Gezondheid alle pijlers

klungelig bij PMS

08-08-2009 10:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje mee gelezen te hebben op het Forum nu eindelijk een vraag van mij

Ik ben ongeveer al 3 jaar van de pil af maar merk nu dat mijn PMS week steeds heftiger wordt. Ik ben enorm emotioneel en kan soms erg geirriteerd reageren op mensen. Dit zijn normale symtomen maar ik merk dat ik in de week ook erg klungelig en ongecontroleerd ben. Ik heb normaal een redelijk vaste hand en heb alles prima onder controle maar deze week is er zoveel uit mijn handen gevallen en knikker ik dingen om die al jaren op hezelfde plekje staan. Mijn telefoon heeft b.v. al meerdere malen op de grond gelegen en heeft al in een kop soep gelegen (hij heeft het overleefd )

Maar door dit soort actie's wordt ik natuurlijk nog kribbiger en ben ik niet te genieten. pffff ik ben blij wanneer deze week weer voorbij is.

Wie van jullie kent dit verschijnsel...of ligt het alleen aan mij.

Vitamine B-complex gaan slikken. Helpt bij mij heel goed om de gruwelijkste kantjes van de pms eraf te halen.
Hahahaha! heeeel herkenbaar!!! Ik merkte dat ik toen ik noodgedwongen met de pil moest stoppen ook ineens heel anders de PMS en menstruatie ervaarde. Ik ben ook veel onhandiger, kribbiger, opgeblazen en heel opruimerig in de dagen ervoor. En eten natuurlijk! Als de menstruatie begint voel ik me altijd weer normaal worden! Wel heb ik ook veel meer last van buikpijn/kramp en moeheid de eerste 2 dagen.

Maar die onhandigheid, die herken ik zeker!
pffieuw... ik ben dus niet de enige..o ja dat opruimerig..m'n man wordt er gek van. In de normale weken kan ik gerust een keertje het stofzuigen overslaan en liggen er bultjes was in de slaapkamer. Maar in mijn PMS week krijgt hij vaak de wind van voren waarom hij z'n vuile was niet opruimt of dat ene kopje in de vaatwasser zet.

En tja..dat klungelig is niet bevordelijk voor mijn humeur.

Ennuh talitha2 bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. En neem je dan gewoon een huismerk of heb je nog een speciale uitvoering.
ja hoor, hier ook een en al herkenning... ben eens met vol verstand tegen een pilaar gereden in een parkeergarage... terwijl ik achteruit reed dacht ik: dat gaat niet goed!! en reed gewoon door tot de auto echt niet verder kon en flinke krassen had...

ik riep altijd: hoe erg kan dit worden als ik ooit zwanger word?!?! wordt het dan allemaal erger?? en ja hoor... ik ben nu 19 weken zwanger en ik laat vanaf het begin meer dan ooit dingen vallen, vergeet dingen en ben een grote klungel... terwijl ik liefst alles opruim en schoonpoets.

gisteren moesten we in de winkel zelf eieren in een doosje leggen... zegt mijn man heel lief: zal ik dat even doen?!

need I say more... gelukkig moet ik er vooral om lachen; en dat had ik dan weer niet als het door PMS kwam... dan was ik inderdaad sjachie... nu is het vast de progesteron, want die maakt je zacht, heb ik gelezen...

of dit je echt opbeurt betwijfel ik, maar je bent in ieder geval niet de enige... ;)
@ Captivating: hahaha je man is verstandig. Maar ik weet het niet eens hoe ik was tijdens mijn zwangerschap..is al 7 jaar geleden...

Ik overweeg nu soms om weer aan de pil te gaan om deze ellende. Alleen vind ik het pilloos bestaan eigenlijk wel lekker.

Nadat ik gestopt was kreeg weer een libido waar je U tegen zegt. En de pil kilo's vlogen er weer af en ik heb de pil eigelijk niet nodig. Na drie jaar proberen en vele ziekehuis bezoeken was de diagnose:...wees blij dat u al een kind heeft.

Ik denk dat ik eerst ga beginnen met Vit. B..Baad het niet, schaadt het niet. zei m'n oma altijd
Ha Yammie, voor mij helaas maar al te herkenbaar. De dagen voor en de eerste dagen van mijn menstruatie vind ik echt een ramp. Ben onhandig, chagrijnig, hoofdpijn, buikpijn, rugpijn noem het maar op.

Alles lijkt opeens te vallen, elke kop koffie lijk ik om te moeten stoten, ik val over de kat, loop tegen de tafel.. en als je humeur dan al niet al te zonnig is.... Ik slik nu al een tijdje een vitamine B complex, heb nog niet echt gemerkt dat dat verandering brengt maarrr.. bij sommigen schijnt het te helpen dus ik zou het zeker proberen als ik jou was.

Hoe dan ook veel sterkte ermee! (helpt het als je weet dat er op dit moment ergens in NL iemand rondloopt die precies dezelfde onhandige dingen doet? )
Wauw wat een herkenning ! hier ook het lijkt wel of ik angeschoten ben ik voel mij zowiezo al rot tijdens de pms, opgezette harde buik, alsof je zwanger bent, de rest blijft een spaghettie sprietje hihi. Ik heb nergens zin in want voel mij instabiel. Ik slik geen pil, daar word ik beroerd van.

neem de tips hier geschreven mee ! life go's on
oja zit nu te lunchen, maar ik heb wel eerst moeten dweilen thee kieperde zojuist van aanrecht dus staat nu een nieuwe te trekken zucht !!
@ girlxxx Whoahaha...ik heb ook al een pak melk laten vallen vanmorgen. (plakt zo lekker)

Maar idd het help dat ik nu weet dat er meer meiden hier last van hebben. Ik kan het nu een oorzaak geven en ga gewoon lekker door klungelen. Wanneer mijn man weer eens verzucht waarom ik weer zo klungelig ben roep ik keihard..ik heb PMS dus ik mag...
Jep, heb ik ook, de sufste dingen vallen uit mijn handen. Ik bots tegen deurposten aan, of fiets ineens aan de linkerkant van het fietspad. Gelukkig rij ik geen auto. :D

Tegen de tijd dat ik werkelijk ongesteld ben, ben ik niet zozeer klungelig als wel vreselijk afwezig en fiets dan rustig de straat voorbij waar ik woon of rij zonder het te merken door rood.

Er zou eens onderzocht moeten worden hoeveel ongelukken er gebeuren doordat vrouwen met PMS of menstruerend achter het stuur zitten. Volgens mij stukken gevaarlijker dan prutsen aan je Tomtom.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
@ tonkje: Ik denk dat er mischien wel meer ongelukken gebeuren wanneer een vrouw PMS heeft. Maar sssst roep het niet te hard...straks gaat het kabinent zich daar ook nog mee bemoeien

Ik moet er niet aan denken dat ik een week geen auto mag rijden.
Heel herkenbaar dit allemaal. Ik kom vlak voor ik ongesteld wordt ook altijd een kilo of 2 aan. Dat helpt niet hoor.....

Ik ben nu 8 jaar met de pil gestopt en ik heb het idee dat het steeds erger wordt.

Slik nu sinds kort multivitamines, ga eens in de gaten houden of dat iets met mijn PMS-horror doet.
Ik vind het ook raar dat het erger wordt. Ik kan het mij niet herinneren dat ik vlak na het stoppen met de pil ook deze klachten had.

O ja..nog een vraagje..hebben jullie dan ook last van acne? Ik krijg twee dagen van te voren een break out. Het zijn er maar een stuk of twee en elke maand op hezelfde plekje. Heel vervelend en ik merk dat de littekentjes die ik daar aan over hou minder snel wegtreken. Ik kan smeren, smeren, smeren met van alles, maar nix helpt. of zou dat de leeftijd zijn...(bijna 30)
quote:Yammie schreef op 08 augustus 2009 @ 18:29:

Ik vind het ook raar dat het erger wordt. Ik kan het mij niet herinneren dat ik vlak na het stoppen met de pil ook deze klachten had.

O ja..nog een vraagje..hebben jullie dan ook last van acne? Ik krijg twee dagen van te voren een break out. Het zijn er maar een stuk of twee en elke maand op hezelfde plekje. Heel vervelend en ik merk dat de littekentjes die ik daar aan over hou minder snel wegtreken. Ik kan smeren, smeren, smeren met van alles, maar nix helpt. of zou dat de leeftijd zijn...(bijna 30)

Ja, in dezelfde mate als jij denk ik ongeveer, een stuk of 2 dus, kleintjes ook. Iedere maand op ongeveer dezelfde plek ja. Volgens mij heb ik dat wel al wel veel langer dan de chagerijnigheid van de PMS. Kan me niet herinneren of ik het bij pilgebruik ook had eigenlijk.

Maar ik herken het minder snel wegtrekken van littekentjes eigenlijk niet (ben 33), heb over het algemeen een heel makkelijke huid en smeer er bijna nooit iets op.
Yo, ook hier herkenning! Hoewel ik aan de pil ben, voel ik me in de week voor de 'menstruatie' ook een grote kluns. Tel daarbij op dat ik in diezelfde week ook ga schoonmaken en opruimen als een malle, plus dat ik sneller geëmotioneerd raak. Elk tearjerkerig Oprah-item zorgt dan ook daadwerkelijk voor tranen, haha. En ja, ook mijn huid is tijdens die dagen iets onrustiger dan normaal, met af en toe een (klein) pukkeltje.
Ik heb nu geleerd wat de beste remedie tegen de littekentjes...gewoon afblijven...hoe moeilijk dat ook is.

Ik kan nu gelukkig aardig goed camoufleren dus ben niet meer zo onzeker daarover.

Mijn geklungel neemt af dus ik zal 1 deze dagen wel ongesteld worden.

Sinds 2 dagen al aan de vit.B dus ik ben benieuwd bij mijn volgende cyclus.

Carin
Wat grappig, het is allemaal zo herkenbaar! Ook die keiharde zwangere buik, vraatzucht, opruimerigheid, vermoeidheid en enorme klungeligheid!

Het is er een jaar geleden zo langzaamaan ingeslopen, nadat ik 3,5 jaar de Mirena spiraal had. Waarschijnlijk heeft het te maken met een langzaam verminderde werking van de spiraal, zo zei mijn doc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven