Entertainment alle pijlers

Maestro 2025-2026

14-11-2025 01:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het nieuwe seizoen Maestro is vanaf 21 december te zien

In Maestro gaat een diverse groep kandidaten de uitdaging aan om de meest complexe klassieke en populaire muziekstukken feilloos te dirigeren.
De presentatie is wederom in handen van Frits Sissing.
De vakjury bestaat ook dit seizoen uit dirigent en pianist Ed Spanjaard, contrabassist en dirigent Dominic Seldis en violist Isabelle van Keulen.

Dit keer wagen deze mensen zich aan een van de meest indrukwekkende uitdagingen in de muziekwereld:

• Zanger en presentator Jamai Loman
• illusionist Hans Klok
• Acteur Liz Snoijink
• Singer-songwriter Froukje Veenstra
• Cabaretier en acteur Isabelle Kafando
• Ex-commando Dai Carter
• Cabaretier en acteur Annick Boer
• Acteur Daniel Cornelissen

Van ontroering tot uitbundigheid: de deelnemers brengen muziek tot leven die raakt, verrast en verbindt. Maestro is niet alleen een competitie, maar ook een uitnodiging om klassieke muziek (opnieuw) te ontdekken.
Dit jaar hebben ze onder andere populaire klassieke stukken en filmmuziek op het repertoire staan. Het nieuwe jaar luiden ze in met een Weens Nieuwjaarsconcert.
In de finale brengen de finalisten traditiegetrouw een eigen interpretatie van De Vijfde van Beethoven.

Maestro is te zien vanaf zondag 21 december wekelijks om 21.25 uur bij AVROTROS op NPO 1.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Leuk! Ik ga weer kijken. Leuke mix van kandidaten ook, ken ze niet allemaal maar het lijkt me een hele diverse groep.
Oh heerlijk, dit is het programma waar ik echt altijd zo naar uitkijk.
Vanaf het begin elk seizoen gekeken. Dit jaar naar één van de opnames met man en kinderen, ben heel benieuwd hoe dat is!
MRLM schreef:
15-11-2025 22:18
Vanaf het begin elk seizoen gekeken. Dit jaar naar één van de opnames met man en kinderen, ben heel benieuwd hoe dat is!

Dat is heel leuk! Sowieso leuk om ‘achter de schermen’ te kijken bij zo’n tv programma.

Alvast veel plezier!
himalaya schreef:
17-11-2025 02:12
Dat is heel leuk! Sowieso leuk om ‘achter de schermen’ te kijken bij zo’n tv programma.

Alvast veel plezier!
Dankjewel! Had de kaartjes vlak voor de bekendmaking van de deelnemers, leuk dat mijn kinderen er ook een paar kennen😀
Ben jij er ook een keer geweest?
MRLM schreef:
17-11-2025 08:23
Dankjewel! Had de kaartjes vlak voor de bekendmaking van de deelnemers, leuk dat mijn kinderen er ook een paar kennen😀
Ben jij er ook een keer geweest?

Ja, een paar jaar geleden bij de 1e opname van dat seizoen. Extra zenuwen bij de deelnemers omdat het de eerste keer was 😁
himalaya schreef:
17-11-2025 15:32
Ja, een paar jaar geleden bij de 1e opname van dat seizoen. Extra zenuwen bij de deelnemers omdat het de eerste keer was 😁
Leuk! Lijkt mij ook heel spannend, gelukkig zijn ze het allemaal wel gewend om op één of andere manier bekeken te worden..

Wij zijn dinsdag geweest. Vond het echt leuk om mee te maken. Veel verschil in natuurlijk talent, maar daar zeg ik uiteraard verder nog niks over😅
Up, zondag de eerste aflevering 👍🏻
Het was weer leuk! En wat een bende maakte Hans Klok er van.. 😂😂

Bijzonder dat ze zonder training of coaching nu op moesten treden. Zouden ze echt maar wat hebben gedaan? Ik neem aan dat je iéts van les krijgt als je mee gaat doen, anders weet je toch helemaal niet het verschil tussen een tweekwartsmaat en een vierkwartsmaat?

Ik moet ook altijd lachen om de gezichten van het orkest als het fout gaat. Zo van ‘wat dóet ze nou? Hij gaat veeel te snel!’
Blijkbaar stonden ze er nu totaal onvoorbereid voor. Ik begreep dat ze middag vtv de muziek hadden gekregen. Degenen met een muzikale achtergrond konden een beetje overweg met wat ze kregen. Hans Klok had het totaal onderschat: dacht zelf dat het hem met een beetje bravoure wel zou lukken. Niet dus. Ik vond het terecht dat hij en Dai Carter volgende week terug mogen komen. Ga er maar aan staan: zonder enige coaching een orkest dirigeren!
Volgens mij is het ieder jaar zo, dat er in de eerste ronde nog niemand uit gaat en dan de 2e ronde 2 personen.

Wel zo leuk.
Dit is de eerste keer dat ik het kijk (shame on me), en ik ben meteen verkocht. Nu had ik al een zwak voor Jamai, maar wat vond ik dat leuk om te zien, geweldig.
Ik dacht ook altijd, wat voegt een dirigent eigenlijk toe, maar als je dan een Hans Klok ziet, hmmm blijkbaar staan ze er niet voor niks :hihi:
Anna285 schreef:
22-12-2025 00:42
Blijkbaar stonden ze er nu totaal onvoorbereid voor. Ik begreep dat ze middag vtv de muziek hadden gekregen. Degenen met een muzikale achtergrond konden een beetje overweg met wat ze kregen. Hans Klok had het totaal onderschat: dacht zelf dat het hem met een beetje bravoure wel zou lukken. Niet dus. Ik vond het terecht dat hij en Dai Carter volgende week terug mogen komen. Ga er maar aan staan: zonder enige coaching een orkest dirigeren!
Hans Klok stond ook niet te dirigeren maar met zijn baton mee te deinen op de muziek, moest er heel erg om lachen 😆
BarJan schreef:
23-12-2025 10:54
Dit is de eerste keer dat ik het kijk (shame on me), en ik ben meteen verkocht. Nu had ik al een zwak voor Jamai, maar wat vond ik dat leuk om te zien, geweldig.
Ik dacht ook altijd, wat voegt een dirigent eigenlijk toe, maar als je dan een Hans Klok ziet, hmmm blijkbaar staan ze er niet voor niks :hihi:
Ja! En ook zo knap van het orkest dat ze de (wannabe) dirigent zo goed volgen in plaats van te spelen waarvan ze weten dat het wél goed is 😁
himalaya schreef:
23-12-2025 13:39
Ja! En ook zo knap van het orkest dat ze de (wannabe) dirigent zo goed volgen in plaats van te spelen waarvan ze weten dat het wél goed is 😁
Nou inderdaad! Daar zie je (tijdens maestro dan) pas aan hoe goed die muzikanten écht zijn!
Het is ook niet te doen. Ik ben naar de show van Dominic Seldis geweest en werd uitgekozen om op het podium de muzikanten die hij mee had te dirigeren. Nu ben ik a-muzikaal dus dat zal zeker niet meegeholpen hebben, maar wat is dat moeilijk. Nu ben ik uiteraard ook niet gewend om voor een vol Carré te staan dus ook dat helpt niet mee maar het werd een ramp. Het commentaar was nog mild maar had ik meegedaan aan Maestro dan hadden ze geen genade gehad en was ik er gewoon aflevering 1 uitgeflikkerd. ;-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven