Kinkhoest
zaterdag 27 januari 2018 om 20:33
Wie heeft ervaring met kinkhoest?
Hoelang heb je er last van gehad? Welke (huis)middeltjes hebben jou geholpen?
Kan het na een tijdje weer opvlammen (qua symptomen).
Het schijnt een aantal maanden te duren. Het is een aantal weken heel erg geweest waarna het gelukkig minder werd en bijna weg was. Nu ben ik wederom terug bij af. Ik hoest me de longen uit mijn lijf. Nu ook een neusverkoudheid erbij, zou dat het getriggerd kunnen hebben of werkt dat niet zo?
De ha kan er niks aan doen, het moet vanzelf over gaan. Ik geef borstvoeding waardoor ik veel hoestdrankjes niet mag hebben.
Hoelang heb je er last van gehad? Welke (huis)middeltjes hebben jou geholpen?
Kan het na een tijdje weer opvlammen (qua symptomen).
Het schijnt een aantal maanden te duren. Het is een aantal weken heel erg geweest waarna het gelukkig minder werd en bijna weg was. Nu ben ik wederom terug bij af. Ik hoest me de longen uit mijn lijf. Nu ook een neusverkoudheid erbij, zou dat het getriggerd kunnen hebben of werkt dat niet zo?
De ha kan er niks aan doen, het moet vanzelf over gaan. Ik geef borstvoeding waardoor ik veel hoestdrankjes niet mag hebben.
zondag 28 januari 2018 om 09:45
Ja met bloedprikken is het getestviva-amber schreef: ↑28-01-2018 06:20Is het getest?
Ik zou contact onderhouden met je huisarts. Ik dacht ook dat ik kinkhoest had maar bleek uiteindelijk een longontsteking.
zondag 28 januari 2018 om 09:48
Die mag ik helaas ook niet nu. Ik gebruik normaal amper medicatie en nu heb ik het een keer echt nodig en nu kan het niet. Dat vind ik wel balen.Mystery schreef: ↑28-01-2018 08:39Ik heb ook kinkhoest gehad. Probeerde toen thuis te werken, maar kon zelfs geen telefoontjes doen. Hoestte de longen uit mijn lijf, mijn vriend riep elke keer: wel ademhalen!
Wat wel hielp waren codeïne tabletten. Die onderdrukken de hoestprikkel, en kon ik gelukkig wel slapen.
Dmv bloedprikken is het getest, ik kreeg later nog een brief van de GGD dat ik geregistreerd was als kinkhoest patient. Blijkbaar wordt dat bijgehouden.
Het hoesten heeft inderdaad maandenlang aangehouden..