Kies gevuld-napijn
donderdag 9 februari 2017 om 17:56
Voor het eerst van mijn leven kreeg ik van de tandarts een verdoving om een kies te vullen. En mijn kiezen staan heel erg dicht bij elkaar, dus hij had nog één of ander apparaatje nodig om er bij te kunnen (vulling zit aan de achterkant van mijn kies).
Als het pijn gaat doen moet ik terug voor een wortelkanaalbehandeling. Maarja. Wat is pijn in dit geval?? Want er is nogal gerommeld natuurlijk, dus een beetje pijn lijkt me vrij logisch.
Ervaringsdeskundigen hier?
(En voordat jullie zeggen; vraag het de tandarts. Het gaat hier om een praktijk met vier tandartsen, waar ze afscheid hebben genomen van eentje en een ander is zwanger. Dus moeten twee man het werk van vier doen. Ik wil ze dus eigenlijk niet storen als dat niet noodzakelijk is).
Als het pijn gaat doen moet ik terug voor een wortelkanaalbehandeling. Maarja. Wat is pijn in dit geval?? Want er is nogal gerommeld natuurlijk, dus een beetje pijn lijkt me vrij logisch.
Ervaringsdeskundigen hier?
(En voordat jullie zeggen; vraag het de tandarts. Het gaat hier om een praktijk met vier tandartsen, waar ze afscheid hebben genomen van eentje en een ander is zwanger. Dus moeten twee man het werk van vier doen. Ik wil ze dus eigenlijk niet storen als dat niet noodzakelijk is).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 9 februari 2017 om 18:00
Vanmiddag
En de praktijk is dicht vanaf half zes. Ik had er ietsje eerder aan moeten denken. Maarja, toen ik wegging werkte de verdoving nog. Tandarts zei wel; het kan pijn gaan doen over twee dagen, maar het kan ook nog over twee maanden. Over twee uurtjes heb ik hem niet gehoord en ik heb er geen ervaring mee verder.
En de praktijk is dicht vanaf half zes. Ik had er ietsje eerder aan moeten denken. Maarja, toen ik wegging werkte de verdoving nog. Tandarts zei wel; het kan pijn gaan doen over twee dagen, maar het kan ook nog over twee maanden. Over twee uurtjes heb ik hem niet gehoord en ik heb er geen ervaring mee verder.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 9 februari 2017 om 18:01
donderdag 9 februari 2017 om 18:04
quote:Ceylon schreef op 09 februari 2017 @ 18:00:
Vanmiddag
En de praktijk is dicht vanaf half zes. Ik had er ietsje eerder aan moeten denken. Maarja, toen ik wegging werkte de verdoving nog. Tandarts zei wel; het kan pijn gaan doen over twee dagen, maar het kan ook nog over twee maanden. Over twee uurtjes heb ik hem niet gehoord en ik heb er geen ervaring mee verder.En nazeurpijn is wel normaal, maar als de pijn na een paar dagen niet afneemt, zou ik bellen.
Vanmiddag
En de praktijk is dicht vanaf half zes. Ik had er ietsje eerder aan moeten denken. Maarja, toen ik wegging werkte de verdoving nog. Tandarts zei wel; het kan pijn gaan doen over twee dagen, maar het kan ook nog over twee maanden. Over twee uurtjes heb ik hem niet gehoord en ik heb er geen ervaring mee verder.En nazeurpijn is wel normaal, maar als de pijn na een paar dagen niet afneemt, zou ik bellen.
donderdag 9 februari 2017 om 18:06
Zelf heb ik vaak nog een aantal weken met vlagen een zeurende pijn nadat er een kies is gevuld en merk nog langer (een aantal maanden) dat het gevoelig is met warmte en kou. Toen ik daar de tandarts over belde (de eerste keer dat ik dit had) werd er gezegd dat dit bij sommige mensen inderdaad helaas lang aan kan houden.
donderdag 9 februari 2017 om 18:08
Hij liet zien op de foto dat er vrij diep geboord moest worden. Maar het is meer zeurend en ook echt rondom de kies zelf, ik neem dus aan dat het voornamelijk het tandvlees is en het feit dat ze de boel een beetje hebben ´opengetrokken´.
Ik zal het een week of twee aanvoelen. Bedankt.
Ik zal het een week of twee aanvoelen. Bedankt.
donderdag 9 februari 2017 om 18:09
Kan van alles zijn natuurlijk! Je moet het zo zien je kies is ook levend weefsel en de tandarts heeft er in geboord dus een wond gemaakt zo moet je dat zien dit kan even na zeuren een paar dagen natuurlijk hebben ze ook andere dingetjes gebruikt en gerommeld in je mond dus je tandvlees zal ook een beetje beurs voelen heel even aan kijken dus.
donderdag 9 februari 2017 om 18:31
donderdag 9 februari 2017 om 18:53
Ik heb bijna altijd napijn als er iets gevuld is. Ik neem gewoon paracetamol als ik thuis kom van de tandarts en daarna nog een keer voordat ik naar bed ga. Meestal is de pijn de dag erna vrijwel weg, hooguit een stijve kaak nog.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
donderdag 9 februari 2017 om 19:24
quote:lille_girl schreef op 09 februari 2017 @ 18:04:
Laat ik het zo zeggen: napijn is vervelend, maar mee te leven. Als er een wortelkanaalbehandeling nodig is voel je dat echt even op een andere manier (ervaring van mij en familie - tot het kruipen op de grond van de pijn zeg maarSpaar me. Ik moet de komende vier dagen werken.
Laat ik het zo zeggen: napijn is vervelend, maar mee te leven. Als er een wortelkanaalbehandeling nodig is voel je dat echt even op een andere manier (ervaring van mij en familie - tot het kruipen op de grond van de pijn zeg maarSpaar me. Ik moet de komende vier dagen werken.
donderdag 9 februari 2017 om 20:23
Laatst zijn al mijn amalgaamvullingen vervangen. Eerst alles (lees 6 à 7 stuks) aan de ene kant, een maand later de andere kant. Na de eerste keer hield ik 2 weken pijn, bij kauwen en bij warm/koud. Ik las toen ook dat dat normaal is, heeft iets met onttrekken van vocht te maken geloof ik.
Na de tweede keer geen centje pijn letterlijk.
Na de tweede keer geen centje pijn letterlijk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
donderdag 9 februari 2017 om 20:49
quote:burgos schreef op 09 februari 2017 @ 20:36:
Of je een wortel kanaal behandeling zou moeten?
Nou dat voel je wel hoor,als 8 pijnstillers niet meer helpen per dag,
dan moet je terug.
Hij bracht het zo soepeltjes. Als je merkt dat je pijn krijgt kom je terug. Maarja, ik ging dus (achteraf gezien) met een mega-groot gat en kloppen op mijn kies en koude lucht, ik voelde er niks van. Dus wat is dan pijn?
Maar met deze tekst kan ik wel wat. Ik heb vanmiddag een pijnstiller genomen en nu nergens last van. Dus als het hierbij blijft hoef ik me geen zorgen te maken. En begin maart moet ik sowieso voor de halfjaarlijkse controle.
Of je een wortel kanaal behandeling zou moeten?
Nou dat voel je wel hoor,als 8 pijnstillers niet meer helpen per dag,
dan moet je terug.
Hij bracht het zo soepeltjes. Als je merkt dat je pijn krijgt kom je terug. Maarja, ik ging dus (achteraf gezien) met een mega-groot gat en kloppen op mijn kies en koude lucht, ik voelde er niks van. Dus wat is dan pijn?
Maar met deze tekst kan ik wel wat. Ik heb vanmiddag een pijnstiller genomen en nu nergens last van. Dus als het hierbij blijft hoef ik me geen zorgen te maken. En begin maart moet ik sowieso voor de halfjaarlijkse controle.