Gezondheid alle pijlers

Implanon

10-07-2013 07:56 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, 2 maanden geleden heb ik een implanon laten zetten.

Ik ben al 7/8 jaar ongesteld, en had eigenlijk vrijwel nooit last. Tot het laatste jaar en ik buikpijn had, misselijk was. Hoofdpijn en stemmingwisselingen had.

Ik ben even met de pil gestopt in de hoop dat het toen minder werd maar dat was niet zo.

Ik ben naar de huisarts geweest, het spiraal raadde ze mij af want ze vond mij te jong (21), dus ze raadde mij het implanon aan, ik zou vrijwel niet meer ongesteld worden, alleen het eerste half jaar kon er wat doorbraakbloedingen voor komen.

Een vriendin van mij zei dat ik naar de huisarts moet gaan maar ik wacht het half jaartje even af.

ik ben 2 weken niet ongesteld geweest, en daarna continue. Het begon heel licht, en daarna werd het steeds meer. Het is bruin bloed, af en toe wat rode druppels.

Ik hoop echt dat dit na het half jaar weg is, ik ben nu anderhalve maand al misselijk enz. En ik zou het ook erg zonde vinden, implanon koste 130,95 (van je eigen risico) maar toch t was een flinke smak geld om uit te geven.

Iemand hier ervaring mee? Ik lees soms (oude verhalen) van mensen die gewoon een half jaar lang ongesteld waren.. Brrr word er gek van!
Ga naar de huisarts!
Ervaring met imp. Heb ik wel, maar niet positief. Ik was enthousiast geworden door ervaringen om mij heen dus heb ik er ook een laten zetten. De kosten wogen niet op tegen de nadelen. Dacht ik... Van pure ellende heb ik het staafje na een jaar laten verwijderen. Ik werd gillend gek van alle hormonen, mijn borsten deden heel veel pijn, altijd. Ik leek wel een monster naar mijn vriend door de hormonen, mijn libido was weg EN ik werd gewoon ongesteld, heel lang en dan weinig bloeden.. Dat was eens maar nooit meer..
quote:plukjeroos schreef op 10 juli 2013 @ 08:10: