Gezondheid alle pijlers

huiduitslag/eczeem? Wat heb ik?

27-09-2012 15:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb opeens sinds vanochtend overal kleine bultjes op mijn kin, langs mijn kaken, in mijn hals en onder/achter mijn oren.

Je ziet het niet heel goed, als je zo in het licht kijkt zie je wel kleine bultjes. Ze zijn niet rood, jeuken of branden niet. Ik merk er niks van behalve dat ik er honderden voel zitten als ik over mijn gezicht/hals voel.

Wat zou dit kunnen zijn? Heb niks raars gegeten of gedaan. Heb vanmorgen dagcreme opgedaan, maar die gebruik ik al tijden, nooit last van gehad. Ik draag geen foundation of poeder oid op mijn gezicht.

Ik heb ook geen parfum gebruikt vanmorgen.

Raar....
Ik herken het. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik vermoed dat het bij mij kwam door het gebruik van een andere shampoo. Dus misschien toch een reactie op een verzorgingsproduct?
Een allergie kan zomaar opkomen, al gebruik je al langer hetzelfde product.

Als het aanblijft even naar de HA voor een crème (je kan ook wel bij de drogist dingen kopen maar = niet handig als je niet precies weet wat het is)

En als je het vaker krijgt, een allergietest doen!

Sterkte!
Draag je een kettinkje waar mogelijk nikkel inzit?
verba volant, scripta manent.
Zonne allergie?

Ik had het ooit na een antibiotica kuur.
Of misschien is het een kledingstuk/sjaal waar je allergisch voor bent. Heb je misschien een ander wasmiddel?
Heb ik ook eens gehad. Huisarts deed het af als een allergische reactie op 'iets' en ik kreeg een zalfje. Na een paar dagen was het weg, en het is nooit meer terug gekomen.

Nog steeds geen idee waar het vandaan kwam... had voor zover ik weet niets speciaals gedaan/gedragen/gegeten/gedronken etc.
Ik draag geen sieraden, dat kan het niet zijn.

Andere shampoo, hmm nee eigenlijk ook niet. Steeds hetzelfde.

Ik draag een trui met wijde hals, geen sjaal oid. Dit is nieuw heb ik 1 keer eerder aangehad, nog niet gewassen dus, en vorige keer geen last gehad.

geen antibiotica geslikt en ook niet echt buiten geweest afgelopen dagen.... Kan zo niks bedenken... toch raar..

Als ik er geen last van heb kan ik dan wel naar HA? Ze ziet me aankomen denk ik dan....
Het lijkt zich nu ook uit te breiden trouwens...
Heb je antihistamine in huis, hooikoortstabletten oid? Dan zou je dat kunnen innemen, voor het geval het een allergische reactie is.
quote:anjapanja schreef op 27 september 2012 @ 16:39:

Als ik er geen last van heb kan ik dan wel naar HA? Ze ziet me aankomen denk ik dan....Waarom naar de HA als je er geen last van hebt? Dan zou ik het eerst een paar dagen aankijken.
Is het geen huidschimmel als het zich uitbreidt?
quote:druifje83 schreef op 27 september 2012 @ 17:57:

Is het geen huidschimmel als het zich uitbreidt?Waarom zou het daarom een schimmel zijn? Allergische reacties kunnen zich ook uitbreiden.
Oormijt door een loopoor
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven