Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 830 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Alle reacties Link kopieren Quote
Meekijkpost
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Recent gezien:

13th (https://en.wikipedia.org/wiki/13th_(film))
One of Us (https://en.wikipedia.org/wiki/One_of_Us_(2017_film))
Forks Over Knives
Cowspiracy
Heal

Alle drie op Netflix
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
06-06-2020 17:31
Meekijkpost
Dit dus.
Ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
tip
"After all this time?" "Always."
Ik lees mee.
Gister heb ik Louis Theroux over die tijgerman gezien.

Dit is dus een ordinaire meeleespost. :)
Tvp
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeh, die docu's over dierenleed en de bio-industrie kan ik echt niet aan. Ik ben al bijna 30 jaar vegetariër, maar vind mezelf best hypocriet dat het me maar niet lukt om vegan te worden. Ik blijf het wel proberen en eet al minder zuivelproducten dan voorheen (sowieso geen eieren meer), maar dat laatste stapje vind ik lastig.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees ook graag mee!
Avena schreef:
06-06-2020 20:10
Poeh, die docu's over dierenleed en de bio-industrie kan ik echt niet aan. Ik ben al bijna 30 jaar vegetariër, maar vind mezelf best hypocriet dat het me maar niet lukt om vegan te worden. Ik blijf het wel proberen en eet al minder zuivelproducten dan voorheen (sowieso geen eieren meer), maar dat laatste stapje vind ik lastig.
Cowspiracy is niet gruwelijk hoor. Die kan je ook met je tienerdochter kijken, zonder dat één van jullie beiden nachtmerries krijgt.

Earthlings, die is heftig.
Omdat ik te lui ben om een recensie te typen, hierbij een verslag van De Groene Meisjes:
http://www.degroenemeisjes.nl/docu-earthlings/


Als je Earthlings wil zien, hier staat ie:
http://www.nationearth.com/
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de docu over Diego Maradona erg indrukwekkend, terwijl ik niets om voetbal geef verder. Die man is echt kapot gemaakt in Napels door de Gomorra. Zo triest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Why we hate is een zes-delige documentaire van spielberg vanavond was deel 1 te zien op npo.
...
Harvey Weinstein. Wat een walgelijke man zeg.
Ik heb hem gekeken op Dplay omdat ik in het buitenland woon maar volgens mij staat hij ook op Netflix.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quaintrelle schreef:
07-06-2020 23:06
Why we hate is een zes-delige documentaire van spielberg vanavond was deel 1 te zien op npo.
En, was het goed? Ik zag het in de gids aangekondigd staan maar het leef me zo’n depri onderwerp, dus niet gekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
prada schreef:
08-06-2020 09:24
Harvey Weinstein. Wat een walgelijke man zeg.
Ik heb hem gekeken op Dplay omdat ik in het buitenland woon maar volgens mij staat hij ook op Netflix.
Die van Epstein staat op Netflix - wat een walgelijke vent zeg.
Volgens mij staat die van Weinstein er niet op.
Een documentaire van Planet Wissen over dolfijnen. Makers zijn biologen die een goed beeld geven van dolfijnen. Was op 11 mei 2020; op Teletekst stonden meer details. Dat was een andere datum.

Maar dolfijnen doden voor de lol; ze vallen mensen aan; ze gebruiken drugs, het zijn verkrachters; Alleen orka's, chimpansees en nog een ander dier werd genoemd.
Is toch wel apart om daarmee te beginnen. Dat te koppelen aan het afslachten van dolfijnen voor consumptie. Het ging ook over geluidsvervuiling van de wereldzeeën.
Ja, even zoeken en toch een link gevonden: https://www.planet-wissen.de/sendungen/ ... e-100.html
Voor mij was het nieuw en ik vond het indrukwekkend. De documentaire was in de uitzending goed te volgen. Lezen op inhoud gaat niet overzichtelijk en gestructureerd vanaf die site. De uitzending was goed en duidelijk. Met enkele wetenschappers die er een belangrijk studiegebied en taak in vervulden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van Weinstein is op tv geweest, die heb ik een tijdje geleden gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Metallover schreef:
08-06-2020 22:03
En, was het goed? Ik zag het in de gids aangekondigd staan maar het leef me zo’n depri onderwerp, dus niet gekeken.
Ja ik vond het wel interessant. De docu is al op nationaal geopgraphic of discovery geweest,maar heb toen wat delen gemist. Het gaat eigenlijk ook over positieve zaken, we zijn allemaal in staat tot haat. Echter ook tot het tegenovergestelde.
...
Lizzy75 schreef:
09-06-2020 16:10
Die van Weinstein is op tv geweest, die heb ik een tijdje geleden gezien.
Dat zou goed kunnen kloppen want ik heb hem gekeken op Dplay en een van de zenders is Investigation Discovery. Dus op die zender zal hij wel uitgezonden zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Docu op Net5 Tot de dood ons scheidt over Marc de Hondt.

:'(
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was vergeten het hier te melden, ga hem morgen kijken.

😢

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven