Gezondheid alle pijlers

jeuk door eczeem, tip???

30-03-2014 23:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word gek van de jeuk door het eczeem op mijn handen! Heb al vanalles geprobeerd, maar zelfs hormoonzalf doet niets meer. Wie heeft heeft er nog een tip, crème ofzo, die goed heeft geholpen tegen eczeem???
Een badje met selsun al geprobeerd?
Ik heb ook nog geen wondermiddel gevonden...

Op dit moment kan je wel koelelementen vasthouden. Hierdoor wordt de jeuk minder.
Ik heb momenteel precies dezelfde kwaal. Daarom heb ik twee nachten met een royale laag cutivate op mn handen geslapen (mn handen ingesmeerd in katoenen kussenslopen gestoken, je moet wat...). Ik zag elke dag verbetering. Geen jeuk meer. En nog steeds 's morgens wanten aan ('t is dan nog koud en daar reageert mn huid op). Cutivate is overigens ook een hormoonzalf. Sterkte, jeuk is vreselijk.
Een badje met dode zeezout van Zarqa of het eigen merk van de Tuinen helpt. Het zuivert en de jeuk en op den duur het eczeem wordt er minder van. Gewoon zeewater helpt ook, maar dan moet je maar net in de buurt wonen.

Sterkte, ik weet uit ervaring hoe vervelend het is!
Zelf heb ik sinds kort cetamacrogrolcrème van het Kruidvat. Ik vind het superspul tegen winterhanden. Ook de rode vlekjes bij de mondhoeken van mijn dochter knappen er enorm van op.

En er stonden nog meer eczeem en psoriasis crèmes in het schap bij het Kruidvat. En voor Kruidvatprijsjes.

Maar goed als je al hormoonzalf hebt, heb je deze crèmes misschien ook al wel eens gebruikt.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
En aanvulling op mijn vorige bericht: als je voor het naar bed gaan, je handen in een badje met zeezout doet, kan je ze daarna insmeren met hormoonzalf of vette zalf. Daarna doe je katoenen handschoenen aan en kan je daarmee gaan slapen. Door de warmte trekt de zalf goed in en kan het z'n werk gaan doen.
Een antibioticakuur.
Heb er zelf ook heel erg last van. Misschien kun je een bad met groene Badedas proberen en daarna invetten met cetomacrogol of uierzalf oid.
Grahams? Zalf schijnt erg goed te helpen.. Geen hormoontroep! Ik ga dat ook maar eens uit proberen
Nooit nooit nooit het advies van Marlin volgen

Wat je kunt doen is koelen met een coolpack, dat verlicht tijdelijk. Verder zou ik terug gaan naar de huisarts en bespreken wat handig is. Andere zalf, ander smeerschema, cetomacrogolzalf erbij of een pilletje tegen de jeuk zijn allemaal opties, afhankelijk van de staat van je huid.

Die angst voor 'hormoontroep' is allemaal gebaseerd op methoden die al heel lang niet meer gebruikt worden, met de huidige behandelingen kun je je leven lang smeren zonder problemen.
Koelen helpt bij mij wel.

Weet je waar het eczeem vandaan komt?
Waarom niet? Ik doe hetzelfde met Dermovate zalf en katoenen handschoenen voor mijn handeczeem. Het is het enige wat mijn eczeem in toom houdt.

TO, ik neem aan dat je onder behandeling bent bij de dermatoloog? Zo niet: vraag een doorverwijzing. Zo wel: neem contact op en leg je klachten uit. Misschien moet je iets anders, iets sterkers. Of lichttherapie. Succes!
Nog een tip: gebruik geen uierzalf. Uierzalf is ontwikkelt om de uiers van een koe soepel te houden, niet de mensenhuid. Veel mensen, waaronder ik, zijn allergisch voor uierzalf.

Gebruik liever iets neutraals, zoals vaseline, cetomacrogol of Lanette. (Een mix is ook fijn.)
Vanalles geprobeerd.... Helaas weinig resultaat. De dermatoloog noemde het moedereczeem
Ik heb het ooit gekregen door de billendoekjes zalfjes die ik smeerde...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven