jeuk door eczeem, tip???
zondag 30 maart 2014 om 23:58
Ik heb momenteel precies dezelfde kwaal. Daarom heb ik twee nachten met een royale laag cutivate op mn handen geslapen (mn handen ingesmeerd in katoenen kussenslopen gestoken, je moet wat...). Ik zag elke dag verbetering. Geen jeuk meer. En nog steeds 's morgens wanten aan ('t is dan nog koud en daar reageert mn huid op). Cutivate is overigens ook een hormoonzalf. Sterkte, jeuk is vreselijk.
maandag 31 maart 2014 om 00:00
maandag 31 maart 2014 om 00:04
Zelf heb ik sinds kort cetamacrogrolcrème van het Kruidvat. Ik vind het superspul tegen winterhanden. Ook de rode vlekjes bij de mondhoeken van mijn dochter knappen er enorm van op.
En er stonden nog meer eczeem en psoriasis crèmes in het schap bij het Kruidvat. En voor Kruidvatprijsjes.
Maar goed als je al hormoonzalf hebt, heb je deze crèmes misschien ook al wel eens gebruikt.
En er stonden nog meer eczeem en psoriasis crèmes in het schap bij het Kruidvat. En voor Kruidvatprijsjes.
Maar goed als je al hormoonzalf hebt, heb je deze crèmes misschien ook al wel eens gebruikt.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
maandag 31 maart 2014 om 00:22
En aanvulling op mijn vorige bericht: als je voor het naar bed gaan, je handen in een badje met zeezout doet, kan je ze daarna insmeren met hormoonzalf of vette zalf. Daarna doe je katoenen handschoenen aan en kan je daarmee gaan slapen. Door de warmte trekt de zalf goed in en kan het z'n werk gaan doen.
maandag 31 maart 2014 om 06:17
Nooit nooit nooit het advies van Marlin volgen
Wat je kunt doen is koelen met een coolpack, dat verlicht tijdelijk. Verder zou ik terug gaan naar de huisarts en bespreken wat handig is. Andere zalf, ander smeerschema, cetomacrogolzalf erbij of een pilletje tegen de jeuk zijn allemaal opties, afhankelijk van de staat van je huid.
Die angst voor 'hormoontroep' is allemaal gebaseerd op methoden die al heel lang niet meer gebruikt worden, met de huidige behandelingen kun je je leven lang smeren zonder problemen.
Wat je kunt doen is koelen met een coolpack, dat verlicht tijdelijk. Verder zou ik terug gaan naar de huisarts en bespreken wat handig is. Andere zalf, ander smeerschema, cetomacrogolzalf erbij of een pilletje tegen de jeuk zijn allemaal opties, afhankelijk van de staat van je huid.
Die angst voor 'hormoontroep' is allemaal gebaseerd op methoden die al heel lang niet meer gebruikt worden, met de huidige behandelingen kun je je leven lang smeren zonder problemen.

maandag 31 maart 2014 om 10:24
Waarom niet? Ik doe hetzelfde met Dermovate zalf en katoenen handschoenen voor mijn handeczeem. Het is het enige wat mijn eczeem in toom houdt.
TO, ik neem aan dat je onder behandeling bent bij de dermatoloog? Zo niet: vraag een doorverwijzing. Zo wel: neem contact op en leg je klachten uit. Misschien moet je iets anders, iets sterkers. Of lichttherapie. Succes!
TO, ik neem aan dat je onder behandeling bent bij de dermatoloog? Zo niet: vraag een doorverwijzing. Zo wel: neem contact op en leg je klachten uit. Misschien moet je iets anders, iets sterkers. Of lichttherapie. Succes!

maandag 31 maart 2014 om 10:27