Gezondheid alle pijlers

klean prep:(

28-01-2013 08:20 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag heb ik een darmonderzoek en daarvoor moet ik 4 liter klean prep drinken om de darmen te spoelen.

Gisteravond 2 liter gehad en daarnet 1 liter. De laatste liter moet officieel voor 9 uur vandaag. Maar ik kan echt niet meer...

Ben zo misselijk en moet t zelfs gemengd met limonade nu zowat uitspugen.

Iemand nog tips?
Eindelijk op! Idd yay!! Ja vervoer heen en terug is geregeld. Word gebracht en gehaald met de auto, maar daar ben ik dus ook een btje bang voor.. dalijk moet ik in de auto:(
Volgende keer moviprep vragen.

2 ltr en beter te zuipen, nog steeds goor.

De smaak is beter, de zoutoplossing maakt je misselijk.

Ik gooi er ook altijd een flinke s heit limo erdoor..

Ook dextro tussendoor nemen.

En idd, een bouillon.

Krijg je een roes?

Suc6
Hey jillz. Ja krijg een roes! Anders no way dat dat ding er in ging;)
Vreselijk spul! Volgende keer picoprep vragen.

Heel veel sterkte!
Oke, dat scheelt weer.

Voorbereidingen zijn erger dan het onderzoek, mijn ervaring dan.

Ik merk nooit wat, alleen een paar dagen bijkomen.

Laat je nog weten hoe het gegaan is?
Hey jillz! Ja laat het zeker even weten. Voor iedereen die zo mee heeft gedacht !
Goed gedaan en voor straks:

Beetje late reactie misschien maar ik moest dit een paar maanden geleden doen. Wat een ellende. Ik had Moviprep met citroensmaak. De eerste paar bekers gingen nog.... En dan moest ik 's avonds 1 liter drinken + 1 liter vocht ernaast en 's morgens vroeg weer. Ik ben op een gegeven moment met rietje gaan drinken zonder adem te halen. Dat ging eigenlijk wel heel goed. Onderzoek vond ik ook meevallen. Je kan meekijken op een scherm, je wordt goed verdoofd voor de pijn. Roesje heb ik niet gehad en was ook niet nodig. Er is een grote (2,5 cm) poliep weggehaald en daarom moet ik over 6 jaar weer.
Het onderzoek is "goed" verlopen.

Ik moet nog even wachten op de uitslag of de internist dit voldoende vind.

Ondanks de 4! Liter klean prep scheen er toch nog wat ontlasting achtergebleven te zijn.

Kans is dus dat het nog een x moet:(
Fijn dat het achter de rug is April!!

En als het nog een keer moet, dan heb je nu een lijstje met alternatieven waar je om kunt vragen in plaats van Klean Prep.

Goed gedaan!
Is de arts nadien niet bij je langs geweest om te vertellen hoe het eruit zag?

Indien er hapjes zijn genomen moet dat uiteraard eerst onderzocht worden.

Was die 4 ltr niet voldoende om je darmen schoon te krijgen?

Dat moet toch genoeg zijn?

Miss de dag van te voren al vloeibaar gaan, mocht je weer een scopie krijgen..
Ha jillz

krijg 7 februari bij de internist zelf meer te horen.

De arts vd scopie vertelde me dat ze niet het gehele deel hebben kunnen bekijken inderdaad ivm dat ik niet leeg was van 4 liter:(

En dat met 24 uur niet eten.. verbaasde me ook. Maar t kan dus blijkbaar..

Hoop dat t niet nog een x hoeft:( xxx
Ze hebben evt nog een sterker goedje, kan niet op de naam komen.
Ik krijg meestal moviprep. Dat maak ik per liter klaar in een kan en zet dat een tijdje in de koelkast. Dan maak ik een kop bouillon. En dan gooi ik telkens een glas koude moviprep naar binnen en daar gelijk wat slokken bouillon achteraan.
Ik heb nog maar een klein stuk dikke darm over, dus vergeet wel eens dat het bij mij wellicht sneller schoon zal zijn:)

Moondancer..

Heb je daar geen last van?

Eerst die koude zooi, vervolgens warme drank erachteraan?

Ik doe de moviprep ook in de koelkast.
Ik krijg altijd phosphoral. Wat een verademing is dat. Nooit meer Kleanprep. En werkt als een tierelier. Fijn dat je er weer vanaf bent. Waarom moest je onderzocht worden?
Gewoon doen!

Een andere tip is er niet. Je darmen móeten schoon zijn voor zo'n onderzoek. Dus moet je gewoon die 4 liter zonder morren opdrinken.

Oh, wel mosterd.
Mwah er zijn nog tig andere middelen. Hoeft niet perse Kleanprep te zijn.
Ik moest onderzocht worden omdat ik erg veel buikpijn heb continue.. loop al jaren met klachten.. van alles geprobeerd.. maar werd juist erger ipv minder.
vandaag ben ik aan de beurt , dus gister aan de klean prep. De eerste 2 slokken kotste ik er direct weer uit. Toen geprobeerd met limonadesiroop, dat ging al beter. De laatste liter vanochtend om 06.00 uur. Dat ging echt niet. Ik heb toen bij de oplossing KP appelsap gedaan en na elke 2 slokjes mij mond gespoeld en een klein slokje appelsap in mijn mond gedaan even laten intrekken in mijn tong en dan kon ik weer makkelijk 2 slokken nemen van die gore zooi.

Zo heb ik toch de laatste liter redelijk eenvoudig weg weten te werken.

Vooral die wrange appelsap maakt dat je eventjes niets proeft.

Succes voor iederen
Heb 2 weken geleden een darmonderzoek gehad; ik kreeg moviprep, dat is prima te drinken (en het is maar 2 keer een liter).
klean prep is idd goor!! vanille/zout smaak, hoe verzinnen ze het

Ik heb het aangemaakt met water, en dan heel koud zetten. Vervolgens dronk ik het vanuit een dun longdrinkglas met een rietje en dan tezamen met een napoleon zwart/wit kogel Doordat die kogel in mijn mond overheerste ging het opdrinken een stuk makkelijker. Ik heb zelf uitgerekend met mijn lengte en gewicht, dat ik de helft minder kon innemen dan de arts zei, dit stond ook in de bijsluiter, dat het per gewicht ging, dus rekenmachine erbij en afmeten, maar goed dan nog had ik flink wat van het gore spul moeten zuipen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven