Hormonen uit balans??
woensdag 13 maart 2013 om 15:24
Hallo allemaal, ik ben een vrouw van 38 en heb het idee dat mijn hormonen in de war zijn. Volgende week heb ik een afspraak bij mijn huisarts, een fijne man, maar ik ben gewoon benieuwd of er meer vrouwen zijn die mijn klachten herkennen. Na de geboorte van mijn dochter die prematuur was, lijkt het wel of ik nooit meer helemaal de oude ben geworden. Mijn menstruaties zijn veel heftiger, meer en langer geworden. Ik heb veel pijn tijdens menstruatie en ovulatie en soms wat bloedverlies tijdens of voor ovulatie. Na de ovulatie, waar ik veel pijn van heb, voel ik me me meestal dik twee weken top! Wel ben ik prikkelbaar, heb ik geen zin meer in sex, voel ik me vaker erg down en heb ik moeite met afvallen. Ik zit er gewoon niet zo lekker in zeg maar, ben niet lekker in balans. Ik slaap goed, geen zweetaanvallen ofzo, wel soms een kleine opvlieger. Ik wil heel graag afvallen, maar dat lijkt heel lastig te gaan. Wie herkent mijn verhaal (gedeeltelijk) en wat heb je gedaan?
woensdag 13 maart 2013 om 15:49
woensdag 13 maart 2013 om 16:05
dat van die menstruaties heb ik ook. na 4 kinderen. veel heftiger dan ooit. en ook met de eisprong heb ik veel meer last van en ook pijn. nooit gehad. wist nie adat het daar mee te maken kon hebben..(schildklier) afvallen gaat hier ook moeilijk.. enz..komt aardig overeen. (ben ook bijna jou leeftijd)
ben al bij de ha geweest voor wat anders en ook aangegeven dat ik soms creperend op de bank lig tijdens de eisprong (kan wel wat hebben maar wellicht is daarbinnen iets niet goed denk ik dan..)...moest er vooralsnog niet druk om maken en als ik meer last kreeg de pil maar gaan slikken.
ben al bij de ha geweest voor wat anders en ook aangegeven dat ik soms creperend op de bank lig tijdens de eisprong (kan wel wat hebben maar wellicht is daarbinnen iets niet goed denk ik dan..)...moest er vooralsnog niet druk om maken en als ik meer last kreeg de pil maar gaan slikken.
Puck

woensdag 13 maart 2013 om 17:05
woensdag 13 maart 2013 om 17:18