Hooikoorts, wat helpt echt?
donderdag 18 maart 2010 om 19:24
Over ruim 1,5 maand begint het weer te kriemelen, en dat bedoel ik niet positief! Ik krijg van mijn huisarts altijd wel een tabletje voorgeschreven en als het op zijn hoogtepunt is vaak ook nog oogdruppels en/of neusspray maar de werking daarvan is minimaal.
Dus mijn vraag, wat is hét wondermiddel??
Dus mijn vraag, wat is hét wondermiddel??
donderdag 18 maart 2010 om 19:29

donderdag 18 maart 2010 om 19:36

donderdag 18 maart 2010 om 19:38
Ik heb ook altijd hele erge hooikoorts en bij mij hielp er echt niets, totdat mijn moeder bij de Erica (homeopatische winkel bij ons) tabletjes kocht. Ze heten Luffa complex en je moet er 3x daags 2.
Bij mij is dat het enige dat helpt. Misschien is het, als de winkel niet bij je in de buurt zit, via internet te krijgen.
Bij mij is dat het enige dat helpt. Misschien is het, als de winkel niet bij je in de buurt zit, via internet te krijgen.
donderdag 18 maart 2010 om 19:38
quote:goldmember schreef op 18 maart 2010 @ 19:36:
Ik ken iemand die moest 5 weken lang elke week een injectie halen, en had daarna geen last meer van hooikoorts, wel elk jaar weer herhalen. Ik weet niet precies wat voor injecties het waren, maar dat zal je ha wel weten. Het kost wat tijd, maar dan heb je nergens meer last van!
Dat is 5 weken lang elke week en dan 4 jaar lang om de 4 weken.
Je wordt dan ingespoten met gras/boompollen.
Ik ken iemand die moest 5 weken lang elke week een injectie halen, en had daarna geen last meer van hooikoorts, wel elk jaar weer herhalen. Ik weet niet precies wat voor injecties het waren, maar dat zal je ha wel weten. Het kost wat tijd, maar dan heb je nergens meer last van!
Dat is 5 weken lang elke week en dan 4 jaar lang om de 4 weken.
Je wordt dan ingespoten met gras/boompollen.
Invisible tears are the hardest to wipe away.
donderdag 18 maart 2010 om 19:58
donderdag 18 maart 2010 om 20:03
Heb drie jaar lang, 10 weken per jaar injecties gekregen van de allergoloog, tegen mijn allergie voor berken en grassen.
Dit heeft mij enorm geholpen, en kan nu gewoon het voorjaar en de zomer doorkomen zonder medicijnen/sprays te gebruiken.
De injecties zijn niet voor iedereen met hooikoorts geschikt. Ik kreeg ze omdat ik ook een fruitallergie had. En het is gebleken dat de pollen die in grassen/berken zitten, lijken op de pollen in fruit.
Maar mocht je dus ook nog andere allergieen hebben, dan is immunotherapie (de injecties) aan te bevelen. Een verwijzing naar de allergoloog kun je regelen via je huisarts.
Dit heeft mij enorm geholpen, en kan nu gewoon het voorjaar en de zomer doorkomen zonder medicijnen/sprays te gebruiken.
De injecties zijn niet voor iedereen met hooikoorts geschikt. Ik kreeg ze omdat ik ook een fruitallergie had. En het is gebleken dat de pollen die in grassen/berken zitten, lijken op de pollen in fruit.
Maar mocht je dus ook nog andere allergieen hebben, dan is immunotherapie (de injecties) aan te bevelen. Een verwijzing naar de allergoloog kun je regelen via je huisarts.
donderdag 18 maart 2010 om 20:18
Het principe van de Medisana Medinose is gebaseerd op lichttherapie. Zichtbaar, rood licht van een nauwkeurig bepaalde golflengte (smalle band 660 nm) wordt door de lampjes in het neusstuk opgewekt. Door deze lichttherapie drie maal daags gedurende 4,5 minuut toe te passen, verminderen allergische verschijnselen, zoals niezen, loopneus of geïrriteerde ogen. Ook wordt de gevoeligheid minder, waardoor het aantal behandelingen per dag na enige tijd kan worden teruggebracht naar één of twee. Door de invloed van het speciale rode licht worden de cellen van het neusslijmvlies minder vatbaar voor allergenen.
Ik hoop dat dit mag en geen reclame is want sinds vriend dit gebruikt zijn de klachten vele malen minder geworden. Helemaal weg is het niet maar in combinatie met Xyzal (via huisarts) is het goed te hanteren.

vrijdag 19 maart 2010 om 17:34
quote:Roelfien schreef op 19 maart 2010 @ 15:35:
Het probleem bij mij is altijd dat een medicijn na een paar jaar niet meer goed werkt. Xyzal heeft het wel een tijd aardig goed gedaan. Ik heb alleen nog nooit iets gehad wat me vrij van klachten maakte, er is alleen sprake van verlichting.Same here..
Het probleem bij mij is altijd dat een medicijn na een paar jaar niet meer goed werkt. Xyzal heeft het wel een tijd aardig goed gedaan. Ik heb alleen nog nooit iets gehad wat me vrij van klachten maakte, er is alleen sprake van verlichting.Same here..

maandag 22 maart 2010 om 22:36

dinsdag 23 maart 2010 om 07:30
Ik heb vanaf begin februari stuifmeelkorrels ingenomen. Eén
eetlepel bij het ontbijt. Had op internet gelezen dat dat als je er vroeg genoeg mee begint en volhoudt tot einde hooikoorts periode je een immunitieit opbouwt net zoiets als met injecties.
Tot nu toe nog geen last en meestal begon het bij mij half februari maar alles staat nu ook wel later in bloei vanwege de koudere winter. Ik hoop wel dat het helpt want heb na het innemen wel altijd een poosje last van mijn maag.
eetlepel bij het ontbijt. Had op internet gelezen dat dat als je er vroeg genoeg mee begint en volhoudt tot einde hooikoorts periode je een immunitieit opbouwt net zoiets als met injecties.
Tot nu toe nog geen last en meestal begon het bij mij half februari maar alles staat nu ook wel later in bloei vanwege de koudere winter. Ik hoop wel dat het helpt want heb na het innemen wel altijd een poosje last van mijn maag.