Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
donderdag 5 november 2020 om 20:23
Ik denk nu dus echt dat hij tekort steun van thuis gehad heeft. Ja, hij heeft ADHD en wellicht een iets lager iq maar hij kán blijkbaar wel leren.suzyqfive schreef: ↑05-11-2020 19:11Wat goed van zorgenkind!
En PrO zegt niet alles hè. Er zitten inderdaad kinderen met een laag IQ maar PrO biedt ook kinderen veiligheid en meer groeimogelijkheden, kleine groepen.
Bij ons op school hebben we kinderen die eigenlijk naar PrO zouden moeten maar waar we nog andere mogelijkheden zien. We hebben een zgn Trajectklas waar dat soort kinderen zich even terug kunnen trekken in een prikkelarme omgeving.
Maar heeft dus geen diploma alleen een certificaat op mbo 1 niveau.
Wij stimuleren hem heel erg om bij te leren, laten merken dat we trots op hem zijn en motiveren hem als hij het even niet meer ziet zitten. Die steun heeft hij bij zijn ouders helaas dus niet gehad.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 5 november 2020 om 20:31
lientje69 schreef: ↑05-11-2020 20:23Ik denk nu dus echt dat hij tekort steun van thuis gehad heeft. Ja, hij heeft ADHD en wellicht een iets lager iq maar hij kán blijkbaar wel leren.
Maar heeft dus geen diploma alleen een certificaat op mbo 1 niveau.
Wij stimuleren hem heel erg om bij te leren, laten merken dat we trots op hem zijn en motiveren hem als hij het even niet meer ziet zitten. Die steun heeft hij bij zijn ouders helaas dus niet gehad.
Wat ontzettend fijn dat jullie dat voor hem kunnen doen.
Hij bewijst jullie gelijk hierin ook.
Hartstikke goed!
donderdag 5 november 2020 om 20:32
Kwebbeltje91 schreef: ↑05-11-2020 20:24Lientje ik krijg echt een brok in mijn keel wat jullie voor zorgkind doen. Ik herken het zó uit mijn eigen jeugd.

Volgens mij ben jij ook heel goed bezig Kwebbel!
donderdag 5 november 2020 om 20:37
Dus zou je denken dat je wel recht had op arbeidskorting want werk gerelateerd inkomen.
Ben benieuwd naar hun reactie.
De nabetaling van de toeslagen is dan wel weer fijn!
donderdag 5 november 2020 om 21:00
Lientje, wat heerlijk dat zorgkind het zo goed doet. Hij waardeert jullie hulp ook wel ?
Het is niet niks, waar dit zorgkind door moest,de afgelopen jaren.
Mooie cijfers heb je, strebertje,
,heb je nu wart meer ruimte gekregen om toch bepaalde handelingen te kunnen laten aftekenen ?
Kwebbel, je bent er sterkter uit gekomen en je bewaakt nu jouw grenzen, dus goed bezig.
Dreamer, elke week naar jouw moeder, het gaat ook voelen als een verplichting, die je het niet, heb je jaren lang spijt,als ze niet meer leeft.
Jammer, dat je geen vrije dagen kan opnemen, er komt nog mooi herfstweer opzetten,zag ik op de tv.
Bridze, hoe is het nu ??? Je hebt aardig veel gedaan vandaag.
Dat is balen, Suzy, belasting en vriendjes worden,zal niet lukken.
De hond komt heus nog wel.
Puck, hoe is het nu met jou ??
De hoofdpijn nu helemaal verdwenen.
Ho is het verder met iedereen ??
Vandaag gewandeld,een hele andere plek en route, was ik nog nooit geweest.
Rond een groot recreatieplas gelopen, stukje bos erbij.
Ik dacht, daar doe ik de divaatjes een lol mee, nou...echt niet. de dames vonden het maar niks, de jongste bleef maar piepen, die wilde direct al terug, de oudste begon half weg aan de lijn de trekken die wilde ook rechtstreeks terug naar de auto.
Aan een kant kon ik het mij wel indenken, ik vond er ook geen bal aan. Daar hoef ik dus niet meer heen.
Zaterdag maar weer wat anders opzoeken, iets nieuws,iets leuks.
Ik zou schilderles krijgen vanavond, ik kan mijn spullen de eerste weken in de kelder zetten, de leiding mailde,alles staat voorlopig stil, zoals bij zoveel cursussen ,lezingen,scholen en derg
Het is niet niks, waar dit zorgkind door moest,de afgelopen jaren.
Mooie cijfers heb je, strebertje,

Kwebbel, je bent er sterkter uit gekomen en je bewaakt nu jouw grenzen, dus goed bezig.
Dreamer, elke week naar jouw moeder, het gaat ook voelen als een verplichting, die je het niet, heb je jaren lang spijt,als ze niet meer leeft.
Jammer, dat je geen vrije dagen kan opnemen, er komt nog mooi herfstweer opzetten,zag ik op de tv.
Bridze, hoe is het nu ??? Je hebt aardig veel gedaan vandaag.
Dat is balen, Suzy, belasting en vriendjes worden,zal niet lukken.
De hond komt heus nog wel.
Puck, hoe is het nu met jou ??
De hoofdpijn nu helemaal verdwenen.
Ho is het verder met iedereen ??
Vandaag gewandeld,een hele andere plek en route, was ik nog nooit geweest.
Rond een groot recreatieplas gelopen, stukje bos erbij.
Ik dacht, daar doe ik de divaatjes een lol mee, nou...echt niet. de dames vonden het maar niks, de jongste bleef maar piepen, die wilde direct al terug, de oudste begon half weg aan de lijn de trekken die wilde ook rechtstreeks terug naar de auto.
Aan een kant kon ik het mij wel indenken, ik vond er ook geen bal aan. Daar hoef ik dus niet meer heen.
Zaterdag maar weer wat anders opzoeken, iets nieuws,iets leuks.
Ik zou schilderles krijgen vanavond, ik kan mijn spullen de eerste weken in de kelder zetten, de leiding mailde,alles staat voorlopig stil, zoals bij zoveel cursussen ,lezingen,scholen en derg
donderdag 5 november 2020 om 21:21
Jammer dat het allemaal niet doorgaat nu hemke.
En maar op zoek nu naar wel een leuke wandelroute.
Ik heb verzocht om een stageplek met veel verpleegtechnische handelingen. Maar weet nog niet of ik die ga krijgen. Wel heb ik vandaag een paar injecties mogen zetten , dat was leuk en leerzaam.
En maar op zoek nu naar wel een leuke wandelroute.
Ik heb verzocht om een stageplek met veel verpleegtechnische handelingen. Maar weet nog niet of ik die ga krijgen. Wel heb ik vandaag een paar injecties mogen zetten , dat was leuk en leerzaam.
donderdag 5 november 2020 om 21:39
Net een interessant stuk gelezen over links- en rechtsbreinige denkers. Links in woorden, rechts in beelden.
Probeer leerlingen te begeleiden die beelddenkers zijn (ben het zelf ook). Maar even weer inlezen. Inzichten zijn ook zo veranderd en aanpak ook.
Probeer leerlingen te begeleiden die beelddenkers zijn (ben het zelf ook). Maar even weer inlezen. Inzichten zijn ook zo veranderd en aanpak ook.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 5 november 2020 om 22:04
Kwebbeltje91 schreef: ↑05-11-2020 19:10Zoals ik al opperde, misschien was die stage verplicht (iets als een snuffelstage ofzo). Toen ik nog op de middelbare zat werden we ook gewoon ergens geplaatst.

Goede tekst in deze
Later is nu
donderdag 5 november 2020 om 22:11
Klinkt verder heftig Lientje, jouw dag. Goed dat je je er doorheen geslagen hebt! Oude mensen wassen lijkt mij ook niets, nog steeds niet. Ik weet nog dat m'n oma in een verzorgingshuis lag, dat me dat vreselijk leek. Ik heb haar wel gevoerd. Verder kwam ik niet.
Echt bewondering voor mensen die dat kunnen! (ja, dus ook voor jou
)
En fijn van zorgzoon.
Ik was de hele dag onrustig, steeds opstaan, dingen te eten zoeken, kon geen 5 minuten stil zitten. Uiteindelijk een grote salade gemaakt en een half uurtje gelezen. Toen ging het beter, veel meer rust en het werk gedaan dat moest.
Vervolgens in mn boek verder, die is nu uit. Pff.. 5e deel in een serie, net uit en nu met smart wachten op het volgende deel
Jammer dat het geen leuke plek was om te wandelen, Hemke.
Kwebbel
En de rest ook
Hoe is het nu met jou, Bridge?
Puck, bij jou nog nieuws?
Al lezende komen er altijd allerlei reacties, dan ben ik aan het typen en zijn ze volledig weg. Nahja
Snel hond uitlaten en naar bed! Kijken of ik een keer een goede nacht kan maken qua hoeveelheid slaap.
Echt bewondering voor mensen die dat kunnen! (ja, dus ook voor jou

En fijn van zorgzoon.

Ik was de hele dag onrustig, steeds opstaan, dingen te eten zoeken, kon geen 5 minuten stil zitten. Uiteindelijk een grote salade gemaakt en een half uurtje gelezen. Toen ging het beter, veel meer rust en het werk gedaan dat moest.
Vervolgens in mn boek verder, die is nu uit. Pff.. 5e deel in een serie, net uit en nu met smart wachten op het volgende deel

Jammer dat het geen leuke plek was om te wandelen, Hemke.
Kwebbel

En de rest ook

Hoe is het nu met jou, Bridge?
Puck, bij jou nog nieuws?
Al lezende komen er altijd allerlei reacties, dan ben ik aan het typen en zijn ze volledig weg. Nahja
Snel hond uitlaten en naar bed! Kijken of ik een keer een goede nacht kan maken qua hoeveelheid slaap.
Later is nu

donderdag 5 november 2020 om 22:29
Kwebbeltje91 schreef: ↑05-11-2020 20:24Lientje ik krijg echt een brok in mijn keel wat jullie voor zorgkind doen. Ik herken het zó uit mijn eigen jeugd.

Ook hier helaas wat herkenning
vrijdag 6 november 2020 om 06:00
Spannende dag vandaag, oudste heeft vandaag in België de intake bij de endicrinoloog. We weten niet precies wat er te wachten staat dus dat ik extra spannend. Ondanks dat man het maar niks vindt, gaat hij toch met oudste mee. Als chauffeur dan dus.
Ik moet werken. Anders was ik gegaan.
vrijdag 6 november 2020 om 06:39
lientje69 schreef: ↑06-11-2020 06:00Spannende dag vandaag, oudste heeft vandaag in België de intake bij de endicrinoloog. We weten niet precies wat er te wachten staat dus dat ik extra spannend. Ondanks dat man het maar niks vindt, gaat hij toch met oudste mee. Als chauffeur dan dus.
Zeker spannend Lientje, ik zal voor haar duimen!
Wat goed dat je man haar wel wil brengen.
Werk ze vandaag, hoop dat het een betere dag wordt dan gisteren.
vrijdag 6 november 2020 om 07:35
Ik was er nog niet mee bezig, maar ik wil wel een kerstkaartje

En ik stuur ze ook graag. De lijst van vorig jaar staat nog ergens bij mijn pb's.
Later is nu
vrijdag 6 november 2020 om 07:36
Inderdaad spannend Lientje. En het gaat dus door!lientje69 schreef: ↑06-11-2020 06:00Spannende dag vandaag, oudste heeft vandaag in België de intake bij de endicrinoloog. We weten niet precies wat er te wachten staat dus dat ik extra spannend. Ondanks dat man het maar niks vindt, gaat hij toch met oudste mee. Als chauffeur dan dus.

Is die spanning in elk geval weg.
Alles is verder goedgekeurd toch, ze krijgt sowieso hormonen? En fijn dat je man toch gaat.
Later is nu

vrijdag 6 november 2020 om 07:49
Ja haha

Ik zat van de week nog te denken, binnenkort mijn kerstpullen maar eens uitpluizen en kerstkaarten kopen. Dat doe ik wel ergens eind november haha. Volgens mij heb ik jullie adressen nog, voor degene wie meedoen? Ik ga altijd met een familielid naar een prachtige kerstshow hier in de buurt. Weet niet of we dit jaar met zijn tweeën gaan, anders ga ik alleen.
Lientje wat fijn dat man toch meegaat, al vind hij het niks. Hopelijk is het een fijne afspraak.

vrijdag 6 november 2020 om 09:03

vrijdag 6 november 2020 om 09:05
Op de vraag hoe het met mij gaat, kan ik heel kort antwoord geven: niet zo lekker. Nog steeds veel pijn. Terug aan de Tramadol en alle bijwerkingen zijn weer weg, dus in die zin voel ik me wel beter gelukkig.
Volgende week moet ik naar de neuroloog, een poliklinische afspraak, en de operatiedatum komt ook dichterbij nu.
Volgende week moet ik naar de neuroloog, een poliklinische afspraak, en de operatiedatum komt ook dichterbij nu.
vrijdag 6 november 2020 om 09:48