Gezondheid alle pijlers

Ik wil slapen!

07-10-2012 07:38 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vannacht ziek geworden. Dat ben ik eigenlijk zelden. Iets mis wat betreft maag/darmen waardoor ik krampen heb en misselijk ben. Hoopvol was ik in bed gedoken: dat alles maar over zou zijn als ik weer wakker werd. In slaap vallen was echt een crime: ik had het zo koud dat het pijn deed aan mijn huid, zelfs met een loeiende elektrische deken. Uiteindelijk wel wat weg gedommeld en op temperatuur gekomen, maar echt slapen lukt gewoon niet. En ik wil zo graag!

Nu vind ik mezelf Heul Erg Zielig. Iemand een tip? Het enige dat op kan bedenken is mijn vinger in mijn keel steken maar daar zie ik toch wel zo tegenop! En anders helpt een beetje aandacht misschien wel...
Dag lieverd,

Een voor jou omdat je zo ziek bent. Heel erg balen voor je, ook omdat het vandaag zo'n lekker weer wordt.

Echt, het enige dat mij helpt hierbij is overgeven, die gal eruit en dan verlichting. Anders idd maar lekker op de bank met een dekentje. Ook lekker.

Hopelijk voel je je straks weer beter.
Dankje Driewieler! Dat lekkere weer kan me gestolen worden (lekker weer vind ik het alleen in de lente/zomer) maar ik had zo'n zin om te sporten. Kan ik echt van balen. Maar ja. Ga ik morgen wel, als ik weer beter ben.
quote:frizzy schreef op 07 oktober 2012 @ 08:57:

[...]

Jij bent de uitzondering op de regel. Toch toch toch?

Doe je straks nog een dutje?

Tuurlijk, ik ben de enige die de griep heeft en bij wie het in deze volgorde verloopt

Ik zou best een dutje willen doen, maar ik schiet zowat elke minuut in een enorme rochelhoest en als ik lig, lijkt dat alleen maar erger te worden. Het lijkt wel of het slijm dan nog vaster zit of moeilijker op te hoesten is, liggen is op dit moment eerlijk gezegd drama....

Ik voel me best wel zielig eigenlijk, ik ga zo manlief maar eens wakker maken zodat hij me een beetje kan verwennen
Wat ellendig voor je en het wordt zo'n mooie dag vandaag. Aan de andere kant heb jij het virusje dan al gehad. Het enige fijne van ziek zijn is dat je je als herboren voelt als het voorbij is . Vage troost.
quote:dramkabouter schreef op 07 oktober 2012 @ 09:04:

Ik voel me best wel zielig eigenlijk, ik ga zo manlief maar eens wakker maken zodat hij me een beetje kan verwennen

Precies, daar heb je em toch voor?

Jij hebt vast twee virussen achter elkaar. Ik doe alleen die eerste.

Heb je iets om dat slijm op te lossen? Bisolvon oid? Vind ik altijd wel heel fijn.
quote:waterplant schreef op 07 oktober 2012 @ 09:05:

Wat ellendig voor je en het wordt zo'n mooie dag vandaag. Aan de andere kant heb jij het virusje dan al gehad. Het enige fijne van ziek zijn is dat je je als herboren voelt als het voorbij is . Vage troost. En ik voelde me juist zo gezond de laatste weken! Heb ook een chronische ziekte weet ik sinds kort en die klachten waren juist minder aanwezig, waardoor ik helemaal huppeldehuppel was. Nou ja. Pas op de plaats. Het is maar een virusje.
Beterschap frizz
Een voor jou!

Verder kan ik alleen maar zeggen; rustig aan doen, lekker thee drinken en lief zijn voor je zelf
Balen hoor :hug:! En van niet slapen voel je je dan nog beroerder. Ik werd donderdag verkouden en voelde me vrijdag echt niet goed.. ben wel naar de opleiding en aan het werk gegaan. 's Avonds op de bank stortte ik in, enorme koortsaanval, echt onwijs koud eerst - niet warm te krijgen.. en toen op tijd in bed gekropen toen had ik het loeiheet. Echt bizar hoe dat werkt met koorts. Gisterochtend was de koorts over maar ik voel me nog steeds niet fit, heel erg verkouden en hoesterig. Wel geslapen maar gister en vandaag erg vroeg op.. en dat zijn de enige twee dagen dat ik kan uitslapen, jammer!

Beterschap voor alle zieken!
Heel gemeen, maar het helpt toch wel om te weten dat ik niet de enige ben. Ik voelde me echt heel zielig vanmorgen vroeg.

Net mijn moeder gebeld en zoals het een moeder betaamt had ze een goed advies: proberen even iets te eten, nog een kop thee, paracetamol erbij en dan nog eens proberen te slapen. Ben ik 32 en dan kan ik daar niet eens zelf op komen.
Gewoon lekker aan toegeven Frizz.

Heb je een TV op je slaapkamer? Lekker een paar kussens op elkaar leggen, kruik maken voor jezelf, flesje water of een kopje thee (en misschien wat lekkers of fruit) erbij, gezellig boek, tijdschrift, laptop, smartphone en afstandsbediening binnen handbereik en lekker uitzieken. Je wordt vanzelf wel moe. En zo niet, dan vermaak je jezelf met lekker onder de wol TV kijken en zo.

Beterschap.

.
Ik wil je hoop niet de grond indrukkem hoor, maarre...morgen wel sporten kun je wel vergeten hoor! Ook al is het over. Ik ben de dag erna naar de Efteling gegaan. Kinderen verheugden zich al weken, dus ik moest wel. Maar fysieke inspanning ( en dan heb ik het alleen over wandelen, heb de python en consorten maar overgeslagen) viel niet mee!

O, en ik kon ook niet slapen. Raar hè, hoe zo'n virus zich dan opeens verspreid en iedereen precies dezelfde klachten heeft?

Hier in het durrup heeft echt iedereen het en anders krijgen ze het morgen
Rechtop zitten tegen de misselijkheid, en verder lekker met een dekentje uitzieken. Venkelthee kalmeert je buik nog wel eens, maak het niet te sterk.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Oh jongens ik heb geslapen! Hoera! Nu ziet de wereld er weer totaal anders uit. Twinkle helaas geen tv op de slaapkamer, maar ik duik zo lekker op de bank met een deken. En wat een lief plaatje. Dan moet ik denken aan vroeger: als we ziek waren maakte mijn moeder geraspte appel met sinaasappel en een verkruimeld beschuit erdoor. Dat was dan een echte verwennerij.

Helena ik zat ook een beetje te dollen hoor. Ik zie wel. Dinsdag heb ik een erg belangrijke dag, dan moet ik wel fit zijn. Daar ga ik voor!
En ik heb nóg een keer 3 uur geslapen! Ik kom er wel zo. De misselijkheid lijkt zelfs wel wat gezakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven