Gezondheid alle pijlers

Koperspiraal, geen menstruatie

12-04-2021 21:00 15 berichten
Ik maak me zorgen.

2 weken geleden koperspiraal verwijderd. De draadjes waren naar binnen gekruld. Ik had helder bloedverlies, wat ongeveer 2 weken duurde (tot het eruithalen). Uit paniek dat ding er direct uit laten halen met een speciaal tangetje. Ik ben nu een week overtijd en niet zwanger (negatief getest). Heeft het schade aangericht?

Omdat een koperspiraal geen hormonen bevat, zou dit geen invloed moeten hebben op je cyclus. Zijn er anderen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt met dat ding?

Ben zo bang, ik heb namelijk nooit een onregelmatige cyclus (hooguit 3 dagen verschil)
Alle reacties Link kopieren
En toen belde je de huisarts, en die zei?????
lilalinda schreef:
12-04-2021 21:06
En toen belde je de huisarts, en die zei?????
Niks, want die zijn gesloten ivm vakantie. Kan pas volgende week bellen. Huisartsenpost kan ik wel bellen, maar daar is het niet spoed genoeg voor denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Zomermaan schreef:
12-04-2021 21:09
Niks, want die zijn gesloten ivm vakantie. Kan pas volgende week bellen. Huisartsenpost kan ik wel bellen, maar daar is het niet spoed genoeg voor denk ik...
Maar er is een vervangende arts, die kun je wel bellen hoor
Alle reacties Link kopieren
Wat zou er aan de hand kunnen zijn dan? Je bent 2 weken ongesteld geweest, door een bepaalde oorzaak (is die wel duidelijk?). En nu volgens je agenda ben je niet op tijd ongesteld maar ook niet zwanger. Ik zou me er niet te druk om maken, de eitjes komen uit de eierstokken, daar kan niks mee zijn. De eileiders niet. Je lichaam is gewoon wat van slag. Geen spoed lijkt mij. Of je moet al pijn of koorts hebben.

Maar ja, ik ben natuurlijk geen dokter!
Backpack10 schreef:
12-04-2021 21:16
Wat zou er aan de hand kunnen zijn dan? Je bent 2 weken ongesteld geweest, door een bepaalde oorzaak (is die wel duidelijk?). En nu volgens je agenda ben je niet op tijd ongesteld maar ook niet zwanger. Ik zou me er niet te druk om maken, de eitjes komen uit de eierstokken, daar kan niks mee zijn. De eileiders niet. Je lichaam is gewoon wat van slag. Geen spoed lijkt mij. Of je moet al pijn of koorts hebben.

Maar ja, ik ben natuurlijk geen dokter!
Zou kunnen inderdaad, wat van slag. Heb niet 2 weken gemenstrueerd hoor, was tussentijds helder bloedverlies. Inlegkruisjeswerk zeg maar. Kan zijn dat het daardoor in de war is, maar ik schrik ervan, omdat die draadjes naar binnen waren gegaan en niet meer op de normale manier te verwijderen was. Wellicht heeft de gyn iets 'geraakt' met zijn tangetje of iets. Hij moest er namelijk mee door de baarmoedermond. De pijn met het verwijderen met dat tangetje was niet fijn. Vond het een eng proces. Lichtelijk getraumatiseerd, vandaar de paniek ook nu.
lilalinda schreef:
12-04-2021 21:11
Maar er is een vervangende arts, die kun je wel bellen hoor
Klopt, maar die zullen doorgaans geen verwijzingen geven. Zal het morgen toch eens proberen te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je geen aansteller ofzo hoor, en je vraag is oprecht.
Je laatste post verduidelijkt het allemaal wel wat meer voor mij. Op gevoel (ben niet medisch onderlegd) denk ik dat je door de spanning en de vervelende ervaring nog niet ongesteld bent geworden. Ook als er iets geraakt zou zijn, dan zou dat de baarmoedermond toch niet afsluiten?

Maar als je er niet gerust op bent, dan bel je morgen toch gewoon? Maar een keer wat later ongesteld worden kan echt geen kwaad. Pijn en koorts en ander ongemak moet je wel serieus nemen.

Jammer dat de spiraal eruit moest. Ik heb zelf ook een koperspiraal, vandaar dat ik even op dit topic keek.
Alle reacties Link kopieren
Zomermaan schreef:
12-04-2021 21:21
Zou kunnen inderdaad, wat van slag. Heb niet 2 weken gemenstrueerd hoor, was tussentijds helder bloedverlies. Inlegkruisjeswerk zeg maar. Kan zijn dat het daardoor in de war is, maar ik schrik ervan, omdat die draadjes naar binnen waren gegaan en niet meer op de normale manier te verwijderen was. Wellicht heeft de gyn iets 'geraakt' met zijn tangetje of iets. Hij moest er namelijk mee door de baarmoedermond. De pijn met het verwijderen met dat tangetje was niet fijn. Vond het een eng proces. Lichtelijk getraumatiseerd, vandaar de paniek ook nu.

Maar nu even naar de ratio: wat zou de gyn geraakt kunnen hebben waardoor er nu reden tot paniek is enkel omdat je een paar dagen overtijd bent?
Alle reacties Link kopieren
Zomermaan schreef:
12-04-2021 21:22
Klopt, maar die zullen doorgaans geen verwijzingen geven. Zal het morgen toch eens proberen te vragen.
Jawel hoor, wel als het nodig is
Alle reacties Link kopieren
Relax, je baarmoedermond groeit echt niet zomaar dicht. En met zo’n tangetje kan de huisarts niet zoveel schade aanrichten dat je ineens onvruchtbaar bent.
Wanneer was je laatste menstruatie? Hoe lang duurt je cyclus meestal? Wanneer heb je voor het laatst geslachtsgemeenschap gehad?
Het kan ook gewoon gebeuren dat je cyclus per toeval even van slag is hè, los van de verwijdering van je spiraal. Dat je een uitschieter hebt met een lange cyclus en dat je daarna weer gewoon regelmatig ongesteld wordt. Ik zou hier zeker niet de HAP voor bellen en zelfs niet volgende week de huisarts, die gaat je namelijk waarschijnlijk gewoon vertellen dat je even af moet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt dit om te relativeren: ik heb cyclussen van 6 maanden gehad en zelfs bij mij was daar geen oorzaak voor. Laat je lichaam even tot rust komen. Er is nog geen reden om je echt veel zorgen te maken en de gyn kan je echt niet zomaar onvruchtbaar of iets dergelijks maken.
Klopt, ik wacht het nog even af. Tuurlijk groeit m'n baarmoedermond niet dicht, weet niet waar iemand hier dat vandaan haalt ;-D de gyn heeft aardig zitten wroeten, dus wellicht gewoon van slag en is de pijn die ik soms voel alsnog daarvan.

Bedankt voor het relativeren. Door stress lijkt me niet, ik had het helemaal niet in de gaten, omdat ik ook tussentijds heb gebloed tot ik er vandaag achter kwam dat het al een week geleden had moeten komen. Ik ga nog een weekje wachten en daarna mijn eigen arts bellen. Wacht overigens ook op de uitslag van mijn uitstrijkje, die was ook niet helemaal goed in het verleden. Dus mijn paniek is niet helemaal ongegrond, maar dat de cyclus door het wroeten van slag kan raken, stelt me dan wel weer gerust. Bedankt!
Na het verwijderen van mijn koperspiraal was ik ook 2 weken overtijd. Na een rondje googlen scheen dit vaker voor te komen voordat je 'normale' cyclus weer op gang komt. Mijn menstruatie is sinds het verwijderen van 10dagen bloeden naar 3 dagen bloeden gegaan.
Hier bijna hetzelfde als Mius. Na het verwijderen van de koperspiraal was ik een week overtijd. Mijn menstruatie is korter en minder hevig en mijn lage rugpijn is ineens verdwenen. Het doet dus best wat met je lijf, blijkt maar weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven