Kroon uitgevallen, wat nu?
vrijdag 23 oktober 2009 om 17:51
Zit net te eten en heb zo mijn kroon uit mijn kies ertussen zitten. Schrikken want heb dit nooit eerder gehad.
Het is vrijdag dus moet wachten tot maandag voordat ik de tandarts kan bellen, waarom gebeuren dit soort dingen altijd op vrijdagmiddag/avond. Grrrrrr.
Ik neem aan dat ik op die plek ff niet kan eten en ga vanavond maar goed spoelen met wat zout en water, maar weet iemand of het pijn gaat doen? Weet ook iemand hoe ik het beste met die open plek om kan gaan en nog meer tips zijn welkom. Ben heel truttig, namelijk wel een beetje geschrokken en ben ook heel bang dat het me behoorlijk wat geld gaat kosten en daar baal ik ook behoorlijk van.
Hoor het graag en b.v.d.
Het is vrijdag dus moet wachten tot maandag voordat ik de tandarts kan bellen, waarom gebeuren dit soort dingen altijd op vrijdagmiddag/avond. Grrrrrr.
Ik neem aan dat ik op die plek ff niet kan eten en ga vanavond maar goed spoelen met wat zout en water, maar weet iemand of het pijn gaat doen? Weet ook iemand hoe ik het beste met die open plek om kan gaan en nog meer tips zijn welkom. Ben heel truttig, namelijk wel een beetje geschrokken en ben ook heel bang dat het me behoorlijk wat geld gaat kosten en daar baal ik ook behoorlijk van.
Hoor het graag en b.v.d.
vrijdag 23 oktober 2009 om 19:18
vrijdag 23 oktober 2009 om 19:46
Hier zit er nog eentje, zonder noodkroon, weliswaar...
Van de week was hij eruit gevallen, ik naar de vervangende tandarts, hij hem weer gelijmd, maar gisteren weer eruit gevallen.
Nu dus een klein stukje kauwgom (suikervrij) erop geplakt en terug gezet...heeft een hele dag gezeten....
(advies van de tandarts aan de telefoon)
Nu met het eten weer los, maar straks lijm ik hem zelf wel weer met kauwgom .
Maandag gelijk mijn eigen tandarts bellen. Maar leuk is anders.
Niet los laten erin, je hebt kans dat je dan het restant eronder beschadig.
Ik heb wel wortelkanaalbehandeling gehad hoor, dus pijn doet het niet.
Meer dat de andere kiezen verkeerd gaan staan als de noodkroon erniet in zit, dat dan de echte kroon niet meer past.
Pffft, wel een gedoe hoor!
Van de week was hij eruit gevallen, ik naar de vervangende tandarts, hij hem weer gelijmd, maar gisteren weer eruit gevallen.
Nu dus een klein stukje kauwgom (suikervrij) erop geplakt en terug gezet...heeft een hele dag gezeten....
(advies van de tandarts aan de telefoon)
Nu met het eten weer los, maar straks lijm ik hem zelf wel weer met kauwgom .
Maandag gelijk mijn eigen tandarts bellen. Maar leuk is anders.
Niet los laten erin, je hebt kans dat je dan het restant eronder beschadig.
Ik heb wel wortelkanaalbehandeling gehad hoor, dus pijn doet het niet.
Meer dat de andere kiezen verkeerd gaan staan als de noodkroon erniet in zit, dat dan de echte kroon niet meer past.
Pffft, wel een gedoe hoor!
vrijdag 23 oktober 2009 om 20:46