Kauwen in slaap
vrijdag 26 juli 2019 om 12:21
Ik had hier nog nooit over gehoord....... Maar blijkbaar doe ik het zelf: ik kauw in mijn slaap
Ik heb al járen soms heel veel last van mijn kaak, vooral in stressvolle periodes, maar ook wel gewoon willekeurig. Ik ben nog niet naar de dokter geweest omdat ik er pas net vanaf weet en ik vind het eigenlijk wel grappig 
Zijn er hier nog meer mensen die kauwen in hun slaap?
Zijn er hier nog meer mensen die kauwen in hun slaap?
vrijdag 26 juli 2019 om 12:25
Tanden knarsen stress inderdaad. Ik heb tijdens mijn burnout een kroon en een tand stuk gebeten....heb toen een paar maanden op aanraden van een bevriende neurowetenschapper GABA geslikt dat hielp. Tandarts was ook coulant..herstel 50/50.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:33
Ik wil je niet bang maken, je moet zoiets niet onderschatten. Niet dat er dodelijke ziektes van komen, maar zoals mensen hier schrijven: kronen stuk, nek- en andere pijnen. Ik knarste zoveel dat ik op sommige momenten mijn kaken niet meer kon bewegen. Zo stijf waren ze.
Pijnlijk.
Ik heb ook de indruk dat het niet alleen met stress heeft te maken, het is gewoon een gewoonte.
Goed is het in ieder geval niet, niet voor de tanden en ook niet voor de kaken. Ik heb een ingreep aan mijn mond gehad (heeft niks met knarsen te maken), en nu lijkt het of ik minder knars.
Volgens mij kan een dokter je niet helpen, eerder een tandarts.
Succes!
Ik heb ook de indruk dat het niet alleen met stress heeft te maken, het is gewoon een gewoonte.
Goed is het in ieder geval niet, niet voor de tanden en ook niet voor de kaken. Ik heb een ingreep aan mijn mond gehad (heeft niks met knarsen te maken), en nu lijkt het of ik minder knars.
Volgens mij kan een dokter je niet helpen, eerder een tandarts.
Succes!
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 26-07-2019 12:59
0.15% gewijzigd
vrijdag 26 juli 2019 om 12:48
Maak je hierdoor ook minder geluid in je slaap? Mijn vriend vindt het vervelendSupersmoothie schreef: ↑26-07-2019 12:25Ja ikKauwen en klapperen, inderdaad tijdens stressvolle periodes veel last van mijn kaken. Ik heb uiteindelijk een bitje gekregen bij de tandarts, ik klapper nog steeds maar geen pijn meer en slijtage aan tanden.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:56
Krijg je van de botox op die plaats geen smaller gezicht?Babette2017 schreef: ↑26-07-2019 12:37Deed ik ook. Heb drie keer botox in mijn kauwspieren laten injecteren en nu ben ik er vanaf![]()
Kauw ook behoorlijk in mijn slaap.
vrijdag 26 juli 2019 om 13:02
moet ik even opzoeken, ik las gynaecoloog.
Een tandarts-gnatholoog richt zich op de diagnose en behandeling van pijn en problemen in met kauwen. Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van de gnatholoog betreft kaakklachten (bijvoorbeeld pijnklachten van kaakgewrichten en kauwspieren, kaakgewrichtsgeluiden en een beperkte kaakbeweging) en pijn in het gezicht. Daarnaast is de gnatholoog deskundig in een aantal zogenaamde slaapstoornissen gerelateerd aan het kauwstelsel (tandenknarsen, slaapapneu) en de tandheelkundige gevolgen daarvan (bijv. gebitsslijtage als gevolg van knarsen).
Aldus www.allesoverhetgebit.nl
vrijdag 26 juli 2019 om 13:05
vrijdag 26 juli 2019 om 13:23
maandag 29 juli 2019 om 14:23
Nee dat helaas niet haha, nu klap ik op het bitje wat je ook hoort. Maar ik doe het alleen als ik op mijn rug lig, dus als hij me een duw geeft stop ikrealhwmakfsd schreef: ↑26-07-2019 12:48Maak je hierdoor ook minder geluid in je slaap? Mijn vriend vindt het vervelend![]()
maandag 29 juli 2019 om 18:01
Aha oke.Babette2017 schreef: ↑26-07-2019 13:05Een beetje, je krijgt een wat vrouwelijkere vorm gezicht (minder hoekig). Het wordt ook vaak gedaan om esthetische redenen.
Opzich een bijkomende meevaller dan.
maandag 29 juli 2019 om 22:05
Ik had ook een splint. Ging er juist nog erger van klemmen en kreeg mijn mond niet eens dicht door dat ding waardoor m'n mond zo droog werd als de Sahara. Moet er eigenlijk mee terug, maar wat een ellende is dat ding.