iemand ervaring met daglenzen?
zondag 27 september 2009 om 13:38
Ik heb jaren harde lenzen gedragen maar ben 3 jaar terug overgegaan naar een bril. Had te vaak ontstekingen door de lenzen. Nu zit ik er aan te denken om daglenzen te nemen zodat ik af kan wisselen met mijn bril.
Ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft? En op welke zaken ik moet letten bij de aanschaf ervan?
Ik wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft? En op welke zaken ik moet letten bij de aanschaf ervan?

zondag 27 september 2009 om 13:56
Ik heb zelf zowel een bril als daglenzen, en ik vind de afwisseling ideaal. Heb niet het goedkoopste huismerk, daar kreeg ik dezelfde klachten als bij maandlenzen. Het voordeel van de dure daglenzen vind ik dat je ze ongeveer 18 uur in kan houden - dus ook als je een avondje weggaat oid hoef je je nergens zorgen over te maken.
Koop dus verschillende proefsetjes, om te kijken welke soort je het lekkerste vind zitten.
Koop dus verschillende proefsetjes, om te kijken welke soort je het lekkerste vind zitten.
zondag 27 september 2009 om 14:20
Ik heb een hele tijd daglenzen gedragen, ook afwisselend met een bril. Beviel me prima. Daglenzen verminderen op zich wel de kans op oogproblemen, maar volgens mij geven zachte lenzen in verhouding wel een grote kans op oogontstekingen dan harde lenzen. Ik vraag me dus af of dat jouw probleem 'oplost'.
Ik had overigens daglenzen van Pearle. Beviel me goed.
Ik had overigens daglenzen van Pearle. Beviel me goed.
Peas on earth!
zondag 27 september 2009 om 14:25
zondag 27 september 2009 om 16:59
Ik gebruik al jaren Acuvue daily, tot volle tevredenheid.
(Gebruik ze zelfs wel langer dan een dag, maar dat mag je niet hardop zeggen).
Af en toe controle door een opticien en bestellen doe ik om en om, bij de opticien (gelijk met de controle) of op internet (waar je ook proefsetjes kunt bestellen of zelfs gratis kunt krijgen).
(Gebruik ze zelfs wel langer dan een dag, maar dat mag je niet hardop zeggen).
Af en toe controle door een opticien en bestellen doe ik om en om, bij de opticien (gelijk met de controle) of op internet (waar je ook proefsetjes kunt bestellen of zelfs gratis kunt krijgen).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 28 september 2009 om 08:35
Hier ook afwisseling tussen een bril en daglezen. Ik heb ook de focus dailies en dat bevalt prima. Ook erg gemakkelijk om mee te nemen, geen gedoe meer met flesjes en dingetjes. Altijd schone lenzen in, héérlijk. Zeker een aanrader.
Overigens zijn er veel verschillen, dus niet zomaar een eerste setje bestellen. Ik bestel nu inmiddels bij toplenzen.nl maar je moet echt eerst even latenkijken welke goed zijn. De diameter en bolling en dikte verschilt en ook het vochtgehalte verschilt. Ik ben ongeveer 79 euro kwijt per 3 maanden voor links en rechts.
Overigens zijn er veel verschillen, dus niet zomaar een eerste setje bestellen. Ik bestel nu inmiddels bij toplenzen.nl maar je moet echt eerst even latenkijken welke goed zijn. De diameter en bolling en dikte verschilt en ook het vochtgehalte verschilt. Ik ben ongeveer 79 euro kwijt per 3 maanden voor links en rechts.