Gezondheid alle pijlers

Ingegroeide teennagel(s) operatief laten verwijderen.

30-08-2018 21:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb last van ingegroeide teennagels aan beide voeten. Deze gaan ze nu beide operatief verwijderen (wel onder volledige narcose). Heeft iemand ze samen ook al eens laten verwijderen en viel dit goed mee? Heb je veel pijn achteraf? en is het te doen om er wat op te lopen achteraf?

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een ingegroeide kalknagel laten verwijderen. Was onder plaatselijke verdoving. Teen werd goed ingepakt en verband moest er aantal dagen om blijven, dus paar dagen geen schoenen aan.
Heb ingegroeide teennagel van mijn beide grote tenen laten verwijderen. Mijn nagel zou groter zijn geweest dan mijn teen zelf. Wel apart en tijd er tussen. Was niet tegelijk gebeurd. Stukje eraf gesneden en laten helen. Hoezo ga je onder volledige narcose? Bij mij was het plaatselijk verdoofd en door de huisarts uitgevoerd, zo heel spannende operatie is het niet. Leuk is anders maar vervelende vond ik het kloppende gevoel na het uitwerken van verdoving en de verdoving zelf in mn teen. Verder is het ruime schoenen dragen dat het niet teveel drukt of zachte sloffen.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 30-08-2018 22:17
12.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ai. Ai. Ai. Mijn maag draaide al bij het zien van de titel om, figuurlijk gesproken dan. Ik zie dat dan meteen voor me, leuk is iets anders!! Sterkte, hopelijk ben je snel uit je lijden verlost en huppel je dan weer vrolijk rond. :redrose:
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
30-08-2018 22:13
Heb ingegroeide teennagel van mijn beide grote tenen laten verwijderen. Mijn nagel zou groter zijn geweest dan mijn teen zelf. Wel apart en tijd er tussen. Was niet tegelijk gebeurd. was een stukje eraf gesneden. Hoezo ga je onder volledige narcose? Bij mij was het plaatselijk verdoofd en door de huiarts uitgevoerd, zo heel spannende operatie is het niet. Leuk is anders maar vervelende vond ik het kloppende gevoel na het uitwerken van verdoving en de verdoving zelf in mn teen. Verder is het ruime schoenen dragen dat het niet teveel drukt of zachte sloffen.
No kidding. Kerst en de jaarwisseling onbeperkt eten zonder een gram aan te komen is leuk.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_375420 wijzigde dit bericht op 30-08-2018 23:30
98.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
30-08-2018 22:07
Ik ben een ingegroeide kalknagel laten verwijderen. Was onder plaatselijke verdoving. Teen werd goed ingepakt en verband moest er aantal dagen om blijven, dus paar dagen geen schoenen aan.



Lang geleden bij mij ook onder plaatselijke verdoving gedaan
schoenen: oude joggingschoenen stukje opengeknipt = geen druk er op

Later wel gehoord dat het eigenlijk niet nodig was geweest, maar goed, toen had je nog geen internet en veel minder mogelijkheden om jezelf goed te informeren
gyda schreef:
30-08-2018 22:17
No kidding. Kerst en de jaarwisseling onbeperkt eten zonder een gram aan te komen is leuk.
Idd. maar daar gaat dit topic niet over. Dus snap niet helemaal wat kerst en oudjaar met mijn reactie te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ze beide tenen ineens gaan doen zou de hoeveelheid lidocaine dan te hoog (zou ik 6 spuiten moeten krijgen) daarom volledige narcose.
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
30-08-2018 22:22
Idd. maar daar gaat dit topic niet over. Dus snap niet helemaal wat kerst en oudjaar met mijn reactie te maken hebben.
Je lijkt wel boos?
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag; maar ben je al bij een pedicure geweest?
Kattenkop schreef:
30-08-2018 22:41
Misschien een domme vraag; maar ben je al bij een pedicure geweest?
Meestal heeft dit geen zin meer als de nagel al ingegroeid is. Die zit dan in de huid en moet er deels af om het weer in normale groeistand te krijgen.
1998-helena schreef:
30-08-2018 22:25
Omdat ze beide tenen ineens gaan doen zou de hoeveelheid lidocaine dan te hoog (zou ik 6 spuiten moeten krijgen) daarom volledige narcose.
Ah oke. 6 spuiten is ook niet zo tof. Vond 1 al een drama in mn teen.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 30-08-2018 23:32
32.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ben al naar medische pedicure geweest maar komt steeds terug.
gyda schreef:
30-08-2018 22:17
No kidding. Kerst en de jaarwisseling onbeperkt eten zonder een gram aan te komen is leuk.
:confused: Ben je wel in het goede topic?
Ik heb bij beide grote tenen een ingegroeide nagel gehad en die heeft de huisarts verwijderd. Moest wel in twee keer ivm de verdoving. Ik snap dus niet dat ze het onder narcose doen, want dat is wel heftig voor een relatief kleine ingreep. Ik heb geen pijnstillers geslikt en heb bijna geen last gehad, maar dat verschilt nogal per persoon zei mijn huisarts.
Beide voeten gehad. Niet gelijk ivm dat dat niet mocht en kon.
Wel in ziekenhuis gedaan omdat ze ook mijn nagelbed hebben dood gebrand aan beide kanten zodat die niet meer in kan groeien.

1 kant zie je er heel weinig van. Enkel dat nagel en teen niet echt in verhouding is. (smaller dan je verwacht). '

Andere kant heel ander verhaal. Maar daar moesten ze ook hele ontsteking weg snijden. Die is niet zo mooi. En heb daar eigenlijk nu 2 nagels, 1 puntje groeit nig naast nagel, is niet goed dood gebrand.

Genezen van ontstoken teen ging moeizaam. Andere kant ging sneller.

Heb eigenlijk geen andere schoenen aan gehad. Maar erna isslipper wel handig.

Vraag zeker na de tijd of je hechting hebt. Deze doet echt zeer met loshalen als de boel gaat ontsteken. Plus als je het weet ga je ook eerder terug...
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
31-08-2018 00:26
:confused: Ben je wel in het goede topic?
Welke is de goede topic?
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook aan beide voeten gehad, maar dan wel los van elkaar. Het is niet pijnlijk om erop te lopen daarna (je moet toch eerst een paar dagen rust houden/zoveel mogelijk met je voet omhoog zitten). Slippers zijn wel aan te raden omdat je teen wel in het verband zit. Zit lekkerder en minder druk erop. Ik kon volgens mij na een week wel weer gewone schoenen aan enzo.

helaas is er geen garantie dat het mooi wordt en goed blijft. Bij mij blijft het terug komen, vergelijkbaar met het verhaal hierboven. In 1 teen gingen ook 4 spuiten vanwege de ontsteking, dat was niet verdoofd te krijgen :wtf:
gyda schreef:
30-08-2018 22:26
Je lijkt wel boos?
Waar slaat je reactie op?
Ik heb 1 teen laten doen. Nagel was aan beide kanten ingegroeid dus de ingreep is in twee keer gedaan, omdat de nagel anders teveel zou beschadigen.
Helaas is bij mij de wond flink gaan ontsteken en heeft de assistente het wattenstokje met de vloeistof die het nagelbed moet doden om te voorkomen dat de nagel opnieuw ingroeit, te lang laten zitten, waardoor het meeste nagelbed nu beschadigd is.
Het resultaat is niet bepaald om over naar huis te schrijven dus.

Mijn andere teen moet inmiddels ook, maar ik stel het nog maar even uit.

Ik zou als ik jou was niet beide tenen tegelijk laten doen, maar 1 teen per keer. Scheelt je ook nog eens de narcose en je kunt daardoor beter lopen naderhand.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Lise. Heb ook een ontsteking gekregen, en kon bijna 4 weken niet werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven