Klein rood plekje net naast tepel
dinsdag 26 maart 2013 om 10:35
Hallo mensen,
Ik ben een twintigjarige vrouw,
Eergisteren ontdekte ik een heel klein,
donkerrood plekjenet naast mijn tepel. Het lijkt
dicht, geen korstje. Ik heb ook niks
gemerkt van eventueel nattigheid, lekken.
Dus ik denk aan een petichie,
zo'n onderhuidse bloeding. Het is nogal klein,
en het doet geen pijn. Wel heb ik daar de laaste
tijd aan de huid rond de tepel wat getrokken, om de
tepel te kunnen inspecteren (persoonlijk borstonderzoekje).
Moet ik daar nu mee naar de HA?
Gr, Sammie
Ik ben een twintigjarige vrouw,
Eergisteren ontdekte ik een heel klein,
donkerrood plekjenet naast mijn tepel. Het lijkt
dicht, geen korstje. Ik heb ook niks
gemerkt van eventueel nattigheid, lekken.
Dus ik denk aan een petichie,
zo'n onderhuidse bloeding. Het is nogal klein,
en het doet geen pijn. Wel heb ik daar de laaste
tijd aan de huid rond de tepel wat getrokken, om de
tepel te kunnen inspecteren (persoonlijk borstonderzoekje).
Moet ik daar nu mee naar de HA?
Gr, Sammie
dinsdag 26 maart 2013 om 10:51

dinsdag 26 maart 2013 om 10:59
quote:tof schreef op 26 maart 2013 @ 10:51:
Persoonlijk zou ik in zo'n geval eens een week of 2 afwachten, en zien wat er gebeurt. Wordt het groter/dikker/pijnlijker/harder, of verdwijnt het....
(Maak je je werkelijk meteen al zorgen om 1 klein rood puntje, dat je net ontdekt hebt en dat geen verdere klachten veroorzaakt?)Ik ben al eens eerder aan die borst onderzocht, een echo, i.v.m. schilfertjes en vocht uit de tepel. Dit is dan wel een pijnloos donkerrood paarsachtig plekje, maar toch...
Persoonlijk zou ik in zo'n geval eens een week of 2 afwachten, en zien wat er gebeurt. Wordt het groter/dikker/pijnlijker/harder, of verdwijnt het....
(Maak je je werkelijk meteen al zorgen om 1 klein rood puntje, dat je net ontdekt hebt en dat geen verdere klachten veroorzaakt?)Ik ben al eens eerder aan die borst onderzocht, een echo, i.v.m. schilfertjes en vocht uit de tepel. Dit is dan wel een pijnloos donkerrood paarsachtig plekje, maar toch...

dinsdag 26 maart 2013 om 11:02
Dan ga je voor de zekerheid gewoon even bij de huisarts langs.
(Als je de volgende keer dergelijke informatie meteen erbij geeft, dan hebben de lezers sneller een beeld van hoe of wat. Tot nu toe schreef je alleen dat je aan je borst hebt lopen trekken en dat je nu een rood puntje hebt. Dat is een beetje lastig reageren als het verhaal niet compleet is...)
In dit geval gaat het dus voor de huisarts niet alleen om het rode puntje, maar ook om de extra zorgen die je hebt i.v.m. eerdere gebeurtenissen.
Wat is er destijds dan uitgekomen, na die echo?
(Als je de volgende keer dergelijke informatie meteen erbij geeft, dan hebben de lezers sneller een beeld van hoe of wat. Tot nu toe schreef je alleen dat je aan je borst hebt lopen trekken en dat je nu een rood puntje hebt. Dat is een beetje lastig reageren als het verhaal niet compleet is...)
In dit geval gaat het dus voor de huisarts niet alleen om het rode puntje, maar ook om de extra zorgen die je hebt i.v.m. eerdere gebeurtenissen.
Wat is er destijds dan uitgekomen, na die echo?

dinsdag 26 maart 2013 om 11:45
Ik heb 2 van die plekjes/puntjes. Toen ik ze voor het eerst zag dacht ik dat ik misschien een wondje had maar mijn huid is daar gewoon erg licht en waarschijnlijk dun en het lijkt net of mijn bloedvaatjes daar samen komen waardoor het meer opvalt/roder is. Nooit aan gedacht om daarvoor naar de huisarts te gaan eigenlijk en ze zijn in de jaren niet veranderd.
dinsdag 26 maart 2013 om 19:37