Gezondheid alle pijlers

is dit wel gezond!?

12-01-2013 07:54 37 berichten
Ik vroeg mij af of het echt wel gezond is om met dit weer met het raam open te slapen. En kan het kwaad als ik met het raam open slaap als het vriest.. Ik wou vannacht met het raam open slapen, heb het toch maar dicht gedaan, omdat ik toch een beetje bang was dat het toch ongezond zou zijn, ook omdat het een beetje vriestte,

en wanneer moet je je raam echt dicht doen!? Als het heel erg vriest, of een beetje vriest, of maakt dat niet uit!? en kun je hier ook onderkoeld door raken!? waar ik wel een beetje bang voor ben als ik met raam open zou slapen..
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap altijd met het raam open... Anders slaap ik geeoon niet lekker.. Als het vriest, gewoon lekker onder een warm dekbed.

Niks ongezonds aan. Integenderl, denk ik zelfs.
Je kunt echt met dit weer je raam wel open houden 's nachts. Ik heb altijd mijn rooster open. Ik hou van een lekkere frisse slaapkamer.
Wat zou er ongezond zijn om met raam open te slapen als het vriest?

Hier altijd een raam open anders kan ik niet slapen. En ik vind het heerlijk slapen in een frisse slaapkamer.
Wij hebben het hele jaar door ons raam open en we leven nog steeds
Wat is vriesten?
Ga in therapie!
OT: het is gezond en je valt ervan af.
Ga in therapie!
Meestal heb ik hem wel snachts open, maar mijn vader vond het onzin, vandaar dat ik het me af vroeg. ! En zei dat het niet gezond was!
Tjee, je bent toch niet van suikergoed?

Tenzij je een pasgeborene bent of een 110 jarige aan het einde van haar leven kun je prima met je raam op een kier slapen.

Dat je je daar uberhaupt zorgen over maakt vind ik redelijk hypochondrisch klinken.
Het heeft misschien gevolgen als er toevallig een vogel naar binnen vliegt en dan toevallig in je mond poept, wanneer er op die manier zure regen in je gezichtsveld komt of wanneer een figuur met kwade bedoelingen op die manier binnenkomt, verder kan het alleen maar positief zijn.
Waarom zou het ongezond zijn?? Van frisse lucht is nog nooit iemand ziek geworden.
Maar ook als het bijvoorbeeld -15 vriest dan kan het alsnog wle met het raam open slapen!?
Zolang je niet in het vliegtuig zit lijkt het me geen enkel probleem. Of het comfortabel is om zo koud te slapen weet ik niet.
Als je het te koud krijgt word je vanzelf wakker. En je valt er inderdaad van af
quote:noa35 schreef op 12 januari 2013 @ 08:07:

Tenzij je een pasgeborene bent of een 110 jarige aan het einde van haar leven kun je prima met je raam op een kier slapen.

Dat je je daar uberhaupt zorgen over maakt vind ik redelijk hypochondrisch klinken.het lijkt mij dat TO en haar ouders uit een land komen waar het nooit vriest.
quote:noa35 schreef op 12 januari 2013 @ 08:07:

Dat je je daar uberhaupt zorgen over maakt vind ik redelijk hypochondrisch klinken.Ik slaap al bijna mijn hele leven met het raam open,dus als ik 110 ben,wil ik dat nog.Krijg het stik benauwd als ik geen raam open kan zetten s'nachts.
Vriestte?

Je bedoeld vroor waarschijnlijk?
Juist heel erg gezond omdat er constant verse lucht wordt aangevoerd en het is ook goed voor het huis want dat moet geventileerd worden. Niets zo heerlijk als een ijskoude slaapkamer.
Ik vind het vreselijk ,een koude slaapkamer....
quote:smulrol schreef op 12 januari 2013 @ 09:54:

[...]

het lijkt mij dat TO en haar ouders uit een land komen waar het nooit vriest.Ik ben 100% nederlander en mijn ouders ook;) dus daar ligt het niet aan,
Als het vriest slaap ik heerlijk, het raam staat altijd open, tenzij er aan die kant een stortbui tegenaan slaat.
verba volant, scripta manent.
Levensgevaarlijk zeg,je speelt met je leven.....

Duh,volgens mij is het gewoon gezond zelfs,je ligt toch onder je dekbed en niet op de vensterbank
quote:taccowoman schreef op 12 januari 2013 @ 08:34:

Maar ook als het bijvoorbeeld -15 vriest dan kan het alsnog wle met het raam open slapen!?Wat denk je dat er dan zou kunnen gebeuren?
Onderkoeld raken? Alleen als je op de Noordpool woont en dan met het raam open slaapt. En dan nog zonder deken.

In huis zal het echt niet kouder dan 15 graden worden ofzo, lekker een dikke deken nemen en slapen maar.

Ik moet er niet aan denken om met mijn raam dicht te slapen.
Hier staat het slaapkamerraam eigenlijk dag en nacht open. Alleen 31 december gaat het raam een dag en nacht dicht.

Het is juist ongezond om met het raam dicht te slapen.

Kijk 'smorgens maar eens naar de slaapkamerramen waar aan de binnenkant het vocht vanaf loopt, yak. Als men dan overdag ook nog niet eens de kamer lucht, yakkkkkkkkk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven