Gezondheid alle pijlers

HPV....ja of nee? (vaccinatieprogramma)

15-03-2018 19:51 512 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochter van 12 heb ik onlangs de oproep voor de vaccinatie tegen het HPV virus gekregen. Als ze het nu doet dan hoeft ze slechts 2 injecties, wachten we tot ze 15 is dan heeft ze er 3 nodig.
De keuze om het überhaupt te doen is aan ons...ik hink op twee benen maar neig naar wel doen.
Waarom hebben jullie het wel of juist niet gedaan?

Ik heb mijn dochter(s) tegen het HPV virus laten inenten

Totaal aantal stemmen: 151

Ja, toen ze 12 was (60%)
Ja, toen ze 15 was (5%)
Nee, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt (35%)
Alle reacties Link kopieren
anoniem060420182348 schreef:
06-04-2018 23:11
Zelfs al zou de hpv-prik er een rol in spelen, er zijn altijd meer factoren nodig. Dat blijkt onder andere uit dat niet iedereen cvs krijgt na een hpv-prik[. En ook uit dat na de Mexicaanse Griepprikken maar een deel van de kinderen narcolepsie kreeg.

En zelfs al zou in dit geval de hpv-prik een rol kunnen spelen, dan betekent het nog niet dat ij dit geval de prikken (een deel van) een oorzaak zijn.

Het is gewoon onmogelijk dat je cvs krijgt door alleen de hpv-prik, er is altijd meer nodig, zelfs als de prikken al een rol hebben.
Aan welke rol denk je dan?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
chrys schreef:
07-04-2018 11:50
maar het was waarschijnlijk niet gebeurt , als zij geen prik had gekregen
We hebben met zijn allen geen idee wat er aan de hand is. Laten we alsjeblieft kappen met zeggen dat het wel/niet aan de prik ligt. En gewoon hopen dat de dochter van pamela gauw weer op de been is. Sterkte pamela :redrose:
shisha schreef:
07-04-2018 12:29
Ach ja dat is jammer, nu zie ik pas dat die hele opruiende kop erboven staat, terwijl mijn bedoeling was om alléén die pagina van de cdc te posten.
Je hebt gelijk, ik vind ook dat die website te ongenuanceerd is.
Toch is er door de cdc toegegeven dat er wel wat aan de hand was met die ape-nieren, alleen laf het veel genuanceerder.
Stop dan eens met indianenverhalen op dit forum te plempen. Je ziet nu zelf dat het onzin is. Ondertussen maak je mensen wel onnodig ongerust.
Tiana_76 schreef:
08-04-2018 09:28
Stop dan eens met indianenverhalen op dit forum te plempen. Je ziet nu zelf dat het onzin is. Ondertussen maak je mensen wel onnodig ongerust.
Onzin is het niet, het lag alleen iets genuanceerder dan dat er boven die pagina werd gekopt.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
07-04-2018 12:17


Waarom komen tegenstanders nou nooit eens met een wetenschappelijk onderzoek of een artikel op een betrouwbare nieuwssite die niet als enige doel heeft om negatief nieuws over het onderwerp waar ze tegen zijn te verzamelen.
Omdat er geen betrouwbaar, recent wetenschappelijk onderzoek is.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-jortcast
#19 Een Jortcast voor internetgekkies

Toevallig hoorde ik een podcast van Jort Kelder over dit onderwerp.
Daar kwamen wat wetenschappers aan het woord.

Het onderzoek waar de anti-vaxxers zich op beroepen is vaak ouder dan 10 jaar en de enige "wetenschapper" die in de buurt komt van enige professionaliteit is een huisarts.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
ZonnigKleintje schreef:
08-04-2018 09:23
We hebben met zijn allen geen idee wat er aan de hand is. Laten we alsjeblieft kappen met zeggen dat het wel/niet aan de prik ligt. En gewoon hopen dat de dochter van pamela gauw weer op de been is. Sterkte pamela :redrose:
Dank je! Eerlijk gezegd maakt het me ook geen ene moer meer uit of het nou wel of niet daardoor komt (tot op zekere hoogte natuurlijk), er is nog geen enkele verbetering en daardoor maak ik me nog steeds veel zorgen. Ze heeft het al bijna een maand.
het zou mij wel uitmaken , maar dat doet er nu niet toe

zorgelijk , nog geen verbetering
gelukkig kan je snel naar de kinderarts
Zogenaamde bijwerkingen worden vaak gesteld door alternatieve hippie complot nieuwsbronnen als Martin Vrijland.

Nu is de overheid ook niet altijd eerlijk maar dat de hpv prik voor rare bijwerkingen zorgt die andere prikken niet geven lijkt me flauwekul.
chrys schreef:
07-04-2018 11:50
maar het was waarschijnlijk niet gebeurt , als zij geen prik had gekregen
Lol. Ik heb op tv weleens iets gezien over cvs en de hpv-prik en wat voor causaal verband zou ertussen moeten zitten dan? Zelfs significant is er geen verschil tussen meiden die wel/niet de prik kregen en aantal meiden met cvs.
pamelacourson schreef:
08-04-2018 12:02
Dank je! Eerlijk gezegd maakt het me ook geen ene moer meer uit of het nou wel of niet daardoor komt (tot op zekere hoogte natuurlijk), er is nog geen enkele verbetering en daardoor maak ik me nog steeds veel zorgen. Ze heeft het al bijna een maand.
Jeetje, dat is al best een tijd.
Wat vervelend voor jullie.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zou bij een van de eerste groepen meisjes horen die hem zouden krijgen toen, ergens in 2007. Iedereen in mijn schooljaar die opgeroepen was is gegaan, alleen ik niet. Ik voelde mij er niet fijn bij, niet omdat er allemaal verhalen rond gingen dat er van alles met die meisjes gebeurd is. Maar had een beetje een proefkonijn gevoel als ik ging.
Gelukkig hoefde het van mijn moeder ook niet, en anders was ik alsnog niet gegaan..
Tja.

Mijn dochter werd een jaar of vier geleden opgeroepen voor die vaccinatie en ze wilde hem graag ophalen, maar een paar weken later kreeg ze van datzelfde RIVM een verzoek om mee te doen aan een langdurig onderzoek naar de gevolgen van die prik. En zo gek, toen had ze ineens niet zo'n zin meer.

En ik kon haar geen ongelijk geven, al ben ik verre van tegen vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2018 13:22
Reden: Medisch advies geven
99.75% gewijzigd
Sweetmessylife schreef:
10-04-2018 12:48
[...]

Goed op onderzoek is dus niét afgaan op FB-pagina's die blaten over 'teveel kwik' in vaccins en bioresonantie aanraden.
Schadelijk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2018 13:23
Reden: Quote verwijderd
84.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sweetmessylife schreef:
10-04-2018 12:48
[...]
En je meld je speciaal aan om dit te melden. Wat een opruiende onzin
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2018 13:23
Reden: Quote verwijderd
88.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekker, doofpot...

Er wordt hier zo vaak geschreven wat een arts iemand heeft aangeraden en daar wordt ook niet op gestaft.

Kijk, er zijn tig vage websites met vage beweringen en vage tips etc maar dat wil nog niet zeggen dat er geen bijwerkingen zijn die ernstig genoeg zijn om te heroverwegen of we de vaccinatie moeten blijven geven. En dan heb ik het niet over een rood plekje of stijve arm net na de prik.

Ik vind het erg jammer dat deze vage websites uberhaupt bestaan (niet de FB pagina die in een weggehaalde post genoemd werd, die heb ik niet geheel kunnen bekijken dus geen oordeel over). Want dat is kannonnenvlees voor de mensen die erg pro-vaccineren zijn en zoveel mogelijk aangrijpen om hun punt te maken bij mensen die nog twijfelen of ronduit anti-vaccineren zijn. Het wordt hen erg makkelijk gemaakt met deze vage sites. Erg jammer vind ik dat.

Want deze dochter van sweetmessylife, de dochter van mijn kennis, de meiden van de Radar uitzending en veel andere meiden hebben langdurige ernstige last van deze vaccinatie. Oké, heel misschien wel niet zo ernstig als kanker maar evengoed erg ingrijpend. Laten we alsjeblieft daar niet zo makkelijk overheen stappen!
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef:
10-04-2018 14:01
Lekker, doofpot...

Er wordt hier zo vaak geschreven wat een arts iemand heeft aangeraden en daar wordt ook niet op gestaft.

Kijk, er zijn tig vage websites met vage beweringen en vage tips etc maar dat wil nog niet zeggen dat er geen bijwerkingen zijn die ernstig genoeg zijn om te heroverwegen of we de vaccinatie moeten blijven geven. En dan heb ik het niet over een rood plekje of stijve arm net na de prik.

Ik vind het erg jammer dat deze vage websites uberhaupt bestaan (niet de FB pagina die in een weggehaalde post genoemd werd, die heb ik niet geheel kunnen bekijken dus geen oordeel over). Want dat is kannonnenvlees voor de mensen die erg pro-vaccineren zijn en zoveel mogelijk aangrijpen om hun punt te maken bij mensen die nog twijfelen of ronduit anti-vaccineren zijn. Het wordt hen erg makkelijk gemaakt met deze vage sites. Erg jammer vind ik dat.

Want deze dochter van sweetmessylife, de dochter van mijn kennis, de meiden van de Radar uitzending en veel andere meiden hebben langdurige ernstige last van deze vaccinatie. Oké, heel misschien wel niet zo ernstig als kanker maar evengoed erg ingrijpend. Laten we alsjeblieft daar niet zo makkelijk overheen stappen!

Beweren dat er kwik in vaccins zit is gewoon onzin (kwikoplossing is echt iets anders) en niet weten waar je het over hebt, dus dat mag best weggehaald worden dat soort opruiende en schadelijke onzin. Kwakzalverij (ja, dat is bioresonantie) is niet iets wat gepromoot moet worden.

Ze hebben geen last van de vaccinatie, dat er iets getriggerd is door de vaccinatie, is heel iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook dat ik het jammer vind dat dingen zoals kwik in vaccinaties benoemd worden. Dat is volgens mij namelijk onzin dus vind ik het jammer dat sites met zulke beweringen erbij gesleept worden. Want het doet namelijk niets af aan de ernstige bijwerkingen sommige meiden ervaren, wereldwijd.

En ook triggeren vind ik ernstig zat. Dan kun je wel roepen dat het niet aan de vaccinatie ligt maar stel dat je een sterk verhoogde kans hebt dat (ik noem maar iets he!) ziekte van Lyme, CVS, Pfeiffer, of andere sluimerende (auto-immuun) ziekten getriggerd worden dan is dat toch ernstig? Dat moet je toch niet willen? Ik snap niet dat mensen daar zo makkelijk overheen stappen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
10-04-2018 14:45
Ik zeg ook dat ik het jammer vind dat dingen zoals kwik in vaccinaties benoemd worden. Dat is volgens mij namelijk onzin dus vind ik het jammer dat sites met zulke beweringen erbij gesleept worden. Want het doet namelijk niets af aan de ernstige bijwerkingen sommige meiden ervaren, wereldwijd.

En ook triggeren vind ik ernstig zat. Dan kun je wel roepen dat het niet aan de vaccinatie ligt maar stel dat je een sterk verhoogde kans hebt dat (ik noem maar iets he!) ziekte van Lyme, CVS, Pfeiffer, of andere sluimerende (auto-immuun) ziekten getriggerd worden dan is dat toch ernstig? Dat moet je toch niet willen? Ik snap niet dat mensen daar zo makkelijk overheen stappen.
Ik ben het met je eens.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
louise1 schreef:
10-04-2018 14:45

En ook triggeren vind ik ernstig zat. Dan kun je wel roepen dat het niet aan de vaccinatie ligt maar stel dat je een sterk verhoogde kans hebt dat (ik noem maar iets he!) ziekte van Lyme, CVS, Pfeiffer, of andere sluimerende (auto-immuun) ziekten getriggerd worden dan is dat toch ernstig? Dat moet je toch niet willen? Ik snap niet dat mensen daar zo makkelijk overheen stappen.
Ik sta daar dubbel in. Vaccineren hoort er voor mij bij, er zijn genoeg factoren die ziektes kunnen triggeren. Dat weerhoudt mij er niet van om gewoon zo te leven zoals ik doe. Ik snap echter wel dat het gek voelt omdat je juist naar een arts (of verpleegkundige) gaat om niet ziek te worden.
louise1 schreef:
10-04-2018 14:45
Ik zeg ook dat ik het jammer vind dat dingen zoals kwik in vaccinaties benoemd worden. Dat is volgens mij namelijk onzin dus vind ik het jammer dat sites met zulke beweringen erbij gesleept worden. Want het doet namelijk niets af aan de ernstige bijwerkingen sommige meiden ervaren, wereldwijd.

En ook triggeren vind ik ernstig zat. Dan kun je wel roepen dat het niet aan de vaccinatie ligt maar stel dat je een sterk verhoogde kans hebt dat (ik noem maar iets he!) ziekte van Lyme, CVS, Pfeiffer, of andere sluimerende (auto-immuun) ziekten getriggerd worden dan is dat toch ernstig? Dat moet je toch niet willen? Ik snap niet dat mensen daar zo makkelijk overheen stappen.
Waarom begin je je post dan met 'lekker, doofpot'? Het ging namelijk om zo'n site die er gepost werd :)

Ik stap er makkelijk overheen, want als er iets sluimert, dan komt dat er vroeger of later toch wel uit. Ik vind het persoonlijk geen reden om niet te vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Ik begon over doofpot omdat er een hele post is weggehaald van iemand die blijkbaar direct te maken heeft met een dochter met ernstige bijwerkingen. Inderdaad jammer ALS ze een site aanhaalt waar gesproken wordt over kwik in vaccinaties maar als haar huisarts haar aanraadt om bioresonantie te gaan doen dan is dat een advies wat je hier wel vaker tegenkomt en zo als ook zo vaak geschreven wordt dat een ha aanraadt om neusspray te gebruiken tegen een verstopte neus of een PCM tegen hoofdpijn. Als ze gestaft is vanwege medisch advies dan zou ik dat echt suf vinden.

Maar goed, eenieder mag zelf beslissen, samen met kind en andere ouder, of zij hun kind de vaccinatie geven. Goddank is het niet verplicht.
Poep, wie heeft jou gescheten?
hoe is het met je dochter Pamela?
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds hetzelfde, helaas... Het is eerder verslechterd dan verbeterd. Lief dat je het vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Bij de kinderarts wat wijzer geworden?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven