Kan dit zo´n pijn veroorzaken?
maandag 8 april 2013 om 10:28
Vorige week had ik ineens vanuit het niets een enorme pijn in mijn scheenbenen, spierpijn oid in die spier daar achter. Ik had, volgens mij, niks bijzonders gedaan. Wel druk geweest, maar met allemaal relatief simpele dingen: boodschappen doen, badkamer + wc schoonmaken, bedden verschonen, en.. het konijnenhok verschonen. Ik heb een slechte rug, dus normaal heb ik wel een beetje last van mijn rug als ik daar klaar mee ben, omdat je toch veel in een gebukte houding zit. (ga wel netjes op mijn hurken enzo, maar voor het onderste deel van het hok moet je alsnog bukken). Nu stond het hok eerst op een stapel stenen vanwege een scheve ondergrond, maar ruim een week geleden hebben we het hok verplaatst, en nu staat het hok gewoon op de grond in plaats van op de stapel stenen. Scheelt denk ik 5-10 cm. Toen ik van de week het hok schoonmaakte, merkte ik dat ik er na meer last van mijn rug dan normaal. Maakt die 5-10 cm verschil in hoogte dan toch uit? Voor mijn rug vind ik het niet erg dat ik er wat meer last van heb, want dat is met een uurtje toch weer over. Maar die ochtend daarna kreeg ik dus enorm last van mijn schenen, en ik vroeg me af, kan dat ook komen door het verschonen van het hok, omdat ik nu 5-10cm extra moet bukken? Het konijnenhok verschonen was nog het meest intensieve wat ik die dag gedaan had, dus ik kan verder niks bedenken wat het veroorzaakt kan hebben. Of zal het toch een andere oorzaak hebben?
Ik vraag dit, omdat ik zeker 3 dagen enorme pijn in mijn schenen heb gehad, en de eerste dag amper kon lopen er van. Vandaag of morgen moet ik weer het konijnenhok schoonmaken, en ik zit dus echt niet te wachten op nog een keer die pijn in mijn schenen. Als het dus veroorzaakt kan zijn door het verschonen van het lagere konijnenhok, laat ik mijn vriend vanmiddag eerst weer die stapel stenen onder het hok leggen voor ik het hok ga verschonen. Of zou dat dus geen pijn in mijn schenen moeten veroorzaken en heb ik het waarschijnlijk van iets anders gekregen?
Ik vraag dit, omdat ik zeker 3 dagen enorme pijn in mijn schenen heb gehad, en de eerste dag amper kon lopen er van. Vandaag of morgen moet ik weer het konijnenhok schoonmaken, en ik zit dus echt niet te wachten op nog een keer die pijn in mijn schenen. Als het dus veroorzaakt kan zijn door het verschonen van het lagere konijnenhok, laat ik mijn vriend vanmiddag eerst weer die stapel stenen onder het hok leggen voor ik het hok ga verschonen. Of zou dat dus geen pijn in mijn schenen moeten veroorzaken en heb ik het waarschijnlijk van iets anders gekregen?
maandag 8 april 2013 om 10:51
Als je op je hurken zit dan hou je je evenwicht met je enkels en span je je schenen aan. Tis een houding waar we niet zo vaak in zitten Probeer het eens gewoon zittend op je knie:en anders?
Ik herken de pijn daar van beginnen met hardlopen. Overbelast. Trekt vanzelf weer weg. Rustig aan doen was bij mij genoeg.
Ik herken de pijn daar van beginnen met hardlopen. Overbelast. Trekt vanzelf weer weg. Rustig aan doen was bij mij genoeg.
maandag 8 april 2013 om 10:54
als het na een paar dagen weer weg was, zou het ook best spierpijn geweest kunnen zijn. Wanneer je een beweging langdurig of vaak maakt, en je bent het niet gewend kun je gewoon spierpijn krijgen, dat kan hem nu net in die 10 cm dieper door je knieën gaan zitten. Gewoon goed opletten of het weer terugkomt en wat je daarvoor gedaan hebt.
maandag 8 april 2013 om 11:35
quote:Nouschi schreef op 08 april 2013 @ 10:39:
Interessante kwestie, hmmmmm nieuwe schoenen?
Nope.
En het zat inderdaad echt aan de voorkant, net achter mijn schenen. Duurde een dag of 3 voor de pijn weg was, en dat kan ik me deze week niet echt permitteren. Maar vind het ook zielig de konijnen nog een paar dagen te laten wachten. Hoewel het hok op zich niet echt vies is, omdat ze, sinds het hok is verplaatst, nog uitsluitend in de ren poepen
Interessante kwestie, hmmmmm nieuwe schoenen?
Nope.
En het zat inderdaad echt aan de voorkant, net achter mijn schenen. Duurde een dag of 3 voor de pijn weg was, en dat kan ik me deze week niet echt permitteren. Maar vind het ook zielig de konijnen nog een paar dagen te laten wachten. Hoewel het hok op zich niet echt vies is, omdat ze, sinds het hok is verplaatst, nog uitsluitend in de ren poepen