Ineens hele lichte menstruatie, help...

vrijdag 4 juni 2010 om 12:42
Ik weet namelijk echt niet hoe dit kan. Ik slik geen pil, heb dan ook geen relatie/geen sex dus ik kan niet zwanger zijn. ik menstrueer altijd regelmatig en heb dan altijd de tweede/derde dag best aardig wat bloedverlies. Maar nu, nu is een inlegkruisje voldoende, waar dan aan het eind van de dag een bloedvlek in zit (beetje bruin-rood kleurig alsof ik het einde van de menstruatie nader).
Wat zou dat kunnen zijn en is het erg? Maak me er best druk om.
Wat zou dat kunnen zijn en is het erg? Maak me er best druk om.

vrijdag 4 juni 2010 om 14:04
Inderdaad, mijn menstruatie is ook nooit twee maanden hetzelfde.
Als ik iets onder de leden heb, een verkoudheid oid., of oververmoeid ben is het bij mij ook veel lichter.
Niks om je zorgen over te maken. Als het blijft inderdaad gewoon even naar de dokter. Maar ikzelf zou het nog even aankijken.....
Als ik iets onder de leden heb, een verkoudheid oid., of oververmoeid ben is het bij mij ook veel lichter.
Niks om je zorgen over te maken. Als het blijft inderdaad gewoon even naar de dokter. Maar ikzelf zou het nog even aankijken.....

zaterdag 5 juni 2010 om 09:39
Ik heb het ook, en best vaak trouwens. M'n cyclus is best regelmatig maar wel heel heftig. Soms heb ik bij m'n eisprong ook dat ik wel ongesteld lijk. Maar buiten die periodes om gebeurt het me ook dat ik bloed verlies. Begin dit jaar heb ik het aangekaart bij het maken van mijn uitstrijkje. De huisarts heeft me toen inwendig onderzocht waarna hij de conclusie trok dat het niets verontrustend is maar dat het gewoon bij mij hoort. Zijn verklaring was dat de ene vrouw nu eenmaal makkelijker bloed verliest dan de andere. Hij vertelde ook dat dit een best veel voorkomend iets is bij vrouwen en dat het over het algemeen onschuldig is. Mijn advies: ga toch even langs de huisarts om inderdaad te laten bevestigen dat het iets is wat bij jou hoort (al dan niet gepaard gaande met stress). Mocht je niet gerustgesteld zijn, vraag dan om een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
zaterdag 5 juni 2010 om 09:41
Sorry, ik las jouw OP niet helemaal correct. Dacht dat je last had van licht bloedverlies tussen je menstruaties door. Goedemorgen... Hoe dan ook: ga even langs de huisarts als het je ongerust maakt. Wat ik me trouwens goed kan voorstellen want als je gewend bent dat je lichaam altijd A doet en ineens gaat ie naar B, dan is dat ook raar. Succes ermee in ieder geval!