Gezondheid alle pijlers

Hormonale disbalans

30-08-2026 19:13 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik weet even niet meer wat ik moet doen...

Vrouw, richting de 40. Al lang last van tussentijdse bloedingen en lange menstruaties. Doorverwezen naar de gyneacoloog. Er werd geen oorzaak gevonden. Inmiddels speelt dit al 2 jaar. Op dit moment bloed ik alweer 17 dagen achter elkaar. Niet veel, maar wel iedere dag.
Huisarts schrijft opnieuw de pil voor. Vorige poging was geen succes, ik heb toen wekenlang gebloed. Dit was een bijwerking van de pil, aldus de huisarts. Dus na enkele maanden gestopt.

Ik heb geen verdere klachten die passen bij de perimenopauze (zover ik weet).

Iemand nog een tip wat ik kan doen? Alternatieve routes? Ervaringen?

Alvast bedankt!
Wat vervelend! Kun je geen second opnion vragen? Heb ik ook eens gedaan (wel voor een ander probleem) en toen ben ik wel goed geholpen.
Ik zou naar een andere gyn gaan. Dit is niet normaal. Als je de juiste gyn treft, is er heel veel mogelijk.
Sterkte!
Wat vervelend! Toch terug naar de arts en alternatieven zoeken. Spiraaltje kan wellicht helpen.
Ik ben 33 en heb al jaren dezelfde klachten. Huisarts stuurde me het bos in (probeer maar een andere pil & experimenteer maar met al dan niet doorslikken), 1x naar de gyn maar die vond niets. Vorig jaar bloedde ik een maand lang extreem: zelfs met een super tampon + groot maandverband lekte ik door als ik even de kinderen naar school moest brengen. Ik voelde me slap en ellendig en mijn leven stond echt stil hierdoor. Na enorm aandringen bij een andere gyn terechtgekomen, inwendige echo gehad en ik bleek adenomyose te hebben. Nu heb ik nog steeds af en aan klachten, maar het is in ieder geval een beetje onder controle. Concluderend kan ik je alleen maar aanraden om aan te dringen op verder onderzoek.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven