Koortslip
zondag 22 augustus 2010 om 13:01
quote:PinkEgo schreef op 22 augustus 2010 @ 12:53:
Als je heel vaak last hebt van een koortslip kun je aan je arts vragen of hij aciclovir tabletten wil voorschrijven.Klopt! Dat is een hele kuur van 5 tabletten per dag voor een week. Werkt super goed. Helaas geen garanties dat je het nooit meer krijgt maar het is aanzienlijk minder bij mij en ook veel sneller weg. Bijwerking is wel hoofdpijn...
Als je heel vaak last hebt van een koortslip kun je aan je arts vragen of hij aciclovir tabletten wil voorschrijven.Klopt! Dat is een hele kuur van 5 tabletten per dag voor een week. Werkt super goed. Helaas geen garanties dat je het nooit meer krijgt maar het is aanzienlijk minder bij mij en ook veel sneller weg. Bijwerking is wel hoofdpijn...
zondag 22 augustus 2010 om 13:55
ik heb een http://www.eenkoortslip.nl/hotkiss/herpotherm.php
Ideaal... Het werkt echt. Ik loop tegenwoordig nog maar paar dage met die dingen op mn lip.
Wel goed schoonmaken tussen 2 keer op je lip zetten door anders besmet je jezelf.
Ideaal... Het werkt echt. Ik loop tegenwoordig nog maar paar dage met die dingen op mn lip.
Wel goed schoonmaken tussen 2 keer op je lip zetten door anders besmet je jezelf.
zondag 22 augustus 2010 om 22:33
Gelukkig heb ik niet zo vaak een koortslip, ik gebruik zo snel mogelijk koortslippencreme als ik het voel opkomen.
Ook ik heb gehoord over L-lysine en dat dat erg goed en preventief schijnt te werken. Ik sluit me dus aan bij de tip van Tamara79.
Als je er zo vaak last van hebt zou ik dat zeker gaan proberen!
Ook ik heb gehoord over L-lysine en dat dat erg goed en preventief schijnt te werken. Ik sluit me dus aan bij de tip van Tamara79.
Als je er zo vaak last van hebt zou ik dat zeker gaan proberen!
dinsdag 24 augustus 2010 om 11:56
Ik heb vorig jaar een onderhoudskuur aciclovir van de huisarts gehad, en was een half jaar koortslip vrij en toen ik gestopt was kwam de volgende ook pas na 2 maanden. Sinds die kuur zijn ze een stuk minder vaak en kleiner aanwezig, dus ik ben er erg gelukkig mee. Cremes met aciclovir helpen alleen als je ze voelt aankomen, als de blaasjes er al zitten, werkt alleen de zinkzalf nog van dat spul, t droogt nl in.
dinsdag 24 augustus 2010 om 12:02
Een tijd geleden ben ik op een nutrimetics party geweest. (En het was vreselijk) Uiteindelijk ben ik er toch ingestonken en heb ik een vettige nachtcreme gekocht. Dit blijkt echt een superproduct te zijn. Ik gebruik het vooral voor droge plekken op m´n huid en af en toe als nachtcreme. Iedere avond voor het slapen gaan smeer ik mijn lippen ermee in. En dat werkt. Sinds ik dat doe nooit meer last. Ik heb het nog 1 keer gehad en dat was op vakantie toen ik m´n pot nutrimetic vergeten was. Helaas is dat spul niet in de winkel te krijgen, alleen via een speciale consulente.

dinsdag 24 augustus 2010 om 14:07
Ikzelf gebruik Zovirax, maar dat werkt alleen erg goed als je bij de eerste tintelingen al begint met smeren.
En wat je verder kan doen om terugkeer te voorkomen: Je weerstand zo goed mogelijk houden. Het is tenslotte een virus, heb je het 1 maal gehad kan het altijd terugkeren. Ook op andere plekken trouwens dan je lip (als je pech hebt). Ikzelf heb het een keer in de buurt van mijn oog ook gehad. Heel apart was dat.
En wat je verder kan doen om terugkeer te voorkomen: Je weerstand zo goed mogelijk houden. Het is tenslotte een virus, heb je het 1 maal gehad kan het altijd terugkeren. Ook op andere plekken trouwens dan je lip (als je pech hebt). Ikzelf heb het een keer in de buurt van mijn oog ook gehad. Heel apart was dat.
dinsdag 24 augustus 2010 om 14:12
Google eens op voeding en koortslippen. Dat heeft mij enorm geholpen, want ik at heel veel dingen die een koortslip aanwakkeren.
http://www.aroveda.com/html/voeding.html
http://www.aroveda.com/html/voeding.html
Stressed is just desserts spelled backwards