Gezondheid alle pijlers

huidpijn-zenuwpijn-help

10-01-2016 09:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat iemand dit herkent. Sinds 3 weken heb ik last van huidpijn. Het begon met jeukende handen maar als snel begon het pijn te doen. Het betreft mijn handen en armen en benen en som ook de huid in mijn lies. Maar je zie niets.

Ik loop al bij de dokter en slik ook al van alles maar tot nu toe weten ze niets en ik word er gek van.

Een MRI van mijn hoofd heb ik gehad. Bloed is overal op onderzocht. Het is geen allergie. Ik heb geen lyme, geen MS, geen gordelroos of weet ik het wat.

Mijn bloeddruk is hoog, maar volgens de dokter komt het van de pijn.

Tegen de zenuwpijn slik ik nu Lyrica en Tapentadol (dat is een opiaat). Het is overdag dragelijk maar ik voel het wel. Soms erger dan anders. sNachts is een probleem want ik kan er vaak niet van slapen en slapen is best wel nodig want ik heb kleine kinderen.

Ik weet dat er jullie geen dokters zijn en ik zit ook gewoon nog in de molen maar ik vroeg me af of iemand hier iets van herkent aangezien half nederland op het viva forum rondloopt.

Bedankt.
Nee, wel naar voor je!
Ander wasmiddel proberen? Mijn vroegere collega had dit ook. Slikte ook pillen en zat ook in de molen maar het enige wat een beetje hielp was wassen met Neutral. Ik zie haar nu niet meer dus kan het niet verder voor je navragen.
Google eens op 'neuropathie', misschien vind je daar iets.
Vraag eens naar peperzalf aan je huisarts. Heeft een kennis van mij goed geholpen tegen zenuwpijn
Herkenbaar. Bij mij was het een beetje een zoektocht naar de juiste combinatie van pillen. Die heb ik nu gevonden gelukkig, zodat het te doen is.

Hoe lang gebruik je nu medicijnen en heb je een opbouwschema? Het duurt soms best lang voor je echt effect merkt bij dit soort medicijnen.
Neuropathie heeft een oorzaak. Soms is de oorzaak weg te nemen (bijv. door suikerziekte te behandelen, soms is er permanente schade).

Google zegt o.a. dit: Perlfere neuropathie veroorzaakt pijn en doofheid in handen en voeten. De pijn wordt beschreven als tintelend of brandend, en het verlies van gevoel wordt vergeleken met het gevoel alsof je een sok draagt, of een handschoen. Perifere neuropathie kan veroorzaakt worden door een aantal oorzaken, waarvan suikerziekte de meest voorkomende is. Maar ook kan neuropathie veroorzaakt worden door ongelukken, infecties, problemen van de stofwisseling, erfelijke aandoeningen en vergiftigingen.

Waarom is er al zo snel een mri van je hoofd (?) gemaakt? Was daar een reden voor? Gebruik je slaapmedicatie voor de nacht?

Ik denk dat het een kwestie is van doorzoeken naar een mogelijke oorzaak. Als er geen oorzaak is, zit de pijn misschien tussen je oren. En dat bedoel ik niet lullig want ik weet hoe vervelend zenuwpijn is. Ik zit er zelf al bijna 5 jaar mee. Ik heb een zenuwbeschadiging in de rug en mijn rechterbeen en voet zijn deels doof en erg pijnlijk.

Mocht de pijn aanhouden, dan kan een pijnpoli misschien op termijn iets voor je betekenen. Zij weten vaak meer over medicatie en pijnstilling dan een huisarts of neuroloog. Ik zit zelf ook in dit traject.

Sterkte.
Dank voor juliie reacties!

Ik ben ook bij de neuroloog geweest en moet volgende week weer.

Maandag ook weer een mri. Van hals en wervelkolom dit keer.

Die pillen slik in sinds een week. Daarvoor slikte ik een week dezelfde maar dan in een lagere dosi. Isa_Bela, welke medicijnen slik jij?
TO, het kan best zijn dat de pillen die je gebruikt niet werken voor jou. Welke gebruik je? Of bedoel je nu de lyrica? De meeste medicijnen hebben inderdaad tijd nodig om te gaan werken. Dat lukt niet in 1 of 2 week.
Die mri werd gemaakt omdat het zo snel zo heftig was. En er werd MS vermoed.

Ook woon ik niet in NL en ze zijn hier veel sneller met dat soort dingen.

Diabetes heb ik niet. Vergiftiging zat ik zelf ook aan te denken aangezien ik ammoniak had gebruikt. Maar daar geloofde de neuroloog niet zo in geloof ik. Moet ik nog een keer aankaarten.

Ze denkt nu niet aan de perifere zenuwen maar aan het centrale zenuwstelsel en daarom ook dus nog een mri van wervelkolom en hals. Mijn reflexen zijn blijkbaar erg goed, juist opvallend sterk.

Ik weer het ook niet hoor, daarom vraag ik hier na of iemand met mij mee kan denken of het herkend.

Psychische (hoe schrijf je dat) pijn kan natuurlijk ook, maar daar wilde ze nog niet aan omdat het zo opeens ontstond. Verder heb ik juist op dit moment helemaal geen dingen waar dat op zou kunnen wijzen.
Ik slik Lyrica en Tapentadol.
Lastige zoektocht TO. Ik hoop voor je dat ze een oorzaak kunnen vinden en er wat mee kunnen Zenuwpijn is echt erg.

Ik gebruik nu amitriptyline, oxcarbazepine en clonazepam voor 's nachts (zo nodig). Anders slaap ik soms ook maar slecht.
Ik heb al lyrica, amytriptiline en nortrilen gehad. Helpen bij mij alledrie niet. De pijn top ik af met tramadol, ook een opiaat. En in de nacht gebruik ik vaak een slaapmiddel of een spierverslapper.

Het is echt een kwestie van dokteren en kijken welke medicatie werkt. Maar bij alle middelen is het wel zo dat verschillende doseringen kunnen werken en dat je een tijd op die specifieke dosering moet zitten om effect te krijgen.

Lijkt me lastig, zenuwpijn zonder aanwijsbare oorzaak. En het is ook een stuk lastiger zoeken. Ik weet waar het weg komt en dat het blijvend is.

Als je niet in Nederland woont snap ik die binnen 3 weken een mri. Ik heb 8 maanden moeten zeuren om een mri van mijn onderrug te krijgen bij een hernia.
Ja ik weet dat het in NL anders gaat idd.

Dat ik niet weet waar het vandaan komt, dat vind ik het ergste. Als ik dat wist,dan kon ik mij gewoon concentreren op het verminderen van de pijn. Maar als je het niet weet, kun je je er zo moeilijk bij neerleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven