Gezondheid alle pijlers

Jeukend bultje

06-02-2012 18:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door een ander bultjestopic, wil ik ook wel graag mijn bultje met jullie delen

Anderhalf jaar geleden had ik opeens een piepklein jeukend bultje op mijn arm, echt typisch een bultje van een klein mugje of zo, iedereen heeft dat wel eens. Maar dat bleek het toch echt niet te zijn, want hij zit er nu nog. Het bultje jeukt niet altijd, maar wel regelmatig. Het is in de tijd dat het er zit niet groter geworden of van kleur veranderd (het is bijna kleurloos, je ziet het amper). Omdat ik mezelf nog niet bij de huisarts zie aankomen met zoiets kleins en waarschijnlijk onbelangrijks, heb ik er nooit naar laten kijken. Maar ik vind het ook wel weer raar dat het er nog steeds zit en dat het jeukt. Zouden jullie er toch naar laten kijken of gewoon lekker laten zitten? En herkent iemand dit?
Het klinkt niet ranzig, dus dan mag je er wel een plaatje van plakken. Kunnen we even kijken of je de zomer nog haalt ;)
Haha, het ziet er ook echt niet ranzig uit, ik denk dat je het op een foto niet eens ziet. Ik zou eigenlijk niet eens weten hoe je hier een plaatje moet plakken. Het ziet er net zo uit als een ieniemienie muggenbultje.
Ehm je hebt het al 1 1/2 jaar en het jeukt? Hoezo ga je daar niet mee naar de huisarts? Er zijn mensen die om elke scheet naar de huisarts gaan maar als je er al 1 1/2 jr mee loopt.. Hop even bellen morgen en er naar laten kijken.
Ik denk dat je er toch wel mee bij de huisarts aan kunt komen hoor. Je wilt graag weten wat het is en het jeukt zo nu en dan ook, dus dan hoort het er in principe niet. Je huisarts vindt het vast niet erg en anders vraag je de assistente even te kijken?
Naar de huisarts. Het kan niks zijn, die kans is verreweg het grootst, maar soms uit huidkanker zich met jeuk. Dat wil je wel even uitgesloten hebben.
als je toch binnenkort naar de huisarts gaat zou ik het even aan hem laten zien. Maar ik denk meer dat het een geïrriteerd talgkliertje is. Zit het op een plek waar veel wrijving zit, dan zou het daar van kunnen komen. Maar wel vervelend hoor al die jeuk.
Kan een persisterende insectenbeet zijn: http://onlinespreekuur.ge ... t-er-een-behandeling-voor
Talgbultje?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Habibti schreef op 06 februari 2012 @ 18:52:

Kan een persisterende insectenbeet zijn: http://onlinespreekuur.ge ... t-er-een-behandeling-voor

Interessant! Ben gestoken door een mug, na twee dagen begon het te jeuken, na drie dagen werd het een ei van 10 cm en kon ik niet meer lopen, daarna werd het een enorme bloeduitstorting. En nu, na twee weken heb ik een blauwe plek van 4 cm die weer begint te jeuken. Had hier nog nooit van gehoord!

TO: als je bij de dokter komt zou ik er toch even naar laten kijken.
.
it's a big club and you ain't in it
Pityrosporon folliculitis heet dat.
it's a big club and you ain't in it
Bedankt voor de reacties. Ik zal er wel een keer naar laten kijken als ik toch naar de huisarts moet. Al hoop ik dat dat nog lang duurt :-)
Hee! Ik heb PRECIES hetzelfde! Ben je inmiddels al naar de dokter geweest en weet je wat het is??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven