Gezondheid alle pijlers

Infuus in de nek

12-10-2012 13:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg vanmiddag een belangrijk telefoontje of ik nieuwe medicijnen mag gaan testen. Hier ben ik al een tijd mee bezig. Maar als dit niet door gaat wil ik alsnog medicijnen via het infuus .

Maar infuus prikken is bij mij onmogelijk. De laatste keer is er een centrale lijn in mijn nek geplaatst. Maar er is toen ook verteld over een andere optie : via een operatie iets in mijn nek plaatsen zodat ze het infuus in het vervolg alleen aan hoeven te prikken in mijn nek.

Maar ik ben dus de naam daarvan kwijt. Wie weet hoe dat heet ?

Heb al even gegoogled maar ik kon het niet vinden .
port a cath
http://nl.wikipedia.org/wiki/Port-a-cath
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
mosterd
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Bedoel je een port-a-cath? Dat zit niet in je nek, maar bovenin de borst.
Juist dat bedoelde ik ! Alles ging die dag zo snel dat ik het niet helemaal had begrepen . Maar nu de kans toch redelijk groot is dat ik het krijg wil ik me er toch iets meer over inlezen.

Iemand enig idee of hier ook bloed uit gehaald kan worden zoals met bloedprikken ?
kan bijna altijd wel, enkele keer lukt bloedafname niet
wordt ook wel vit genoemd, volledig implanteerbaar toediensysteem. En er kan ook bloed uit afgenomen worden. worden. Ik heb het zelf ook.
Dan nog een vraagje voor als je hem zelf heb . Het inbrengen heb je dan daarna nog ergens last van ?

Want tijdens na het inbrengen van de centrale lijn had ik geloof ik 5 dagen goeie nekpijn.

En hoelang kan deze port a cath blijven zitten ?
Het inbrengen ging onder narcose, is een kleine operatie, poliklinisch. Helemaal geen last van gehad.
Bedankt voor alle info.

Heb net even met mijn arts overlegt. En die vond het schijnbaar geen goed idee en ik moet wachten met mijn nieuwe medicijnen tot feb. 2013. Fijn...
Heb je die baan als oppas nog aangenomen Flower power?
Jazeker ! En ik heb het super naar mijn zin. Vriend is inmiddels ook bijgetrokken en vind het ideaal wat extra tijd alleen thuis zijn
Fijn dat het goedgekomen is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven