Gezondheid alle pijlers

Kun je een wijde vagina voorkomen?

23-11-2014 14:54 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet binnenkort bevallen en maak me zorgen over hoe mijn vagina na een kind eruit persen zal zijn. Kan ik iets doen nu om te voorkomen dat het uitrekt, dat ik problemen met mijn bekkenbodem krijg? Lijkt me doodeng om opeens een groot gat te hebben en urine te lekken. Een keizersnede lijkt me veel fijner maar daar kun je helaas niet voor kiezen. Iemand advies/tips?
Komttt
Na de bevalling krijg je van de kraamhulp (en waarschijnlijk ook VK) oefeningen om jouw bekkenbodem te trainen. Geloof mij maar als ik zeg dat je heel blij bent dat dat ding zo flexibel is als je ligt te bevallen .

Mbt 'lekken': ondanks oefeningen en fysio bleef ik lekken bij lachen, tillen, hoesten. Toen een ingreepje van niks en weer zo goed als nieuw. De meeste vrouwen die ik ken hebben genoeg aan de oefeningen en zijn een half jaar na delivery-day weer op volle oorlogssterkte.
Met een wijde vagina ga je geen urine lekken hoor.

Volgens mij houden de meeste vrouwen geen blijvende schade over aan een bevalling. Maar dat is een kwestie van pech of geluk hebben, kun je zelf weinig invloed op uitoefenen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Het eventuele wijder worden van de vagina komt volgens mij doorgaans niet specifiek door de bevalling maar door het hele proces van zwanger zijn an sich.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Dus urine komt uit de baarmooeder.. Weer wat geleerd.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat bedoel je eigenlijk met groot gat?

Denk je dat de zichtbare opening van je vagina daadwerkelijk groter blijft?

Want dat is het niet hoor.
Dit plaatje maakt duidelijk hoe eea eruitziet. Dan zie je ook meteen waarom je geen urine kunt gaan lekken door een te wijde baarmoeder. ]https://www.slingeland.nl/wms/fm/userfi ... .kleur.JPG[/url]
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
http://https://www.slingeland.nl/wms/fm ... .kleur.JPG
Godsamme, wie plakt hem ff voor me?
Stel je vragen aan je verloskundige, TO.
quote:ClaudeFiolle schreef op 23 november 2014 @ 15:43:

Stel je vragen aan je verloskundige, TO.Daar word je in ieder geval niet in je gezicht uitgelachen bij een vraag ;)
Het enige dat niet benoemd wordt in het plaatje is de vagina helaas
Je kunt door een verzwakte bekkenbodem wel degelijk urineverlies krijgen.

Niet door de wijde vagina of baarmoeder, maar door de verslapping (en vaak verzakking) in het hele gebied.
Hahahahhaa
quote:Broedkippetje schreef op 23 november 2014 @ 15:47:

Je kunt door een verzwakte bekkenbodem wel degelijk urineverlies krijgen.

Niet door de wijde vagina of baarmoeder, maar door de verslapping (en vaak verzakking) in het hele gebied.Ja maar dat zijn twee heel andere dingen
Ik denk dat TO die wel weet te vinden. Ze is immers ook zwanger geworden dus ze wist waar 'ie in moest
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:hatsetats schreef op 23 november 2014 @ 15:48:

[...]

Ja maar dat zijn twee heel andere dingenOp zich zegt TO in haar OP ook niet dat ze bang is urine te verliezen dòòr haar vagina. Ze legt wel de link met de bekkenbodem, en die link is correct.
quote:tallyho schreef op 23 november 2014 @ 15:49:

Ik denk dat TO die wel weet te vinden. Ze is immers ook zwanger geworden dus ze wist waar 'ie in moest Nou ik twijfel hoor
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Broedkippetje schreef op 23 november 2014 @ 15:50:

[...]

Op zich zegt TO in haar OP ook niet dat ze bang is urine te verliezen dòòr haar vagina. Ze legt wel de link met de bekkenbodem, en die link is correct.Dat klopt. Alleen valt daar weinig aan te veranderen
Voorkomen kan dus niet Nou ja dan maar hopen dat het meevalt en daarna de oefeningen doen. Heb veel gegoogeld en kwam tegen dat bij de meeste vrouwen de vagina blijvend veranderd en dat het nogal een taboe is.
Komttt
quote:maut schreef op 23 november 2014 @ 16:01:

Voorkomen kan dus niet Nou ja dan maar hopen dat het meevalt en daarna de oefeningen doen. Heb veel gegoogeld en kwam tegen dat bij de meeste vrouwen de vagina blijvend veranderd en dat het nogal een taboe is.Het enige verschil dat ik merk: kan geen mini tampons meer dragen. Man zegt dat hij geen verschil merkt (en vraagt zich af waarom hij deze vraag krijgt). Maar goed, ik was een zgn 'oude' moeder, wellicht maakt dat ook verschil (als in: de flexibiliteit en jeugdige veerkracht was er toch al ver vanaf)
Vraag om een extra steekje bij het hechten.
quote:maut schreef op 23 november 2014 @ 16:01:

Voorkomen kan dus niet Nou ja dan maar hopen dat het meevalt en daarna de oefeningen doen. Heb veel gegoogeld en kwam tegen dat bij de meeste vrouwen de vagina blijvend veranderd en dat het nogal een taboe is.Ik heb ergens gelezen dat ze in Japan het idee hebben dat als je niet perst bij de bevalling de vagina en de schede (want daar gaat het tenslotte om) niet noemenswaardig uitrekt en je dus strak blijft. Het voorkomt ook inscheuren.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven