Kaakchirurg
donderdag 27 maart 2014 om 08:53
donderdag 27 maart 2014 om 09:18
Bij verstandkies is er ook nog een verschil hoe ze hem eruit halen. Maar goed, ik vond het wel meevallen en ik kon gewoon weer gaan werken. Mijn collega is 1 week thuis gebleven met pijn en complicaties....
Valt dus niet zoveel over te zeggen. Verschilt gewoon per persoon. Elke kies is anders, elk oersoon hersteld anders.
Succes! Hopelijk valt het mee voor je.
Valt dus niet zoveel over te zeggen. Verschilt gewoon per persoon. Elke kies is anders, elk oersoon hersteld anders.
Succes! Hopelijk valt het mee voor je.
donderdag 27 maart 2014 om 10:21
donderdag 27 maart 2014 om 11:23
bij mij werd hij vorig jaar ook verwijderd, eerst in 3 stukken geboord en het zat onder mijn tandvlees (hij was nog niet door, dit was een preventieve ingreep).
qua eten even lastig, maar viel wel mee qua pijn. Zorg er gewoon voor dat zodra je thuis bent gaat liggen op de bank met een icepack. Goed koelen scheelt zoveel! En ik had ook een ontsmettings spul gehaald bij de Kruidvat, voor na chirurgische mond ingrepen. Dit werkt ook tegen ontstekingen,spoelen in het begin kan niet maar wel een beetje door je mond laten lopen..
Ik moest mijn hele eigen risico betalen (360 euro) dit jaar, dus als je er meer dan 1 moet zou ik dat in hetzelfde jaar doen
Succes ermee, komt vast goed!
qua eten even lastig, maar viel wel mee qua pijn. Zorg er gewoon voor dat zodra je thuis bent gaat liggen op de bank met een icepack. Goed koelen scheelt zoveel! En ik had ook een ontsmettings spul gehaald bij de Kruidvat, voor na chirurgische mond ingrepen. Dit werkt ook tegen ontstekingen,spoelen in het begin kan niet maar wel een beetje door je mond laten lopen..
Ik moest mijn hele eigen risico betalen (360 euro) dit jaar, dus als je er meer dan 1 moet zou ik dat in hetzelfde jaar doen
Succes ermee, komt vast goed!
...
donderdag 27 maart 2014 om 21:22
Ik heb twee jaar geleden ook een verstandskies laten verwijderen, die moest eruit geboord en gesneden worden. De ingreep zelf viel wel mee, vrijwel geen pijn. Het is alleen vervelend dat er zoveel gebeurt in je mond. Daarna ben ik er wel een paar dagen goed beroerd van geweest. Het is echt heel erg belangrijk om zo snel mogelijk te koelen! Anders zwelt het enorm op. Ik zou na de ingreep niet zelf naar huis rijden en een paar dagen rustig aan doen. Niet de volgende dag gaan sporten dus... Maar het verschilt heel erg van persoon tot persoon, een vriendin van me heeft het vorig jaar laten doen en die stond fris en fruitig een uur later weer op school... Heel veel succes!
vrijdag 28 maart 2014 om 09:06
Ah, verstandskies eruit.
Ik heb er vorig jaar 3 uit laten halen. (de andere was er al eerder uitgehaald bij de tandarts).
De eerste 2 heb ik vreselijke napijn van gehad (ik was met vriend, zat bij hem achterop de fiets..met de auto kan zeker ook zelf rijden was ik zeker nog wel toe in staat).
Van de laatste heb ik helemaal geen pijn gehad maar alleen een dikke wang.
Er is gewoon geen pijl op te trekken. Meestal ben je tijdens de ingreep zo goed verdoofd dat je er de eerste paar uur geen last van hebt dus met de auto kan prima.
Succes ermee!
Ik heb er vorig jaar 3 uit laten halen. (de andere was er al eerder uitgehaald bij de tandarts).
De eerste 2 heb ik vreselijke napijn van gehad (ik was met vriend, zat bij hem achterop de fiets..met de auto kan zeker ook zelf rijden was ik zeker nog wel toe in staat).
Van de laatste heb ik helemaal geen pijn gehad maar alleen een dikke wang.
Er is gewoon geen pijl op te trekken. Meestal ben je tijdens de ingreep zo goed verdoofd dat je er de eerste paar uur geen last van hebt dus met de auto kan prima.
Succes ermee!
Erger je niet, verwonder je slechts.
zaterdag 29 maart 2014 om 08:24
Is bij iedereen anders! Ik heb mn 2 onderste onder narcose eruit laten halen, die hebben ze ook helemaal in stukjes gehakt (ik kwam nog wat restjes tegen toen ik wakker was). Ik had 11 hechtingen in mn mond van 2 kiezen. Had onwijze hamsterwangen ondanks het vele koelen. Kon alleen griesmeelpap en vla eten de eerste dagen.
Ik had speciale pijnstillers gekregen, die hielpen goed en had ook een mondspoeling en kreeg antibiotica.
Het was geen feestje in iedergeval!
Ik had speciale pijnstillers gekregen, die hielpen goed en had ook een mondspoeling en kreeg antibiotica.
Het was geen feestje in iedergeval!
zaterdag 29 maart 2014 om 13:23
Ik heb ze er vorig jaar alle vier uit laten halen. Ze lagen horizontaal en scheef. Ook niet doorgekomen. Het viel echt heel erg mee, weinig pijn gehad en ook geen dikke wangen. Het gaf even wat ongemak maar meer ook niet. Qua eigen risico mocht ik ruim 300 euro betalen, die rekening kwam ruim een jaar na de ingreep. In totaal heeft het ziekenhuis 850 euro gedeclareerd aan mijn zorgverzekering.