Gezondheid alle pijlers

Kalknagels en candida

13-03-2010 17:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd begin ik me steeds vaker af te vragen waarom zoveel mensen nog steeds last hebben van kalknagels, en waarom er geen oplossing voor lijkt te zijn. Zoiets simpels als een kalknageltje, dat moet toch te genezen zijn? Nee dus. Ik zelf loop er al jaren mee rond en was er bijna vanaf, maar de schimmel komt ineens in al zijn hevigheid terug en mijn hele grote teennagel is in een maand tijd weer helemaal aangetast

Nou ben ik druk medicijnen aan het slikken in de hoop dat dat helpt. Toch heb ik mijn twijfels. Ik geloof dat ik me ben gaan realiseren dat verkeerde voeding meer een oorzaak lijkt te zijn. Ik eet zelf niet heel gezond, al laat ik pakjes en zakjes achterwege. Maar ik eet enorm veel chocola en hou van kaas, yoghurt, volkoren brood (gist) en witte pasta en rijst. Allemaal produkten die de schimmels juist zouden kunnen doen groeien, als ik de verhalen op internet moet geloven.

Ik vraag me nu af of er mensen zijn die zelf wellicht last hadden van schimmels, al dan niet schimmelnagels, en of een streng dieet een oplossing is geweest. Want streng is zo'n dieet zeker, eigenlijk moet ik alles laten staan wat ik lekker vind en bovendien heb ik een chocoladeverslaving.... :-s
De huisartsen schrijven te korte kuren voor. Het wordt kalknagel genoemd maar het zijn schimmelnagels. Mijn had had na een ziekenhuisopname van 4 weken na een heftig ongeluk kalknagels. Kalknagels zijn een schimmel. Sommige mensen dragen die schimmel bij zich, en die schimmel kan zich dan uiten op een moment van lichamelijke zwakte.

Hoe dan ook, mijn man had schimmelnagels op alle 10 zijn tenen. Heeft een kuur van een jaar gehad van 2 tabletten Lamisil. Toen ging het over. Alle kuren van 6 weken, is niet afdoende. Oh, en alle sokken wassen op 90 graden, anders blijft die schimmel overal zitten en infecteer je jezelf steeds.

Hij is er nu, na jaren nog steeds vanaf, gelukkig want brrr, wat vond ik die nagels vies.
Je hoort zo vaak dat medicijnen ook niet helpen, vandaar dat ik een andere reden probeer te vinden voor het feit dat veel mensen aan deze vervelende aandoening lijden. Goed om te weten dat de medicijnen bij je man wel hebben geholpen. Maar een jaar lang pillen slikken, pfff....
Een jaar lang pillen slikken... is het dat waard? Het is maar een schimmelnagel, het heeft verder geen nadelig effect voor je gezondheid. Dan zijn die pillen erger, lijkt me.
Die schimmel komt dan overal te zitten, handdoeken, beddegoed, sokken. Alleen daarom al is het fijn gen schimmelnagels meer te hebben. Bovendien waren het hele brokkelige slappe nagels van mijn man, wat de tenen kwetsbaar maakt. En buitendat, een zeer onappeteitelijk gezicht.

Dat mensen ermee blijven lopen, dat snap ik niet. Het is dus te genezen met een kuur. (geen zalfjes en druppels, dat werkt allemaal niet) Jammer dat veel artsen niet weten dat 6 weken niet gaat lukken. Ze zeggen dat dat afdoende is om de schimmel te doden, nou echt niet. Je besmet jezelf weer voordat je het weet. Gelukkig had mijn man een huisarts die wel adequaat handelde.
@haley

kalknagels zijn verschrikkelijk hoor. Ik schaam me kapot iedere keer als ik op blote voeten loop. en buiten dat kunnen ze ook zeer pijnlijk zijn. Het is weliswaar grotendeels een cosmetisch probleem, maar daarom niet minder erg voor de mensen die er last van hebben.
@boebele, ik heb ze zelf ook, al jaren. Maar sinds enkele jaren onderhoud ik ze goed m.b.v. een pedicuresetje en ik lak ze in een fris kleurtje. Niemand die ziet dat ik schimmelnagels heb.

Mijn huisarts wil zo'n lange medicijnkuur niet geven, volgens hem is het slecht voor je nieren lever. Ik heb me erbij neergelegd dat ik schimmelnagels heb. Iedereen heeft wel wat. En door ze te verzorgen, zie je er niks van.
Koop voor de zomer slippers. Ladingen slippers. Draag niets anders dan slippers. Als je een beetje geluk hebt zijn ze aan het eind van de zomer weer mooi.

Ik heb een pedicure opleiding gevolgd. En heb ook vaker met schimmelnagels te maken. Maar toch zijn mijn handen niet aangetast? Je ziet ook nooit iemand met die schimmel bovenop de voet, wel tussen de tenen. Schimmels houden van lekker warm, een beetje vochtig en zijn niet bepaald dol op frisse lucht.

Dus als jij je tenen alleen maar frisse lucht geeft zou je er vanaf moeten kunnen komen.

Rode nagellak schijnt ook te helpen, dus dat kun je dan mooi combineren.

Al je beddengoed, handdoeken, sokken (!!!) wassen, liefst 60 graden of hoger. Poeder kopen (daktarin, bij de drogist) en daarmee sokken, pantykousjes en schoenen poederen. Nog beter: schoenen wegdoen, maar dat wil je vast niet horen. Toch de goedkope `prullen` beter in de prullenbak laten verdwijnen.

Als je nou straks weer bijna goede nagels hebt, trek dan geen dichte schoenen aan die niet van leer zijn (leer ademt, dus frisse lucht). De kunststof schoenen (meestal goedkoop) helpen je niet om er vanaf te komen.
Hartstikke irritant ja, heb het 8 jaar gehad, niks hielp en ik durfde nooit slippers aan. Nu sinds 7 maanden lamisil pillen en het is bijna weg. Helaas kan het wel terug komen als je met de kuur stopt en het zijn vrij belastende medicijnen voor je lever. Gr suuz
quote:Haley schreef op 13 maart 2010 @ 18:33:

Een jaar lang pillen slikken... is het dat waard? Het is maar een schimmelnagel, het heeft verder geen nadelig effect voor je gezondheid. Dan zijn die pillen erger, lijkt me.Ja, die pillen tasten je lever aan. Wil je van je schimmelnagels af dan kun je beter naar een pedicure gaan, de zaak laten fresen en elke dag 2x smeren met een antischimmelgel. Dat werkt, maar duurt zeker een jaar.
quote:TheEmpress schreef op 13 maart 2010 @ 18:39:

Die schimmel komt dan overal te zitten, handdoeken, beddegoed, sokken. Alleen daarom al is het fijn gen schimmelnagels meer te hebben. Bovendien waren het hele brokkelige slappe nagels van mijn man, wat de tenen kwetsbaar maakt. En buitendat, een zeer onappeteitelijk gezicht.

Dat mensen ermee blijven lopen, dat snap ik niet. Het is dus te genezen met een kuur. (geen zalfjes en druppels, dat werkt allemaal niet) Jammer dat veel artsen niet weten dat 6 weken niet gaat lukken. Ze zeggen dat dat afdoende is om de schimmel te doden, nou echt niet. Je besmet jezelf weer voordat je het weet. Gelukkig had mijn man een huisarts die wel adequaat handelde.

Dat werkt dus wel, maar het vereist heel veel discipline. Twee maal daags smeren, je sokken, beddengoed en handdoeken allemaal uitkoken. Schoenen insprayen met antischimmelspray. Geen synthetische sokken aan, nagels elke week ruw opvijlen. De douhcevloer ontsmetten na gebruik is ook nodig om andere mensen niet te besmetten.

Maar zo kun je er dus wel vanaf komen. Het is mij ook gelukt. En geen nagellak gebruiken. Ook daar kan de schimmel in gaan zitten.
quote:suuz1981 schreef op 13 maart 2010 @ 19:38:

Hartstikke irritant ja, heb het 8 jaar gehad, niks hielp en ik durfde nooit slippers aan. Nu sinds 7 maanden lamisil pillen en het is bijna weg. Helaas kan het wel terug komen als je met de kuur stopt en het zijn vrij belastende medicijnen voor je lever. Gr suuz

Een tip: vervang al je sokken en liefst ook schoenen die je gedragen hebt ten tijde van de schimmel. Want je herbesmet jezelf heel snel.

Nagellakken vervangen, en je gereedschap zoals vijlen, polijstblokjes, etc ook. Scharen ontsmetten en zelfs het tasje war je alles in bewaart ook schoonmaken.
quote:mamalelie schreef op 13 maart 2010 @ 19:29:

Koop voor de zomer slippers. Ladingen slippers. Draag niets anders dan slippers. Als je een beetje geluk hebt zijn ze aan het eind van de zomer weer mooi.

Ik heb een pedicure opleiding gevolgd. En heb ook vaker met schimmelnagels te maken. Maar toch zijn mijn handen niet aangetast? Je ziet ook nooit iemand met die schimmel bovenop de voet, wel tussen de tenen. Schimmels houden van lekker warm, een beetje vochtig en zijn niet bepaald dol op frisse lucht.

Dus als jij je tenen alleen maar frisse lucht geeft zou je er vanaf moeten kunnen komen.

Rode nagellak schijnt ook te helpen, dus dat kun je dan mooi combineren.

Al je beddengoed, handdoeken, sokken (!!!) wassen, liefst 60 graden of hoger. Poeder kopen (daktarin, bij de drogist) en daarmee sokken, pantykousjes en schoenen poederen. Nog beter: schoenen wegdoen, maar dat wil je vast niet horen. Toch de goedkope `prullen` beter in de prullenbak laten verdwijnen.

Als je nou straks weer bijna goede nagels hebt, trek dan geen dichte schoenen aan die niet van leer zijn (leer ademt, dus frisse lucht). De kunststof schoenen (meestal goedkoop) helpen je niet om er vanaf te komen.Dat zijn inderdaad goede tips. Die nagellak zou ik persoonlijk niet doen. Laat de nagels ademen en laat ze een keer goed dun fresen bij de pedicure. Dan kun je daarna bij haar een gel kopen tegen schimmel die je in de nagel smeert. Het werkt echt. Kost wel veel tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven