Gezondheid alle pijlers

ik maak me zorgen

17-11-2013 15:53 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
in juni heb ik vanwege bloedverlies een uitstrijkje laten maken.

de huisart von dhet er onrustig uitzien en het bloedde ook snel.

Twee weken later belde de huisarts, uitslag pap3B.

Verwijzing gyn gehad en deze heeft een lisexcisie gedaan.(aangetast weefsel weghalen)

Volgens de gyn moest het nu goed zijn en het bloedverlies zou na het genezen ook weg moeten zijn.

In september weer teruggeweest naar huisarts want het bloedverlies bleef toch aanhouden.

Weer een uitstrijkje gemaakt en weer verwijzing gyn.

Gyn heeft toen echo gemaakt en gaf aan dat slijmvlies te dun is door prikpil en zij wilde eigenlijk dat ik zou stoppen met prikpil maar omdat er niks anders geschikt is voor mij moesten we maar doorgaan ze heeft toen meet stokjes wel nog even de boel aangestipt voor het bloedverlies te stoppen.

Uitslag nieuw uitstrijkje was pap3A.

Huisarts riep weer terug naar gyn en toen ik de gyn belde gaven ze aan dat we wel konden wachten tot 26 november want dan staat al een afspraak.

Nu heb ik sinds een paar dagen weer last van bloedverlies en ik begin toch wel zorgen te maken om het oorlogsgebied daar beneden en ben in staat om morgen de gyn te bellen of ik niet eerder terecht kan.

Zijn er meiden die dit ook hebben gehad?
Terug naar je arts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bellen!
Natuurlijk bel je morgen je gyn! De poli-assistente kan dan even overleggen of het inderdaad nodig/ bijdragend is dat je eerder komt. En anders je voor de tussenliggende twee weken geruststellen. Hopelijk valt het mee, maar volkomen begrijpelijk dat je je zorgen maakt!
Waarom is alleen de prikpil geschikt als ik vragen mag?
ik heb helaas alle andere soorten van anti conceptie gehad, spiraaltjes reageert lichaam slecht op, pil is niet veilig, pleisters reageer ik slecht op en de gyn en ik hebben het uitgebreid besproken waarop de gyn zei dat er geen andere oplossing echt geschikt was.
Implanon ook niet geschikt? Waarom is de gewone pil niet veilig?
Een afwijkende PAP is eng, maar weet je wat PAP 3 (A en B) betekenen?

Ik begrijp de opmerking vd gynaecoloog nav het gebruik vd prikpil , maar niet dat dit de enige ac zou zijn.

Niet dat hormonale ac de PAP beïnvloedt maar mogelijk wel je klachten die je nu hebt ( bloeden)

PAP 3 A en B zijn geen redenen tot acute paniek(wel schrik, natuurlijk) maar ik begrijp je angst wel nav het bloeden. Dus morgen gewoon contact opnemen met de poli.

Overleg dan ook over ac.
Je bent zelf een theepot
quote:mv4 schreef op 17 november 2013 @ 17:04:

ik heb helaas alle andere soorten van anti conceptie gehad, spiraaltjes reageert lichaam slecht op, pil is niet veilig, pleisters reageer ik slecht op en de gyn en ik hebben het uitgebreid besproken waarop de gyn zei dat er geen andere oplossing echt geschikt was.

En van de prikpil heb je klachten die jouw angst bezorgen ( bloeden), dus nu ook niet handig/ geschikt, toch?

Dus andere klachten op de koop nemen? Netjes met condooms omgaan, koperspiraal?
Je bent zelf een theepot
de implanon geeft te weinig hormonen af waardoor ik bloedverlies bleef houden en de gewone pil, ik had microginon 50 en toen raakte ik zwanger van mijn zoon terwijl ik heb goed geslikt had en niet ziek was geweest.

In combinatie met mijn geschiedenis en een andere ziekte is de prikpil voor mij op dit moment de enige ac.

@ suzannesuus, ik weet wat pap a en b betekenen.

Ik maak vooral zorgen omdat de gyn aangaf dat na de lis alles schoon moest zijn en na 3 maanden bleek dat het maar van 3b naar 3a gegaan was ondanks dat ze een groot gebied hebben weggehaald.
geen ervaring, wel sterkte gewenst

wat al gezegd wordt: even terugbellen voor overleg
quote:SuzanneSuus schreef op 17 november 2013 @ 17:12:

[...]

En van de prikpil heb je klachten die jouw angst bezorgen ( bloeden), dus nu ook niet handig/ geschikt, toch?

Dus andere klachten op de koop nemen? Netjes met condooms omgaan, koperspiraal?

Condooms is nog een optie dat zeker! Koperspiraal helaas niet omdat ik allergisch bleek voor koper.

De gyn gaf in september aan stoppen met prikpil maar gesprek was erg warrig dus bij het weggaan schoot het me te binnen en vroeg haar wanneer te stoppen omdat ik net een nieuwe gehad had en toen gaf de gyn aan nee ga maar door.

ik moet dit dus echt even duidelijk met haar bespreken
Heb je nog een kinderwens?
daar zijn we nog niet uit. nu op dit moment niet maar mischien over 5 jaar wel
Ah, dan is sterilisatie nog geen optie dus.
Het is normaal dat je binnen 2 maanden niet gelijk een goede pap-uitslag hebt.

Hier PAP3b, na de lis zat ik na een half jaar op PAP2, en weer een half jaar later op PAP1

Maar dat bloedverlies is wel een reden om je gyn morgen over te bellen.
@diana mijn gyn zei dat het 3 maanden na de behandeling minimaal pap 2 moest wezen en het was pap3a en dat was niet goed genoeg ze de gyn
O, wat gek dan?

Mij zeiden ze dat ze na een half jaar pas goed konden beoordelen of de lis voldoende was. Mede omdat het lichaam zelf ook nog een hoop kan opruimen.

Heb je gebeld vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven