I jinxed it (verstandskiezen)
maandag 7 april 2014 om 13:31
Vorige week maandag ben ik bij de kaakchirurg geweest voor mijn verstandskiezen. Nu is links boven en beneden weggesneden/geboord/weggerukt en eind mei moet de andere helft. Ik vond de ingreep heel vervelend met al het grof geweld in mijn mond maar de dagen daarop vielen me nog redelijk mee. Trots vertelde ik iedereen die er om vroeg dat het dus allemaal reuze meeviel. Maar nu:
In het boekje stond er dat ik als het na 4 dagen nog niet verbeterd was ik moest bellen maar nu had ik eigenlijk alleen de eerste 3 dagen last van mijn kaak. Daarna volgde alleen nog wat tandvleesbeschadigingen die irriteerden en wat blaren in mijn wang maar van mijn kaak had ik geen last meer. Helaas heb ik nu sinds gisterenochtend weer een dikke(re) wang. Niet zoals helemaal in het begin maar het is opnieuw wat gaan zwellen. Ook heb ik weer wat last van mijn kaak.
Met pijnstillers is het best te doen, maar ik vraag me af of het de bedoeling is dat ik ze hierover bel. Ik wil niet kleinzerig overkomen en tijdens de ingreep toen kreeg ik ook erg het idee dat het lopende band werk was en er was nauwelijks persoonlijke aandacht. Daarom twijfel ik of ik wel zal bellen. Ik heb nooit problemen met mijn gebit gehad dus ik weet niet of dit normaal is en ik gewoon moet wachten tot het overgaat of tot het erger wordt.
Wat zouden jullie in mijn plaats doen?
In het boekje stond er dat ik als het na 4 dagen nog niet verbeterd was ik moest bellen maar nu had ik eigenlijk alleen de eerste 3 dagen last van mijn kaak. Daarna volgde alleen nog wat tandvleesbeschadigingen die irriteerden en wat blaren in mijn wang maar van mijn kaak had ik geen last meer. Helaas heb ik nu sinds gisterenochtend weer een dikke(re) wang. Niet zoals helemaal in het begin maar het is opnieuw wat gaan zwellen. Ook heb ik weer wat last van mijn kaak.
Met pijnstillers is het best te doen, maar ik vraag me af of het de bedoeling is dat ik ze hierover bel. Ik wil niet kleinzerig overkomen en tijdens de ingreep toen kreeg ik ook erg het idee dat het lopende band werk was en er was nauwelijks persoonlijke aandacht. Daarom twijfel ik of ik wel zal bellen. Ik heb nooit problemen met mijn gebit gehad dus ik weet niet of dit normaal is en ik gewoon moet wachten tot het overgaat of tot het erger wordt.
Wat zouden jullie in mijn plaats doen?
maandag 7 april 2014 om 14:45
Ik herken het. Bij mij begon het pas echt pijn te doen op dag 4 maar dat was volgens de assistente normaal. De dagen erna gloeiende pijn en aangegeven dat er pus uit de bovenste holte kwam. Dat kon niet want meestal was het alleen uit de onderste holte (dat zei de kaakchirurg toen ik mocht langskomen). Ik kreeg alleen maar meer pijn en ovderdoseerde zwaar op pijnstillers en nog was het niet uit te houden.
Nogmaals naar chirurg geweest en toen bleek er toch een ontsteking te zitten in de bovenste holte. AB meegekregen en na twee dagen ging het al wat beter.
Oftewel: bellen!
Nogmaals naar chirurg geweest en toen bleek er toch een ontsteking te zitten in de bovenste holte. AB meegekregen en na twee dagen ging het al wat beter.
Oftewel: bellen!
Poep, wie heeft jou gescheten?
maandag 7 april 2014 om 14:58
Ik heb gebeld en zolang ik geen koorts had was er niks aan de hand. Had wel een beetje het idee dat er makkelijk mee werd omgegaan maar goed. Ik moest maar tot donderdag afwachten en dan pas mocht ik weer bellen als het nog zo bleef. Ik ga maar weer een pilletje slikken dan...
Als het nog erger wordt zal ik zeker bellen door jullie. Bedankt!
Als het nog erger wordt zal ik zeker bellen door jullie. Bedankt!