kosten verstandskiezen trekken kaakchirurg?
dinsdag 12 maart 2013 om 19:17
Binnenkort moet ik naar de kaakchirurg om alle 4 mijn verstandskiezen te laten trekken, mijn tandarts durft dit namelijk zelf niet aan.
Nu is mijn vraag wat het (ongeveer) kost om je kiezen te laten trekken bij een kaakchirurg, aangezien dit duurder schijnt te zijn dan bij de tandarts en ik nogal een hoog eigen risico heb...
Nu is mijn vraag wat het (ongeveer) kost om je kiezen te laten trekken bij een kaakchirurg, aangezien dit duurder schijnt te zijn dan bij de tandarts en ik nogal een hoog eigen risico heb...

dinsdag 12 maart 2013 om 19:27
Wat joyce hier zegt klopt niet. Omdat ik al twijfels had heb ik ff gegoogelt. Een extractie door de chirurg valt onder de basisverzekering bij iedereen on der de 18 jaar. Dan valt het ook onder je ER. Ben je ouder dan 18 dan valt het onder je tandartsverzekering. Geen aanspraak op ER dus maar al je niet voor tandartskosten bent verzekerd dan wordt er niks vergoedt.
dinsdag 12 maart 2013 om 19:28
http://www.zorgenzekerhei ... irurg-in-2013-vergoed.htm
dinsdag 12 maart 2013 om 19:32
Je bent al snel een paar honderd euro kwijt voor 2 verstandskiezen, maar het ligt er waarschijnlijk ook aan hoeveel werk het is. Als ze helemaal ingegroeid zitten, zal het langer duren/andere DBC-code zijn dan wanneer ze er zo uit floepen.
En misschien moet je wel 2x, omdat ze niet alle 4 je kiezen in 1x doen?
En misschien moet je wel 2x, omdat ze niet alle 4 je kiezen in 1x doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 12 maart 2013 om 19:38
dinsdag 12 maart 2013 om 19:43
Je verstandskiezen bij de kaakchirurg laten verwijderen zit in het basispakket en wordt gedeeltelijk vergoed. Jij moet alleen je eigen risico betalen. Dit geldt trouwens alleen voor gecompliceerde extracties. Anders moet je wel de volle mep betalen waarschijnlijk... Maar je wordt niet voor niets doorgestuurd lijkt mij.

dinsdag 12 maart 2013 om 19:43
quote:Wapiti schreef op 12 maart 2013 @ 19:27:
Wat joyce hier zegt klopt niet. Omdat ik al twijfels had heb ik ff gegoogelt. Een extractie door de chirurg valt onder de basisverzekering bij iedereen on der de 18 jaar. Dan valt het ook onder je ER. Ben je ouder dan 18 dan valt het onder je tandartsverzekering. Geen aanspraak op ER dus maar al je niet voor tandartskosten bent verzekerd dan wordt er niks vergoedt.
Dat klopt niet, want kaakchirurg valt onder ziekenhuiskosten, niet onder tandartskosten. En dat valt dus onder je basisverzekering en daarover zul je dus eigen risico moeten betalen.
Edit: Ik zie nu je link, maar verstandskiezen vielen bij mij niet onder een eenvoudige extractie hoor. Je wordt met een eenvoudige extractie ook niet zomaar doorgestuurd lijkt mij.
Dat klopt niet, want kaakchirurg valt onder ziekenhuiskosten, niet onder tandartskosten. En dat valt dus onder je basisverzekering en daarover zul je dus eigen risico moeten betalen.
Edit: Ik zie nu je link, maar verstandskiezen vielen bij mij niet onder een eenvoudige extractie hoor. Je wordt met een eenvoudige extractie ook niet zomaar doorgestuurd lijkt mij.

dinsdag 12 maart 2013 om 19:44
Bij mij zijn ze er alle vier uitgehaald dit jaar (niet tegelijkertijd) en dit koste mij niet mijn eigen risico. Waarschijnlijk omdat het dus onder ziekenhuisbehandelingen valt, ze waren namelijk schuin gegroeid en er waren nog enkele problemen waardoor de tandarts het zelf niet kon doen. De kaakchirurg vertelde me dat het wel geld kost wanneer ze gewoon goed zitten en er eigenlijk door de tandarts uitgehaald kunnen worden. Of dit klopt en hoe dat zit weet ik niet.

dinsdag 12 maart 2013 om 19:47
quote:Emmy_ schreef op 12 maart 2013 @ 19:44:
Bij mij zijn ze er alle vier uitgehaald dit jaar (niet tegelijkertijd) en dit koste mij niet mijn eigen risico. Waarschijnlijk omdat het dus onder ziekenhuisbehandelingen valt, ze waren namelijk schuin gegroeid en er waren nog enkele problemen waardoor de tandarts het zelf niet kon doen. De kaakchirurg vertelde me dat het wel geld kost wanneer ze gewoon goed zitten en er eigenlijk door de tandarts uitgehaald kunnen worden. Of dit klopt en hoe dat zit weet ik niet.Ziekenhuiskosten = basisverzekering = eigen risico. Had je je eigen risico niet al ergens anders aan op verbruikt? Anders is het erg raar.
Bij mij zijn ze er alle vier uitgehaald dit jaar (niet tegelijkertijd) en dit koste mij niet mijn eigen risico. Waarschijnlijk omdat het dus onder ziekenhuisbehandelingen valt, ze waren namelijk schuin gegroeid en er waren nog enkele problemen waardoor de tandarts het zelf niet kon doen. De kaakchirurg vertelde me dat het wel geld kost wanneer ze gewoon goed zitten en er eigenlijk door de tandarts uitgehaald kunnen worden. Of dit klopt en hoe dat zit weet ik niet.Ziekenhuiskosten = basisverzekering = eigen risico. Had je je eigen risico niet al ergens anders aan op verbruikt? Anders is het erg raar.

dinsdag 12 maart 2013 om 19:54
quote:Emmy_ schreef op 12 maart 2013 @ 19:44:
Bij mij zijn ze er alle vier uitgehaald dit jaar (niet tegelijkertijd) en dit koste mij niet mijn eigen risico. Waarschijnlijk omdat het dus onder ziekenhuisbehandelingen valt, ze waren namelijk schuin gegroeid en er waren nog enkele problemen waardoor de tandarts het zelf niet kon doen. De kaakchirurg vertelde me dat het wel geld kost wanneer ze gewoon goed zitten en er eigenlijk door de tandarts uitgehaald kunnen worden. Of dit klopt en hoe dat zit weet ik niet.Rekening van het ziekenhuis kan wel een half jaar later pas bij je in de bus komen.
Bij mij zijn ze er alle vier uitgehaald dit jaar (niet tegelijkertijd) en dit koste mij niet mijn eigen risico. Waarschijnlijk omdat het dus onder ziekenhuisbehandelingen valt, ze waren namelijk schuin gegroeid en er waren nog enkele problemen waardoor de tandarts het zelf niet kon doen. De kaakchirurg vertelde me dat het wel geld kost wanneer ze gewoon goed zitten en er eigenlijk door de tandarts uitgehaald kunnen worden. Of dit klopt en hoe dat zit weet ik niet.Rekening van het ziekenhuis kan wel een half jaar later pas bij je in de bus komen.
dinsdag 12 maart 2013 om 19:57
Ik lees overal 'een paar honderd euro', ik weet dat ik als student (een jaar of 12 terug) me een ongeluk schrok omdat het ziekenhuis mij de rekening had gestuurd en die 2000 gulden betrof voor 2 verstandskiezen. Ik zou er op rekenen dat je eigen risico verschwunden is eigenlijk, kan het hooguit meevallen.