proberen.
Even de huisarts laten checken of het schimmel of eczeem is. Als het een schimmelinfectie is zou ketoconazolshampoo moeten helpen. Anders helpt creme... een beetje. Ik heb de ideale oplossing ook nog niet gevonden!
Dank jullie wel voor de adviezen!!

Ik heb ondertussen een doktersbezoek achter de rug en het komt waarschijnlijk door hormoonverandering. Het blijft lastig maar een uitdaging met het uitproberen van bovenstaande tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven