Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kwebbel, ik ga ook liever naar anderen dan dat ik mensen thuis ontvang (lang verhaal) maar dat kun je natuurlijk niet altijd doen. Ze waren ook weer eens benieuwd hoe onze tuin er inmiddels na verbouwen uitzag enzo. Dan kun je dat eigenlijk niet blijven afhouden.
Nankurunaisa schreef:
19-09-2020 18:56
Kwebbel, ik ga ook liever naar anderen dan dat ik mensen thuis ontvang (lang verhaal) maar dat kun je natuurlijk niet altijd doen. Ze waren ook weer eens benieuwd hoe onze tuin er inmiddels na verbouwen uitzag enzo. Dan kun je dat eigenlijk niet blijven afhouden.
Dan moet inderdaad ook een keer bij jullie thuis ;)

Zijn ze heel erg laat gekomen?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-09-2020 17:10
Afgelopen jaren hebben we in oktober ook nog een warme week gehad. Hou dat vast!

Met handen én voeten!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Nanku. En als je dan een keer denkt 'ze komen toch een (half) uur later' zijn ze op tijd :roll:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hemke wat heb je allemaal gevonden vandaag? Was het leuk ?
Alle reacties Link kopieren
Er is trouwens bij ons in het blok wéér een baby geboren. IN 5 maanden is dit de derde in het blok (3-op-een-rij) en nog ééntje in het blok dat haaks op ons blok staat. Lijkt me leuk als die kinderen wat met elkaar kunnen spelen, later. :-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja een half uur te laat bijna. Maar idd Dreamer.. je zou er maar van uit gaan en ze komen toch eens op tijd haha. Het was gezellig hoor.. fijn dat het buiten kan met dit mooie weer. Ik ontvang namelijk niet graag gasten binnen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat heb ik inderdaad ook, terwijl wij binnen ruimte zat hebben hoor. Dat is niet echt een probleem.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend van de visite Nankuranaisa. Irritant als mensen niet op tijd komen.

Ben even naar zwager en schoonzus gefietst. Uitleg gehad over het koffiezetapparaat en de hond. Komende week logeren we daar als oppas. En dan is koffie wel belangrijk :-)
Haha is het zo'n ingewikkeld koffie-apparaat Fladderak?
Terugkomend op het weer: ik heb dus echt veel meer pijn bij warmte/hitte dan bij koudere temperaturen. Het lukt me ook beter om me daarop te kleden. Ik ben dus eigenlijk wel blij dat de temperaturen naar beneden gaan vanaf komende week.

@Suzy: mijn dochter is inderdaad een vroege leerling. Zij is van december 2014. Het jongste kindje voor haar is van juli 2014. Ze is dus veruit de jongste, naar ik heb begrepen. Maar ze komt goed mee sociaal-emotioneel. Cognitief sowieso (loopt ze voor), maar sociaal-emotioneel wilde ik het wel even in de smiezen houden.

Ik heb nog een vraag. Ik ben 45 en beginnend in de overgang. Nu weet ik niet hoe oud jullie zijn, maar ik vroeg me af of er hier dames zijn die ook in de overgang zijn of of zijn geweest en wat dat gedaan heeft met jullie pijnklachten.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
19-09-2020 21:40
Haha is het zo'n ingewikkeld koffie-apparaat Fladderak?
Hahaha ja ingewikkelder dan de hond.
Fladderak schreef:
19-09-2020 21:50
Hahaha ja ingewikkelder dan de hond.
:rofl:

@ehr nee ik zit nog niet in de overgang. Ik ben eind 20. Maar er zitten hier wel een paar dames in de overgang volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ja kwebbel volgens mij zitten wij, Lise en Severus ongeveer op dezelfde leeftijd en is de rest weer net wat ouder toch? Of vergeet ik iemand o_o

Suzy weet ik eigenlijk niet. Zit jij tussen mij en Lientje in ?
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
19-09-2020 21:50
Terugkomend op het weer: ik heb dus echt veel meer pijn bij warmte/hitte dan bij koudere temperaturen. Het lukt me ook beter om me daarop te kleden. Ik ben dus eigenlijk wel blij dat de temperaturen naar beneden gaan vanaf komende week.

@Suzy: mijn dochter is inderdaad een vroege leerling. Zij is van december 2014. Het jongste kindje voor haar is van juli 2014. Ze is dus veruit de jongste, naar ik heb begrepen. Maar ze komt goed mee sociaal-emotioneel. Cognitief sowieso (loopt ze voor), maar sociaal-emotioneel wilde ik het wel even in de smiezen houden.

Ik heb nog een vraag. Ik ben 45 en beginnend in de overgang. Nu weet ik niet hoe oud jullie zijn, maar ik vroeg me af of er hier dames zijn die ook in de overgang zijn of of zijn geweest en wat dat gedaan heeft met jullie pijnklachten.
Ik ben 39, maar kom volgend jaar wel in de overgang omdat dan mijn eierstokken eruit gaan. Ik ga echter wel hormoonvervangers krijgen (is overigens voor iedereen een mogelijkheid die ook normaliter aan de pil zou mogen). Geen idee wat dat voor pijn gaat doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
19-09-2020 21:50
Terugkomend op het weer: ik heb dus echt veel meer pijn bij warmte/hitte dan bij koudere temperaturen. Het lukt me ook beter om me daarop te kleden. Ik ben dus eigenlijk wel blij dat de temperaturen naar beneden gaan vanaf komende week.

@Suzy: mijn dochter is inderdaad een vroege leerling. Zij is van december 2014. Het jongste kindje voor haar is van juli 2014. Ze is dus veruit de jongste, naar ik heb begrepen. Maar ze komt goed mee sociaal-emotioneel. Cognitief sowieso (loopt ze voor), maar sociaal-emotioneel wilde ik het wel even in de smiezen houden.

Ik heb nog een vraag. Ik ben 45 en beginnend in de overgang. Nu weet ik niet hoe oud jullie zijn, maar ik vroeg me af of er hier dames zijn die ook in de overgang zijn of of zijn geweest en wat dat gedaan heeft met jullie pijnklachten.
Ik kan alleen katoen dragen en me dus niet kleden tegen kou. Heb mede daardoor een voorkeur voor warm (warmer, warmst)

Ik weet niet zo goed of ik meer pijn heb door de overgang. Ik geloof al bijna niet meer in die hele overgang. Zo'n 7 of 8 jaar ging mijn menstruatie met me op de loop, bloedbaden van 1,5-2 weken en dat dan 2 weken later weer. Verschillende keren bij de huisarts geweest en nu een mirenaspiraal, waardoor de bloedbaden in elk geval minder zijn. Maar nu weet ik dus niet precies wanneer k ongesteld ben en het lijkt erop dat er soms inderdaad maar 2 weken tussenzit. Gék word ik ervan.
Sinds een paar maanden heb ik ook af en toe iets, dat op opvliegers lijkt. Nachtzweten heb ik al heel lang. Toen ik het lijstje met overgangsklachten las, dacht ik dat ik dat gewoon al 20 jaar had, want het lijkt enorm op het lijstje met fibroklachten. Mijn pijnklachten gaan sowieso altijd al op en neer, geen idee dus of overgang echt invloed heeft.

ik ben 53 jaar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
19-09-2020 22:30
Ik ben 39, maar kom volgend jaar wel in de overgang omdat dan mijn eierstokken eruit gaan. Ik ga echter wel hormoonvervangers krijgen (is overigens voor iedereen een mogelijkheid die ook normaliter aan de pil zou mogen). Geen idee wat dat voor pijn gaat doen.
Ik kreeg van alle hormonen, die ik toegediend kreeg vreselijke migraine. Soms denk ik dat de mirena het ook nog wat verergerd, tov geen hormonen, maar dat leegbloeden was ook niet houdbaar. Eigenlijk ben ik nog steeds boos dat ik geen curettage kreeg. Ik hoor van andere vrouwen altijd dat ze die wel kregen, met vergelijkbare klachten, mogelijk minder. Nee, de huisarts wilde eerst die pil proberen en toen die en uiteindelijk de mirena. Weer hormonen. Omdat een curettage te ingrijpend zou zijn. Alsof hormonen dat niet zijn (6)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Suzy dan had ik dat precies goed onthouden 👍 van je leeftijd bedoel ik.

Vervelend Dreamer.. soms is een ingrijpende behandeling beter dan door blijven lopen met klachten. Maarja dokters zijn soms nogal tegenstrijdig.
Ik werd met diagnose A niet geopereerd (kijkoperatie) omdat dat te ingrijpend was terwijl de klachten veeeeel erger waren. Mijn nichtje kreeg zonder de diagnose wel de kijkoperatie en daar bleek uiteindelijk niks aan de hand te zijn, dus voor niets. Echt zo vreemd hoe die dokters redeneren.

Maar idd bij fibro zitten veel klachten die op e overgang kijken. Ik heb bijvoorbeeld ook last van "opvliegers".
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel extra pijn gekregen van de overgang.
Ben dus extra magnesium en glucosamine gaan slikken en extra cbd-olie.
En homeopathische pillenntegen de opvliegers.
Nu lijkt dat wel ietsje te werken
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Verder ben ik wat van slag vanavond .
Heb te horen gekregen dat een klasgenoot op sterven ligt.. :cry:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg Lientje, sterkte :hug:
Nankurunaisa schreef:
19-09-2020 22:24
Ja kwebbel volgens mij zitten wij, Lise en Severus ongeveer op dezelfde leeftijd en is de rest weer net wat ouder toch? Of vergeet ik iemand o_o

Suzy weet ik eigenlijk niet. Zit jij tussen mij en Lientje in ?
Ja, wij zijn nog de jonkies denk ik :P

@Lientje oh bah.. dat zijn berichten die je niet wilt horen..
Alle reacties Link kopieren
Oh Lientje, bah, wat een naar bericht :hug:
Getsie. :(

Mijn man is aan het stofzuigen. Ik snap niet hoe hij dat kan. Brood op en húp, aan de slag. Ik 'moet' dan echt nog even zitten en wat rustigs doen, maarja, nu raast er dus een stofzuiger om me heen. Meestal vlucht ik dan, maar ik heb m'n kofie nog niet op :roll:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat erg, Lientje, dat houd je wel bezig.
Kun je er samen met de andere klasgenoten over praten?
Overgang, voor mij was het pure ellende, de hormonen hebben mij geestelijk volledig in de greep gehad.
Was absoluut geen fijne tijd.
Vandaag een rustige dag, morgen doe ik wel weer wat.
De wandeling was gezellig,veel gehoord van het stuk land waar ik bijna dagelijks loop.
Voor eetbare groen spul, moet je eerder in de zomer zijn, heb ik begrepen .
Maar de Gulden roede, waterkant, brandnetel, meidoorn , dat js blijven hangen in mijn hoofd.
Het is voor herhaling vatbaar

Fijne Zondag iedereen.
Oh Lientje, wat erg :hug:

Dreamer, ik heb ook zo'n man. Heel fijn, maar soms even niet.
Kun je niet alsnog om de curettage vragen?
Ik geloof meteen dat je extra migraine door op de mirena hebt. Ik had ook extra klachten daardoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven