Gezondheid alle pijlers

kies/kaakpijn

18-06-2010 09:29 36 berichten
Wat eerst slechts 'n gevoelige kies (met vulling) was, doet de afgelopen dagen opeens enorm veel pijn, zodanig dat mijn hele kaak (boven en onder) zeer doet. Van m'n vriendin heb ik ibu 600 en ook nog iets met 1000 mg gehad, waardoor ik de pijn telkens voor 'n paar uur goed kan onderdrukken.



De tandarts heeft pas op 9 juli tijd, maar ik kan voor de zekerheid wel 'n antibioticakuur halen, omdat, mocht het om 'n ontsteking gaan, deze toch eerst over moet zijn voor ze iets doen.



Maar dan nog: 3 weken zo door moeten gaan is toch niet normaal?



Wat kun je nog meer doen als de tandarts geen tijd heeft en geen snelle hulp biedt?
quote:Butterfly14 schreef op 18 juni 2010 @ 10:02:

[...]





Ja en dat gaatje gaat dan zo spelen op die zenuwen dat de boel van zelf wel ontsteekt, das zo gebeurt hoor!



@ to doet het ook pijn als je met je tong of vinger tegen de desbetreffende kies gaat, voelt deze ook hoger, bonkt het?en is je tandvlees er boven dikker?Doet niet echt extra veel pijn, tandvlees ziet er ook normaal uit. Een aantal dagen geleden klopte 't 'n beetje (en toen had ik nog geen echte extreme pijn), maar dat doet 't niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wortelkanaal behandeling valt echt mee hoor, goed verdooft merk je er niks van..je leest wel eens van die horrorverhalen, maar 9 van de 10 keer gaat het goed.



Elninjoo ik denk toch echt dat de zenuwen geirriteerd zijn door de vulling en dat het misschien wel ontstoken is nu, of althans aan het beginnen is te ontsteken.



Is de kies druk gevoelig? bonkt het? is je tandvlees er boven wat dikker.... ik herken de pijn van een ontsteking direct is gewoon heel anders dan alleen kies of zenuw pijn...
Alle reacties Link kopieren
Het is dus aan het beginnen, dat bonken vooraf kan idd zonder pijn beginnen,een soort kloppend gevoel ervaar je dan en je voelt heel duidelijk die ene tand/kies zitten vergeleken bij de rest...net of je maar 1 tand/kies hebt.

Dit alles dat bonken enz kan pijnloos zijn idd..maar wel vervelend je hebt dan de neiging er steeds tegen aan te drukken.



Meestal een beginnende ontsteking in wortel/kies vlamt af en toe op , wordt minder dan weer erger tot dat de ontsteking geen kant meer uit kan en dus uit het tandvlees gaat puilen....en zo verder,...





Daar ben jij dus gelukkig nog niet maar het zit al wel te etteren daar, ik zou zeggen start met de anti en kijk het even aan 3 a 4 dagen duurt het meestal voor dat je kan zeggen dat de kuur wat gaat doen...redt je dat denk je met pijnstilling erbij?

Anders er op staan dat je geholpen wordt!! echt!
Alle reacties Link kopieren
Als het gebied om de kies heen niet dik, gezwollen of rood is, heeft AB weinig zin.



Ik heb zelf net 4 weken lang kiespijn gehad, waarschijnlijk van een ontstoken wortelpunt van een al behandelde kies. Dus eigenlijk moest ik naar het ziekenhuis zodat ze de onderste punten konden doorsnijden. Door een andere ziekte kon dat even niet, dus vroeg ik om AB, net als de vorige keer. Dat had volgens de tandarts geen zin. De keer ervoor had ik idd een behoorlijk gezwollen kaak en heb ik AB gekregen zodat ik geholpen kon worden, maar deze keer was er geen zwelling te zien of te voelen.



Ik vind het belachelijk dat je niet eerder gezien kunt worden en zou nogmaals bellen en aandringen op een spoedafspraak.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Evidenza schreef op 18 juni 2010 @ 10:23:

Als het gebied om de kies heen niet dik, gezwollen of rood is, heeft AB weinig zin.



Ik heb zelf net 4 weken lang kiespijn gehad, waarschijnlijk van een ontstoken wortelpunt van een al behandelde kies. Dus eigenlijk moest ik naar het ziekenhuis zodat ze de onderste punten konden doorsnijden. Door een andere ziekte kon dat even niet, dus vroeg ik om AB, net als de vorige keer. Dat had volgens de tandarts geen zin. De keer ervoor had ik idd een behoorlijk gezwollen kaak en heb ik AB gekregen zodat ik geholpen kon worden, maar deze keer was er geen zwelling te zien of te voelen.



Ik vind het belachelijk dat je niet eerder gezien kunt worden en zou nogmaals bellen en aandringen op een spoedafspraak.



Succes!





Ik heb ook 2 x een apex gehad, wortel puntjes er af bij kaakchirurg .

En die gaf me een week van te voren anti, en ook mijn kaak was niet gezwollen en of dik...maar het hielp wel...de pijn werd minder waardoor ik bijna dacht laat die apex maar haha.
Doet het extra pijn als je erop tikt met een pen bijvoorbeeld? Dan is het meestal een ontsteking. Of extra pijnlijk met warm en koud? Is je wang dik? Allemaal tekenen van ontsteking.

Maar omdat je zegt dat heel je kaak pijnlijk is zou het ook je kaakgewricht kunnen zijn. Als je vaak je mond te ver opent, geeuwen, appel eten of gewoon iets hards doorgebeten hebt.

Kun je niet gewoon ff net over de grens naar een weekend tandarts gaan. Balen joh!
Alle reacties Link kopieren
Ontsteking straalt juist door, dan lijkt het net of het ineens overal zit, onder boven etc..
Maandag om 8 uur kan ik in elk geval bij de huisarts terecht en die kan dan kijken of er sprake is van 'n ontsteking en of ik AB moet. Da's toch al iets...
Alle reacties Link kopieren
quote:Evidenza schreef op 18 juni 2010 @ 10:23:

Als het gebied om de kies heen niet dik, gezwollen of rood is, heeft AB weinig zin.



!



Het kan ook een steriele ontsteking zijn, dus binnenin.

Dat vraagt wel om een antibiotica kuur maar een andere dan wanneer de ontsteking meer aan de buitenkant zit.

Elninjoo, ik vraag me af of je bij je huisarts wel aan het goede adres bent, ik snap dat je snel van je pijn af wil maar de tandarts lijkt me toch de beste optie. We zeggen op de HAP wel eens tegen patienten dat de dokter heel veel weet, behalve van tanden en kiezen.

sterkte!!
Heb 'n receptje voor 'n AB van de tandarts gekregen via mail, dus hopelijk is het 'n goeie.
Ik had clindamycine AB en die werkte erg goed. Gisteren had ik al bijna geen pijn meer en vandaag kon ik gelukkig terecht voor m'n wortelkanaalbehandeling.



Is me alles meegevallen! Geen pijn en het heeft maar 1 uurtje gekost voor alles helemaal klaar was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven