Gezondheid alle pijlers

Implanon

10-07-2013 07:56 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, 2 maanden geleden heb ik een implanon laten zetten.

Ik ben al 7/8 jaar ongesteld, en had eigenlijk vrijwel nooit last. Tot het laatste jaar en ik buikpijn had, misselijk was. Hoofdpijn en stemmingwisselingen had.

Ik ben even met de pil gestopt in de hoop dat het toen minder werd maar dat was niet zo.

Ik ben naar de huisarts geweest, het spiraal raadde ze mij af want ze vond mij te jong (21), dus ze raadde mij het implanon aan, ik zou vrijwel niet meer ongesteld worden, alleen het eerste half jaar kon er wat doorbraakbloedingen voor komen.

Een vriendin van mij zei dat ik naar de huisarts moet gaan maar ik wacht het half jaartje even af.

ik ben 2 weken niet ongesteld geweest, en daarna continue. Het begon heel licht, en daarna werd het steeds meer. Het is bruin bloed, af en toe wat rode druppels.

Ik hoop echt dat dit na het half jaar weg is, ik ben nu anderhalve maand al misselijk enz. En ik zou het ook erg zonde vinden, implanon koste 130,95 (van je eigen risico) maar toch t was een flinke smak geld om uit te geven.

Iemand hier ervaring mee? Ik lees soms (oude verhalen) van mensen die gewoon een half jaar lang ongesteld waren.. Brrr word er gek van!
Ga naar de huisarts!
Ervaring met imp. Heb ik wel, maar niet positief. Ik was enthousiast geworden door ervaringen om mij heen dus heb ik er ook een laten zetten. De kosten wogen niet op tegen de nadelen. Dacht ik... Van pure ellende heb ik het staafje na een jaar laten verwijderen. Ik werd gillend gek van alle hormonen, mijn borsten deden heel veel pijn, altijd. Ik leek wel een monster naar mijn vriend door de hormonen, mijn libido was weg EN ik werd gewoon ongesteld, heel lang en dan weinig bloeden.. Dat was eens maar nooit meer..
quote:plukjeroos schreef op 10 juli 2013 @ 08:10:

Ervaring met imp. Heb ik wel, maar niet positief. Ik was enthousiast geworden door ervaringen om mij heen dus heb ik er ook een laten zetten. De kosten wogen niet op tegen de nadelen. Dacht ik... Van pure ellende heb ik het staafje na een jaar laten verwijderen. Ik werd gillend gek van alle hormonen, mijn borsten deden heel veel pijn, altijd. Ik leek wel een monster naar mijn vriend door de hormonen, mijn libido was weg EN ik werd gewoon ongesteld, heel lang en dan weinig bloeden.. Dat was eens maar nooit meer..

Oei, ik merk ook veel verschil moet ik zeggen. En ik baal er zo van omdat ik iets zocht waar ik geen last van had.

Mijn libido is ook lager dan eerst , maar ja dat kan ook komen door dat ik nu dus altijd bloed verliest, en dan wil je niet eens seks hebben, in ieder geval ik vind het niet fijn dan. Niet zo zeer het bloeden maar het voelt niet fijn.

ik nu dus ook, ik blijf maandverband kopen, tampons werken niet fijn meer, lijkt alsof het er langs heen bloed ofzo?! Ik vind het echt vervelend dit nu elke dag. Ik dacht dat je sowieso dat half jaartje dan af moet wachten, vandaar dat ik nog niet naar de huisarts ben geweest.

Wat heb jij nu genomen voor anticonceptie?
Phoebe, is it you??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 10 juli 2013 @ 08:27:

Phoebe, is it you??Nee , sorry!
Ik heb na het verwijderen een paar maanden niks gebruikt.. Even de hormonen uit mijn lichaam. Lucht erg op. Nu heb ik een hele lage pil. Ben benieuwd wat die gaat doen, maar mijn ervaring met een 30 pil was eigenlijk ook wel goed. Alleen ik vond het onhandig om iedere avond iets te nemen, maar voor mij werkt dat toch het best.
Ik heb hem in februari laten plaatsen bij de gynaecoloog omdat ik na 20 jaar de pil helemaal zat was.

Ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben!

Mijn libido is hoger geworden en daarnaast heb ik nog maar hele korte kleine bloedingen eens in de 6 weken.
Ik heb sinds januari dit jaar een implanon. Bevalt me goed. Ben het eerste half jaar nog wel ongesteld geworden. Een paar keer gehad dat ik twee weken ongesteld was maar inmiddels (bijna een half jaar verder) word ik amper meer ongesteld.

Ik vind het fijn dat ik niet aan de pil moet denken.
quote:himalaya schreef op 10 juli 2013 @ 08:27:

Phoebe, is it you??

AAAAAhhh je denkt nog aan me, wat lief! Ben helemaal ontroerd!

Nee dit is Phoebe. Bij mij zit ie nu zo'n 5,5 maand en ik ben helemaal gelukkig met dit ding. Nergens last van, niet meer ongesteld geweest, geen pukkel te bekennen enz. Ik ben er heel erg blij mee!

Ik herken dus helemaal niks in horrorverhalen, sorry TO!

Ik denk overigens dat je er meer aan hebt als je dokter belt.

Heb het vermoeden dat die meer kan doen dan wij, hij schijnt er namelijk voor opgeleid te zijn .

(sorry, ik word erg moe van de vele medische topics op het forum terwijl er toch in de regels staat dat dat niet de bedoeling is en bovendien niet handig)

Het nadeel van een lage pil is trouwens dat je er heel snel doorbraakbloedingen van krijgt en meer kans op trombose in vergelijking met andere pillen.
Bij mij zakte het na enkele maanden af maar je kan altijd even naar je HA om te overleggen. Implanon "trekken" ze er niet gelijk uit, maar overleggen kan geen kwaad?
Maar als dat ding nog niet zo heel lang zit kan je toch ook

nog even afwachten? Het is iets vreemds voor je lichaam, dus een beetje 'tegenreactie' is niet heel raar lijkt me.
Ja dat is zo dat kan ik doen..

Ik las ook horror verhalen over mensen die zwanger werden , bij mij heeft de huisarts hem geplaatst die ervoor geleerd had , maar toch ik krijg er wel een kippenvel gevoel bij...

Mijn moeder vond net dat mijn buik dikker was geworden en anders gevormd, brr ze maakt me bang, en toen ging ik dus googlen en bleek er dus best wat mensen erdoor zwanger zijn geworden..
Volgens mij werden er alleen mensen zwanger in het begin tijdens de test fase omdat hij niet geplaatst was, bleek achteraf. En de mensen wisten natuurlijk niet hoe het in je lichaam voelde. Maar als het goed is voel je het makkelijk zitten en is het dus veiliger in gebruik dan de pil omdat je hem niet vergeet/ uitspuugt oid. Ik werd er ook zwaarder van, niet veel paar kilo. Maar als die paar kilo's op je buik zitten..
quote:happiness-- schreef op 10 juli 2013 @ 20:09:

Ik las ook horror verhalen over mensen die zwanger werden , bij mij heeft de huisarts hem geplaatst die ervoor geleerd had , maar toch ik krijg er wel een kippenvel gevoel bij...

Mijn moeder vond net dat mijn buik dikker was geworden en anders gevormd, brr ze maakt me bang, en toen ging ik dus googlen en bleek er dus best wat mensen erdoor zwanger zijn geworden..Je hoeft niet eens te googlen maar je kunt hier op het forum iedere week wel een topic lezen van een vrouw die 'oeps' zwanger is geworden terwijl ze toch écht heel goed de pil gebruikte.
Een vriendin van mij heeft hetzelfde gehad, ze was ook continu ongesteld, niet zwaar maar wel hinderlijk en niet de bedoeling natuurlijk. Ze dacht dat er mogelijk te weinig hormonen in zaten. Huisarts heeft die van haar er weer uitgehaald.
quote:himalaya schreef op 10 juli 2013 @ 20:23:

[...]

Je hoeft niet eens te googlen maar je kunt hier op het forum iedere week wel een topic lezen van een vrouw die 'oeps' zwanger is geworden terwijl ze toch écht heel goed de pil gebruikte.Ja dat soort topics zijn verschrikkelijk..
quote:plukjeroos schreef op 10 juli 2013 @ 20:20:

Volgens mij werden er alleen mensen zwanger in het begin tijdens de test fase omdat hij niet geplaatst was, bleek achteraf. En de mensen wisten natuurlijk niet hoe het in je lichaam voelde. Maar als het goed is voel je het makkelijk zitten en is het dus veiliger in gebruik dan de pil omdat je hem niet vergeet/ uitspuugt oid. Ik werd er ook zwaarder van, niet veel paar kilo. Maar als die paar kilo's op je buik zitten..Ja oke is al wel van wat langer geleden ja.
Neintje, ik had juist het idee dat er veel te veel hormonen in zaten...
quote:happiness-- schreef op 10 juli 2013 @ 20:09:

Ja dat is zo dat kan ik doen..

Mijn moeder vond net dat mijn buik dikker was geworden en anders gevormd, brr ze maakt me bang, en toen ging ik dus googlen en bleek er dus best wat mensen erdoor zwanger zijn geworden..Waarom lees je in godsnaam van dat soort verhalen op internet? Door de pil kun je ook zwanger raken; dat geldt voor elk anticonceptiemiddel want er is er geen één 100% veilig.
Plukjeroos, zal dat niet verschillen per persoon? Zij slikt ook een wat zwaardere pil omdat ze anders last kreeg van doorbraakbloedingen.

Zelf zou ik het trouwens niet zo snel laten zetten, word alleen al nerveus bij het idee dat zo'n ding er op gegeven moment weer uit moet
quote:neintje schreef op 10 juli 2013 @ 20:58:

Zelf zou ik het trouwens niet zo snel laten zetten, word alleen al nerveus bij het idee dat zo'n ding er op gegeven moment weer uit moet Dat is dan 3 jaar later, je krijgt een prikje ter verdoving, 1 heel klein sneetje en dat ding is er uit (en er wordt weer een nieuwe geplaatst). Ik denk dat ik inclusief mijn mouw opstropen en een beetje desinfecteren met 7 minuten weer klaar was.
Heb laatst iemand gesproken die ongepland een tweeling had en die echt dacht dat ze bij de 1 % hoorde die toch zwanger werd

en dat ze gewoon pech had.

Ik had geen zin in discussie dus ben er niet op ingegaan.

AC zijn echt wel veilig hoor, maar het zijn geen wondermiddelen en als je niet zwanger wilt worden moet je gewoon goed om gaan met die dingen en gebruiksaanwijzingen lezen. (die dingen zitten er niet voor niks bij)

Ja zo'n ding moet eruit, dat gaat echt niet met grof geweld hoor...
quote:missmonroe schreef op 10 juli 2013 @ 22:40:

Heb laatst iemand gesproken die ongepland een tweeling had en die echt dacht dat ze bij de 1 % hoorde die toch zwanger werd

en dat ze gewoon pech had.

Ik had geen zin in discussie dus ben er niet op ingegaan.

AC zijn echt wel veilig hoor, maar het zijn geen wondermiddelen en als je niet zwanger wilt worden moet je gewoon goed om gaan met die dingen en gebruiksaanwijzingen lezen. (die dingen zitten er niet voor niks bij)

Ja zo'n ding moet eruit, dat gaat echt niet met grof geweld hoor...Ik kan de gebruiksaanwijzing van de implanon wel lezen, maar dan weet ik nog niets. Ik bedoel van de pil wist ik dat ik hem braaf slikte, en een condoom gebruikte als ik "grieperig" was, maar bij de implanon, moet je er maar gelijk vanuit gaan dat het goed zit.
quote:happiness-- schreef op 11 juli 2013 @ 22:47:

[...]

Ik kan de gebruiksaanwijzing van de implanon wel lezen, maar dan weet ik nog niets. Ik bedoel van de pil wist ik dat ik hem braaf slikte, en een condoom gebruikte als ik "grieperig" was, maar bij de implanon, moet je er maar gelijk vanuit gaan dat het goed zit.

Maar als je grieperig bent (cq diarree of overgeven), is de pil natuurlijk nog niet voldoende opgenomen in je bloed en was daarom niet veilig meer. De hormonen uit je implanon gaan niet eerst via je verteringsstelsel dus heb je er geen last van dat de pil eruit is, voor ie compleet opgenomen is.

En ja, ik weet dat ze dat ding er niet uit zullen trekken Moet er persoonlijk gewoon niet aan denken dat er zo'n vreemd ding in m'n arm zit, dat je voelt en ziet zitten, en dat er dus weer uit moet. Maar in eerste instantie vind ik die naald waar het mee ingebracht wordt al helemaal niks, gevalletje naaldenfobie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven