Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Tampie, wat ontzettend verdrietig 😞 :redrose:
Tampie: sterkte! Blondie betekende veel voor je, :rose: :rose:
Hier, in het katholieke zuiden, is begraven worden heel lang de norm geweest.
De afgelopen paar jaar heb ik geen begrafenis meer gehad, alleen maar crematies.

Zo meteen gaan mijn zus en ik kijken bij een zorginstelling hier in het dorp voor onze moeder. Dan kan ze op de wachtlijst 🙁

Succes iedereen vandaag met werken en school.
Moyrrie herkenbaar. Ik kom ook uit het katholieke zuiden. In mijn familie is nog niemand gecremeerd en zie dat ook niet snel gebeuren, wellicht wel mijn neven n nichten van mijn generatie ooit.

Vanuit de familie van mijn partner zijn er wel meerdere crematies geweest. Maar dat is wel echt iets van de laatste jaren.

Succes met het zoeken van de zorginstelling. Hopelijk is de wachtlijst niet te lang.
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 05-10-2020 09:04
11.88% gewijzigd
Oh nee Tampie wat verschrikkelijk! Sterkte ! :redrose:
Och, Tampie, wat verdrietig, sterkte :redrose:

Succes Moyrrie, voor het zoeken. Hopelijk is er snel plek en kan ze ook gewoon in deze tijd geplaatst worden.
Later is nu
Tampie wat ontzettend verdrietig.
Heel veel sterkte :hug: :redrose:
Mijn oma’s, opa, ooms en tantes zijn allemaal gecremeerd. Mijn moeder is bijna 3 jaar geleden begraven. Ik zorg, samen met dochter, nog steeds dat het er altijd netjes uitziet en er bloemen staan. Broer gaat gemiddeld 1 keer per 5/6 weken en vader/zus alleen met verjaardag en sterfdag.
Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.

@ Moyrrie, heftig om te gaan kijken in een zorginstelling. Je weet in je hoofd dat het beter is voor je moeder maar in je hart wil je het niet. Sterkte!

@ Lientje, balen dat je weer zo slecht geslapen hebt, succes met school vandaag.

Ik zit een beetje in een dip de laatste tijd. Veel pijn, slecht slapen, slecht weer waardoor minder naar buiten en word ik altijd al beetje chagrijnig van.
Het accepteren dat het dit waarschijnlijk wel is moet ook nog wel even indalen.
Ben er toch altijd nog vanuit gegaan dat het nog wel beter zou worden.
Vanochtend gebeld door ziekenhuis dat ik vanmiddag een telefonisch consult met de neuroloog kon krijgen. Ben benieuwd of dat nog Iets op gaat leveren.
Nu eerst naar de fysio.
Dreamer schreef:
05-10-2020 07:42
Goedemorgen :sun:

het was koud vanmorgen met de hond buiten. Brr.. Maar droog, ik houd de moed erin :)

"Grappig" dat jullie kennelijk in jullie generatie beslissen dat het cremeren wordt. Bij ons is dat eigenlijk altijd geweest, in mijn leven dan. Ik heb geen graven om te bezoeken of te verzorgen.

Weer school vandaag Lientje? Sterkte!

Sowieso sterkte voor iedereen.
Wij hebben altijd meegekregen dat we zelf mogen beslissen wat we doen. Familie van mijn moeder was vooral begraven. Van mijn vader cremeren.
Mijn Opa en Oma aan moeders kant hebben een graf op het SH maar zonder steen en plantenbak. Gewoon het gras van het pad groeit ook over hun graf. Zo hoeft er ook niets onderhouden te worden. Denk dat ik er eens in de vijf jaar kom ofzo. Maar ze zullen over niet al te lange tijd geruimd worden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Zo snel zijn ze niet met ruimen op SH hoor. Ze zijn nu bezig met voorbereidingen van oudste veld, volgens mij. Geen idee hoe oud die graven zijn. Maar daarvoor is er op het SH nooit geruimd.

Puck wat vervelend dat je je zo voelt. Ik herken het wel wat. Heb er altijd rond deze tijd meer last van, dat ik opzie tegen kou en winter. Maar nu het lastiger is om af te spreken (want niet meer lekker op afstand in de buitenlucht) of spontaan ergens heen te gaan, lijkt de herfst/winter me nog meer tegen te staan. En dat terwijl ik normaal ook best een huismus ben.
EN voor het eerst in tijden slik ik weer dagelijks paracetamol.

Had de neuroloog nog wat, waar je wat mee kunt?
Later is nu
De neuroloog heeft precies op de afgesproken tijd gebeld.
Het was een andere dan waar ik vorig jaar een paar keer geweest ben, vind ik verder niet zo’n probleem.
Omdat hij telefonisch uiteraard niets kan onderzoeken wil hij ook eerst een MRI laten maken en aan de hand van de ook weer telefonische uitslag verder gaan kijken. Specifieke vragen kon/wilde hij nog niet beantwoorden.
Heb in inmiddels in mijn zh dossier gezien dat de afspraak voor de MRI gepland staat op 27 oktober en de uitslag een week later.
Drie weken wachttijd valt me nog mee, had bij de wachttijden gekeken en daar stond 40 werkdagen.
Er zit in ieder geval weer schot in de zaak.
Puck succes met wachten.

Tampie wat vedrietig, sterkte.

Moyrrie heftig dat je daar gaat kijken voor je moeder. Hopelijk kan ze op de wachtlijst.

Dwarrel welkom! Ik heb ook fibromyalgie en het doorgaan herken ik heel erg. Ik heb vorig jaar een revalidatietraject gevolgd hiervoor en daar heb ik wel heel veel aan gehad.

Verder iedereen even een zwaai. Ben heel druk, dus helaas niet veel tijd voor het forum.
"After all this time?" "Always."
Moyrrie, je zegt in het dorp. Het is dus wel lekker dichtbij jullie om te bezoeken als er eenmaal plaats is?

Wat een weer zeg, het komt hier met bakken uit de lucht vallen.
Ik ben tussendoor nog naar school heen en weer gereden voor de praktijkles, eten genuttigd in de auto en dus bezig geweest van half negen tot 5 uur vanmiddag. Nu snel eten koken. Heb tijdens de rekenles de champignons en paprika voor de pastasaus gesneden. :proud: , een mens moet wat als je weinig tijd hebt. Nog mazzel dat ik online les had een deel van de dag.
Nu verlang ik eigenlijk naar mijn bed, maar dat moet ik maar niet doen, want dan slaap ik vannacht waarschijnlijk niet meer.

Op school geleerd te katheteriseren, nouja, geprutst ermee. Ik heb dat voorlopig echt nog niet onder de knie, met steriel werkveld en op een speciale manier handschoenen aantrekken enzo. Er komt best veel bij kijken, pittig hoor. Gelukkig gaan we alles nog wel een keer oefenen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 05-10-2020 18:50
0.05% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Moyrrie: je kunt maar beter tijdig gaan kijken. Mijn moeder wilde daar destijds, toen de dementie bij mijn vader steeds erger werd, niets van weten. Uiteindelijk werd de situatie acuut onhoudbaar en was er alleen plaats op 35 km afstand.
Dat heeft maanden geduurd en was heel lastig.
Sterkte met de hele situatie Moyrrie. Het is niet niks :hug:

Druk druk dus Lientje. Je hebt gewoon tijd tekort joh ;)

Fijn dat er wat schot in de zaak lijkt te zitten Puck.

Verder even een zwaai naar iedereen.
Tampie, wat erg voor jou, je was aan blondie gehecht .
Ze neemt een stukje hart van jou mee,maar laat ook fijne herinneringen achter.
Sterkte voor de komende tijd.

Iedereen een zwaai van mij
Ik zie nu op de tv dat ik geen boodschappen meer kan gaan doen de oosterburen.
Ze staat op de wachtlijst. Dat geeft mij veel rust nu. Mijn vader leeft niet meer, dus dat maakt het iets makkelijker.
Ik hoop dat ze niet in een crisis komt, waarbij de kans is dat ze tijdelijk ver weg geplaatst wordt.
Dit tehuis is voor mij 5 minuten fietsen. Dat is fijn.

Dwarrel, welkom!

Puck, fijn dat er schot in zit.
Puck , een andere arts betekent vaak ook dat er weer anders gekeken wordt. Dat is soms niet verkeerd.
Gelukkig kan je al snel terecht.
Dreamer schreef:
05-10-2020 13:35
Zo snel zijn ze niet met ruimen op SH hoor. Ze zijn nu bezig met voorbereidingen van oudste veld, volgens mij. Geen idee hoe oud die graven zijn. Maar daarvoor is er op het SH nooit geruimd.

Puck wat vervelend dat je je zo voelt. Ik herken het wel wat. Heb er altijd rond deze tijd meer last van, dat ik opzie tegen kou en winter. Maar nu het lastiger is om af te spreken (want niet meer lekker op afstand in de buitenlucht) of spontaan ergens heen te gaan, lijkt de herfst/winter me nog meer tegen te staan. En dat terwijl ik normaal ook best een huismus ben.

Mijn opa ligt er al sinds 1981 dus al bijna 40 jaar. Mijn oma sinds 1996. Bij graven om hen heen lag vorig jaar een kaart dat er geruimd zou gaan worden.
Nu weet ik dat ze dan eerst alleen de steen weghalen en het gras gelijk trekken en pas als het echt nodig is gaan ruimen. Vaak gebeurt dat door het graf dieper te maken en de resten dieper weg te graven en dan er laag zand tussen en dan is het graf weer vrij. Een knekelveld hebben ze daar volgens mij niet eens.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dreamer schreef:
05-10-2020 13:35

Misschien een idee om een daglichtlampenbak te kopen? Zo’n therapielamp voor thuis?
Enig idee hoe lang die wachtlijst ongeveer is Moyrrie?
Lijkt me lastig hoor... aan de andere kant is het wel zo’n veilig idee dat ze op een goede plek komt. :hug:
Valt me nog niet mee die mondkapjes. Ik had er vrij dik filter in maar die heb ik nadat ik de trappen beklommen had op school eruit gemikt en vervangen voor keukenrol. Ik kon bijna niets...

Wel een leuk mondkapje: met een deel van een wereldkaart. En ik heb nog een effen blauwe, beetje jeansachtig. Een rode met ruiten en een friemel erin maar die is wat aan de slappe kant. En er komt nog een met een kat en een met een albumhoes van Pendragon. (Laten bedrukken)
Dan nog een doos wegwerp met een printje van een panter. En van zeeman voor de kids.
Zo Suzy, dan ben jij ook goed voorzien!
Ik had een paar effen van de primera, zaten lekker, maar volgens mij was de binnenkant toch niet helemaal katoen. Ik kreeg irritatie in m'n gezicht. Die van Zalando zitten nog steeds het lekkerst, ook al zijn ze wat groot.

Fijn dat ze al we op de wachtlijst staat, Moyrrie

Onvoorstelbaar, zo druk op 1 dag, Lientje, en dan dat heen en weer rijden. Kun je niet beter van de maandag patatdag maken? En ik zag code oranje qua weer bij jullie.

De neuroloog pakt dus wel goed door, Puck, dat is fijn.

Bij mij kwam vanavond ineens hoofdpijn opzetten en die probeer ik nu te negeren. Trekt van m'n wenkbrauw tot m'n nek ongeveer.
Ik heb een paarse winterjas gekocht. Blij mee! Wind- en waterdicht. Helaas wel een randje fleece bij de hals, mogelijk dat ik daar een stuk van een oud vest overheen moet zetten van 't winter. Duurste winterjas die ik in jaren heb gehad en niet eens zo heel duur eigenlijk. Ik moet mezelf eens meer gaan gunnen, denk ik. Man was echt verbaasd dat ik dit al duur vond :-$
Later is nu
Oh bah die hoofdpijn dreamer.
Goed dat je jezelf die jas gegund hebt.

Bij ons is maandag pastadag en vrijdag patatdag.
Normaal gesproken heb ik tijd genoeg maar vandaag werd mentoruur er nog aangeplakt om half 5. Dus nu kwam ik wat in tijdnood omdat ik ook nog groente voor erdoor moest snijden.

Ik heb net ook maar wat mondkapjes besteld. Ik denk dat we daar voorlopig nog niet vanaf zijn helaas.
En die wegwerpdingen kosten ook aardig wat.
Flink wat hoofdpijn bij het opstaan... nou ja. Zo even fiets van stiefzoon naar de fietsenmaker brengen. Lekker band. Zou ie zaterdag doen maar ‘vergeten’. Hopelijk is ie vandaag nog klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven