Keelontsteking!!
donderdag 27 augustus 2009 om 08:48
Goedemorgen iedereeen,
Ik zit al een week lang met een hele vervelende keelontsteking! Ik was al bij de huisarts geweest maar die zegt dat ik het uit moet zieken (had misschien wel gedacht dat ik een antibiotica kuurtje kreeg) maar nee. Nu lees ik op internet dat de meeste klachten wel verdwijnen na een week maar een vriend van mij heeft er wel 2 maanden mee gezeten, hier schrok in nogal van! Ik heb geen zin om nog 2 maanden met een pijnlijke keel te zitten en pijn te hebben bij het slikken! Heeft hier iemand ervaring mee? Het is voor de eerste keer dat ik keelontsteking heb en misschien stel ik me wel aan ofzo maar zou toch graag ervaringen lezen van mede forummers zodat ik wat geruster word.
Alvast bedankt.
Ik zit al een week lang met een hele vervelende keelontsteking! Ik was al bij de huisarts geweest maar die zegt dat ik het uit moet zieken (had misschien wel gedacht dat ik een antibiotica kuurtje kreeg) maar nee. Nu lees ik op internet dat de meeste klachten wel verdwijnen na een week maar een vriend van mij heeft er wel 2 maanden mee gezeten, hier schrok in nogal van! Ik heb geen zin om nog 2 maanden met een pijnlijke keel te zitten en pijn te hebben bij het slikken! Heeft hier iemand ervaring mee? Het is voor de eerste keer dat ik keelontsteking heb en misschien stel ik me wel aan ofzo maar zou toch graag ervaringen lezen van mede forummers zodat ik wat geruster word.
Alvast bedankt.
donderdag 27 augustus 2009 om 10:25
Had tot een paar jaar geleden zo'n 2x per jaar keelontsteking. Mijn huisarts wilde op een gegeven moment ook geen antibiotica meer geven. Helaas heb ik op een gegeven moment na twee weken in paniek de huisarts gebeld omdat ik echt niet meer kon slikken. Bleek de ontsteking uitgegroeid te zijn tot een abces... Heel naar, toen kreeg ik direct antibiotica om dat grote gezwel te doen slinken, anders zou die weggesneden moeten worden... Gelukkig ging het na die antibiotica gelijk beter.
Maar dit is maar 1x gebeurd hoor, over het algemeen moet je lichaam het idd zelf kunnen oplossen.
Maar dit is maar 1x gebeurd hoor, over het algemeen moet je lichaam het idd zelf kunnen oplossen.
donderdag 27 augustus 2009 om 10:34
Een keelontsteking wordt meestal door een virus veroorzaakt en daar helpt antibiotica niet bij. Meestal gaan de klachten na een week vanzelf over, goed uitzieken is het advies. Net als veel drinken, waterijsjes, zuigtabletten en pijnstillers. (paracetamol, 3 x 2 per dag)
Als je je mond niet goed kan openen of kan sluiten moet je terug naar de dokter.
Beterschap!!!!
Als je je mond niet goed kan openen of kan sluiten moet je terug naar de dokter.
Beterschap!!!!
donderdag 27 augustus 2009 om 13:19
zondag 30 augustus 2009 om 20:24
Oeh dat is erg pijnlijk...
Ik heb 5 maanden een chronische keelontsteking gehad dus ik weet hoe je je voelt (inmiddels mijn keelamandelen verwijderd. En nu gewoon géén keelontsteking meer. Heerlijk!)
Veel ijswater drinken en ijsjes eten, dat moet je keelontstekening verzachten. Dit in combi met rust en wat pijnstillers hoop ik dat je je snel weer beter voelt!!
Beterschap!
Ik heb 5 maanden een chronische keelontsteking gehad dus ik weet hoe je je voelt (inmiddels mijn keelamandelen verwijderd. En nu gewoon géén keelontsteking meer. Heerlijk!)
Veel ijswater drinken en ijsjes eten, dat moet je keelontstekening verzachten. Dit in combi met rust en wat pijnstillers hoop ik dat je je snel weer beter voelt!!
Beterschap!
vrijdag 4 september 2009 om 14:55
Wat echt super goed werkt tegen keelontstekingen is superol gorgeltabletten. Weet niet zeker of ze nog verkrijgbaar zijn, zuigtabletten sowieso wel. Die gorgeltabletten zijn heel klein en moet je oplossen in een glas water. Het wordt een beetje een geel doorzichtig goedje. Het is echt supervies en je stinkt uit je mond van dat spul, maar het helpt super. Het is ook te gebruiken tegen brandwonden.
Ga ernaar op zoek, want het is het enige wat helpt bij mij.
Ga ernaar op zoek, want het is het enige wat helpt bij mij.