Gezondheid alle pijlers

Ik weet dat er meer topics over zijn, (stoppen met roken)

13-01-2013 20:43 61 berichten
Ik weet dat er meer topics zijn.

Maar ik denk dat het misschien wel helpt om er zelf een te openen.

Dus voor de mensen die dat erg vervelend vinden, mijn excuses.

Ik ga vanaf morgen niet meer roken.

Zonder medicatie ga ik stoppen omdat ik de medicatie niet mag gebruiken.

Ik ben wel erg bang voor de ontwenningsverschijnselen.

Dat moe zijn, heel erg.. en de stemming die je er van krijgt een opgejaagd gevoel.

Dit zijn ook de redenen dat ik wil stoppen.

Want ik wil niet dat wat dan ook mijn humeur in zijn macht heeft.

Dus dat je gestrest bent als je niet kunt roken, dat het duur is dat je kleding stinkt, want ik moet elke dag andere kleding aan.

Ik wil er echt heel graag van af, en dacht als ik mijn eigen topic open, en dat een beetje bij houd, dan helpt dat vast.

Want als ik ga zeuren om een sigaret, dan krijg ik vast ergens een reactie waar ik wat aan heb.

Het moeilijke is alleen dat wij vaak op zaterdag visite hebben, en dat die wel roken, en dat geeft niks maar die zitten dan ook in die ruimte.

En ik wil even die ruimte niet meer in tot ik sterk genoeg ben.

Dat ik zeker weet dat ik er af kan blijven.

Ik heb tijdens de zwangerschap uiteraard niet gerookt, maar ben een poos daarna wel weer begonnen.

Toen had ik geen moeite met stoppen, omdat als ik wilde roken ik mijn echo foto bekeek, en nu heb ik die stok achter de deur niet, en ik ben weer begonnen om stres, wat natuurlijk een excuus is, en vond het gezellig.

Alleen is er niks gezelligs aan, want ik word er ziek van, ik hoest nu al weken, en had dus allang moeten stoppen en nooit weer moeten beginnen.

Maar ik weet wel zeker dat ik dan dus steeds alleen zit, dat was de vorige keer ook zo, want toen ik dat niet meer wilde ben ik weer begonnen wa heel zwak van mij is.

Mijn motivatie is wel goed, ik wil er heel graag van af.

Het is mijn eigen schuld natuurlijk dat ik weer begonnen ben, dat staat boven alles.

Maar dit is echt de laatste keer dat ik stop met roken.

Want het er af gaan is best vervelend.

Dus ik moet er nu gewoon helemaal vanaf blijven.

Ik weet dat het na de eerste 2 dagen ineens makkelijker word.

Dus daar houd ik mij aan vast.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, ik snap wel dat je rekening met anderen wil houden, maar anderen moeten ook rekening met jou houden.

Wat ik zou doen: ik zou de schuur deze winter sluiten, en over een maand of drie kan iedereen weer erg relaxed buiten staan.. Dus de schuur is dan ook niet nodig.

Volgend jaar winter ben jij inmiddels bijna een jaar gestopt, dan ben je wat sterker en kan de schuur weer gewoon in oude glorie herstelt worden.

Kortom: even twee of drie maandjes ongemak voor de rokers, maar dat overleven ze echt wel. Das een hele zorg minder voor jou!!
Inderdaad niet meer toelaten te roken in je eigen woonruimtes. Dus ook niet erbij gaan staan. Tevens leggen veel mensen de link naar roken met koffie en alcohol. Dus dat even laten staan de eerste tijd, gewoon om jezelf makkelijker te maken. Kauwgom kauwen en lollies eten is prettig en veel water drinken ivm je stofwisseling. Wij hebben de eerste week de medium pleisters gebruikt, daardoor waren we niet zo zenuwachtig. Daarna die ook weg gedaan. Hebben we puur voor een steuntje in de rug gedaan, want roken is wel echt een lastige verslaving om vanaf te komen omdat het getolereerde verslaving is. Dus je kunt het nooit echt uit de weg gaan. Het is ons gelukt. Nu ruim 2 jaar zond moeite eraf. Ow en bedenk je ook dat je jezelf iets geeft en niet afneemt ( want dat voelt soms andersom) veel rokers benijden jouw om het kunnen stoppen!!! Succes!!!!
Ow en stoppen met roken lukt alleen als je volop je schouders er onder zet, je vrienden moeten jou ook de kans geven om succesvol te stoppen. Dus niet zo mild doen met die schuur, maar knopen doorhakken. Buiten roken!!! Als je niet flink bent red je het niet, je moet het nl echt alleen doen.
Wij gaan nooit naar hun toe, omdat ik twee kleine kinderen heb en zij stevig in huis roken.

Dat kunnen mijn kinderen niet hebben, want die zijn beiden gevoelig, ondanks dat ik tijdens zwangerschap en dergelijke niet gerookt heb, hebben zij het snel benouwd, want mijn oudste en mijn jongste hebben medicatie voor het geval dat, want ze hebben net weer bronchitus gehad, mijn oudste in extreme mate, dus ik durf ze niet mee te nemen als er mensen zijn die roken.

Ja dat vinden mensen aanstellerig, maar ik voel me rot als ik ze mee neem, dus ik kom niet op plekken waar word gerookt in huis, alleen om de kinderen.

Klinkt overdreven, maar dat is het echt niet.
Ook niet op verjaardagen dus.
Datis niet aanstellerig!

Zo heb ik ook n tante. Ik hoop toch van harte dat als ik dalijk met ons kind daar langsga, dat ze dan die middag buiten gaan roken. Ik wil ook niet dat ons kind in een rookhol moet zitten.

Willen ze dat niet? Dan kom ik ook niet met kind langs. Weet je gelijk wie de echte vrienden zijn. Als een mens graag wilt dat jij langskomt, kunnen ze toch best buiten gaan staan? Snap dat ze in hun huis mogen doen wat ze zelf willen, maar t gaat om iemands gezondheid.

Vanochtend netjes vd sigaretten afgebleven?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Dat is niet aanstellerig hoor!

Bij ons is het eigenlijk overal de gewoonte dat als er kinderen zijn, de rokers buiten staan. Ookal wordt er normaal in huis gerookt, en ookal zijn de kinderen van de visite.

Dus als tante Bep (kettingroker) jarig is en Rita komt op bezoek met twee kids. Dan staat tante Bep in haar eigen tuin sigaretjes te roken totdat Rita weg is. Daarnaast heeft Bep voordat Rita kwam, vaak alle deuren en ramen tegen elkaar opgengezet zodat het wat kan doorwaaien.
Precies nettel! Vind ik wel zo sociaal.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:nettel schreef op 14 januari 2013 @ 08:14:

Dat is niet aanstellerig hoor!

Bij ons is het eigenlijk overal de gewoonte dat als er kinderen zijn, de rokers buiten staan. Ookal wordt er normaal in huis gerookt, en ookal zijn de kinderen van de visite.

Dus als tante Bep (kettingroker) jarig is en Rita komt op bezoek met twee kids. Dan staat tante Bep in haar eigen tuin sigaretjes te roken totdat Rita weg is. Daarnaast heeft Bep voordat Rita kwam, vaak alle deuren en ramen tegen elkaar opgengezet zodat het wat kan doorwaaien.

Dat is bij ons ook de gewoonte.

Mijn moeder en haar vriend, mijn zusje en haar vriend en mijn schoonbroer roken allemaal in huis.

Maar als wij met zoon komen is de afspraak dat er dan net binnen gerookt wordt, en er is eigenlijk altijd gelucht van tevoren, erg fijn!

Hier wordt ook buiten op balkon gerookt. Vriend is al 10 jaar gestopt, en ik nu bijna 2 weken.
Ik had vanmorgen een rot ochtend, veel stres, maar niet gerookt.

Precies de ochtend dat ik niet mag roken al die stres, ventje was boos kind schoot niet op.

Dus ben door het eerste kleine testje heen.

Ik wilde het niet als excuus hoeven gebruiken om toch te roken, dus heb gewoon niet gerookt.

Maar wel koppijn, alleen dat had ik gisteren avond ook al.

En een beetje wazig, maar kan ook vermoeidheid zijn.

Geen humeur, maar he... het is nog maatr kwart over 9.

Ik ga gewoon mijn humeur ontkennen als ik die krijg.

Zeggen tegen mijzelf dat ik niet zo zielig moet doen om een peukje.

Het is ook z dat je niet als zielig hoopje ellende in een hoekje moet zitten dan wil je nog harder roken.

Ik ga vandaag veel doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al 2 dagen een beetje onredelijk ben, en vannacht vreemde dromen, heeft alleen niks met het niet roken te maken, maar iets hormonaals.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven